Kukoistava Viherpeukaloiden heimo herää talviunesta – tutustu intohimoisiin kasvien ystäviin
Viherpeukalot heräävät talviunesta, kun kevätaurinko luo ensimmäisiä säteitään. Tämä asialleen omistautunut ihmisryhmä etsii parhaita vinkkejä, inspiraatiota ja tuotteita saadakseen kasvinsa kukoistamaan ja nurmikon vihreäksi. Tutustu Viherpeukaloiden heimoon ja katso miten tavoitat heidät tehokkaasti Otavamedian kanavissa.
Keitä oikein ovat Viherpeukalot?
Viherpeukalot-heimo on huolellisesti rakennettu yleisöprofiili, jonka lähteinä ovat mm. KMT 2023 ja Mind Kuluttaja 2020 (Kantar TNS Oy), Otavamedian Mainosmittari-tutkimukset ja -tietopankki vuosilta 2014-2023 (Leanlab by Digitalist) sekä medioidemme aihepiiriin liittyvä sisältö. Tästä mehevästä ja säännöllisesti pöyhittävästä datamullasta on versonut Viherpeukaloiden heimo.
Tietojen perusteella Viherpeukaloita löytyy kaikista ikäryhmistä ja perhetilanteista. Suurin osa Viherpeukaloista on naisia, noin 73 %. Viherpeukaloista 46 % asuu omakoti- tai erillistalossa ja 44 %:lla on käytössään mökki tai vapaa-ajanasunto, nämä osuudet ovat suurempia kuin suomalaisilla keskimäärin.
Heimonimensä mukaisesti Viherpeukaloita yhdistää kiinnostus kasveihin ja puutarhaan. Niiden lisäksi Viherpeukalot panostavat kotiin. He käyttävät rahaa sisustamiseen, huonekaluihin, kodinkoneisiin ja ylipäätään kotiin liittyviin asioihin. Kuluttajina viherpeukalot ovat vastuullisia, he suosivat ympäristöystävällisiä ja kotimaisia tuotteita.
Meillä on Viherpeukaloista paljon tietoa, mm. heidän remonttisuunnitelmistaan ja ostoaikeistaan. Kysy lisää omalta Otavamedian yhteyshenkilöltäsi tai keneltä tahansa Mediamyynnistä!
Näin tavoitat Viherpeukalot huipputehokkaasti
Miten nurmikko pysyy tuuheana? Mikä on toimivin lannoitus? Miten saa parhaan sadon? Mitkä ovat sesongin puutarha- ja pihatrendit? Sisältöjen ammattilaiset toimituksissa tarjoavat vastauksia, inspiraatiota ja uusia ideoita Viherpeukaloille juuri silloin, kun tiedolle on tarvetta. Siksi löydämme Viherpeukalot niin verkossa kuin printissä.
Uusi houkutteleva Toukola inspiroi puutarhan hoitoon
Toukola syntyi rakkaudesta kotoiluun, käsillä tekemiseen ja kokkailuun. Toukolan kohderyhmänä ovat ideoita ja inspiraatiota etsivät puutarhan hoidosta, kotoilusta, kokkailusta ja itse tekemisestä kiinnostuneet kuluttajat, jotka ovat tottuneet kuluttamaan videosisältöjä. Toukola elää ihanasti sesonkien mukana ja puutarhasesonki onkin jo alkamassa.
Ihana puutarha -teemaosio palvelee yli miljoonaa multasormea
Kotilieden laaja Ihana puutarha -teemaosio kokoaa puutarha- ja huonekasviaiheiset sisällöt. Osio sisältää yli 600 puutarha-aiheista artikkelia, jotka nousevat erinomaisesti hakukoneissa. Lisäksi aktiiviseenpuutarha-aikaan osioon nousee viikoittain uutta ja ajankohtaista! Ei siis ihme, että monet Viherpeukalot löytävät tiensä Kotilieden Ihanan puutarhan sivuille uudelleen ja uudelleen.
Teemaosio on aktiivinen maaliskuun alusta lokakuun loppuun ja yleensä eniten vipinää osiossa on huhti-toukokuussa. Ihana puutarha -osioon on tehty käteviä, valmiita mainosratkaisuja, joilla saat viestillesi sopivaa näkyvyyttä, mm.
- Näyttävät display-paikat
- Display-paikat ja natiivi + Kotilieden herkulliset puutarha-aiheiset numerot 6 tai 9
Vaihtoehtoja riittää! Näin mainoksesi voivat olla esillä esimerkiksi osion display-paikoilla:
Viherpeukalot viihtyvät monen mediamme parissa
Heimo laajentaa perinteistä ajattelutapaa ostaa mediaa brändin perusteella. Heimot rakentuvat ihmisistä, jotka ovat aidosti tietystä aiheesta kiinnostuneita, ja heitä löytyy monesta mediasta.
Viherpeukaloita on Kotilieden lisäksi Annan, Dekon, Maallan, TM Rakennusmaailman, Seuran, Suomen Kuvalehden ja Vivan yleisöissä, niin verkossa kuin printissä. Se on aika paljon enemmän kuin yksi media.
Otavamedia tavoittaa noin 800 000 Viherpeukaloa, jotka ovat oikeasti pihasta, puutarhasta ja kasveista kiinnostuneita.
Heimot on hinnoiteltu mainostajalle edullisesti. Maksat kiinnostuneiden kontaktien määrän mukaan, et koko lukijamäärän tai verkon kävijämäärän. Saat muut kontaktit kaupan päälle!
Anna Heimoille hetki aikaa juurtua, ja tavoita Viherpeukalot heimona. Mediamyynnin yhteyshenkilösi kertoo mielellään lisää!
Kukoistavimmat printin teemat
Viherpeukaloiden tavoittamista voi tietysti ajatella printtimedioidemme teemapoimintojen avulla. Oheisissa medioissa puutarha tai viherkasvit on nostettu mukaan kyseisen numeron erikoisaiheisiin. Teemoista on helppo valita sopivat täsmänumerot omille tuotteille!
Media | Nro | Ilm.pv. | Varaus | Aineisto | Erikoisaihe |
---|---|---|---|---|---|
Deko | 2 | 31.1.2024 | 8.1.2024 | 11.1.2024 | Kodin viherkasvit. |
Maalla | 2 | 7.2.2024 | 16.1.2024 | 19.1.204 | Innostu viherkasveista. |
Kotiliesi | 5 | 28.2.2024 | 2.2.2024 | 7.2.2024 | Huonekasvien hoito. |
Kotiliesi | 6 | 13.3.2024 | 16.2.2024 | 21.2.2024 | Pihan ja puutarhan kevätunelmia. |
Maalla | 3 | 13.3.2024 | 20.2.2024 | 23.2.2024 | Puutarhaunelmia: kiinnostavimmat kasvit ja istutustrendit. |
Anna | 12 | 20.3.2024 | 4.3.2024 | 6.3.2024 | Sisustusteemana viherkasvit. |
Maalla | 4 | 10.4.2024 | 15.3.2024 | 20.3.2024 | Kevät ulkona: viher- ja huvimajat. |
Kotiliesi | 9 | 24.4.2024 | 27.3.2024 | 3.4.2024 | Upea Toukola-kevätliite: ruokaa, puutarhaa, kattausta. |
TM Rakennusmaailma | 4 | 24.4.2024 | 2.4.2024 | 5.4.2024 | Piha, puutarha ja parveke. Pienen budjetin helppohoitoinen piha. Näin teet rehevän paratiisin parvekkeelle. |
Deko | 5 | 2.5.2024 | 8.4.2024 | 11.4.2024 | Viihdy pienellä pihalla. |
Anna | 19 | 8.5.2024 | 19.4.2024 | 23.4.2024 | Sisustusteemana pihat ja parvekkeet. |
Kotiliesi | 13 | 19.6.2024 | 24.5.2024 | 29.5.2024 | Alkukesän kukkaloistoa ja puutarhan uutuudet. |
Maalla | 7 | 10.7.2024 | 17.6.2024 | 20.6.2024 | Kesäkeittiöt ja uusia ideoita terassille. Rakentaisinko pergolan? |
Kotiliesi | 16 | 31.7.2024 | 5.7.2024 | 10.7.2024 | Kauneimmat kesäkimput. |
Kotiliesi | 22 | 16.10.2024 | 20.9.2024 | 25.9.2024 | Joulu Toukolassa erikoisnumero. Ihanaa joulun valmistelua: ruoka, sisustus, askartelu, tunnelma, kukat, koristelu. |
Yhtä oikeaa tapaa ostaa mediaa tai näkyä ei ole, joten juttelemme mielellään lisää tarpeisiinne sopivasta tavasta tavoittaa Viherpeukalot. Ihana puutarha -teemaosioon liitetyt mainosratkaisut ovat erinomaisia. Näkyvyys printin teemanumeroissa on erittäin hyvä vaihtoehto. Viherpeukaloiden puhutteleminen Heimona useissa eri medioissa on ehdottomasti kokeilun arvoista. Joten kerro tavoitteesi ja kysy lisää!