Me tunnemme golfarit – ja autamme tavoittamaan heidät

Suuri ja ennätyksellisen nopeasti kasvava joukko ostovoimaisia suomalaisia viettää aikaansa golfin parissa. Suomessa on enemmän golfareita kuin koskaan ennen. Kahden viime vuoden aikana yli 40 000 suomalaista on aloittanut golfin ja yhteensä rekisteröityneitä harrastajia on lähes 160 000. Medioidemme, palveluidemme ja tapahtumiemme kautta tavoitat heidät silloin, kun kohtaaminen on merkityksellisimmillään.

Kasvava joukko ostovoimaisia suomalaisia viettää aikaansa golfin parissa. Kotitalouksia, jossa on vähintään yksi golfari on Suomessa pitkälti yli 100 000. Golfari on usein työroolissaan päättävässä asemassa ja vaikuttamassa yritysten hankintoihin ja mainostajalle he ovat puolestaan kiinnostava ja monipuolisesti kuluttava kohderyhmä

Golfarit ovat tutkitusti poikkeuksellisen ostovoimainen asiakasryhmä, joka myös haluaa sijoittaa omaan vapaa-aikaansa ja hyvinvointiinsa. Otavamedia tavoittaa kohderyhmän Golflehden, Golfpiste.comin, Golfpiste Teetime -ajanvarauspalvelun ja tapahtumiensa kautta poikkeuksellisen kattavasti.

”Tällä ryhmällä on tunnetusti ostovoimaa. Golfaaja on usein työroolissaan päättävässä asemassa ja vaikuttamassa yritysten hankintoihin.”

Viestintä ja kohtaamiset ovat vaikuttavimmillaan silloin, kun yleisöä puhutellaan heidän intohimonsa äärellä, hallitussa ympäristössä. Golfareita on luontevaa puhutella mielekkääksi koetun elämäntapansa kontekstissa. Mainostajan kannattaa hakeutua sinne, missä kohderyhmän parhaiten tavoittaa. Golfpisteen mediat ja -tapahtumat sekä verkostot tarjoavat monipuoliset ja tehokkaat keinot sekä kanavat. 

Ylivoimaisesti suurin urheilulehti

Golflehti lähetetään kaikille Suomen Golfliiton jäsenille. Lehden lukijamäärä oli Kansallisen mediatutkimuksen mukaan ennätyksellisen suuri, 187 000 lukijaa. Golflehti on ylivoimaisesti suurin urheilulehti Suomessa. 

Tutustu myös Golflehden täysin uuteen verkkosivustoon, jossa on uudenlainen ja visuaalinen lukukokemus tästä >>

Golfpiste.com on suomalaisen golfarin tietopankki ja lajin tunteiden tulkki. Se elää vahvasti kiinni hetkessä ja kertoo, mitä golfissa tapahtuu sekä kaiken sen, mitä golfarin on syytä tietää.

Golfpisteen yhä suositummaksi kasvanut podcast julkaistaan viikoittain sekä Spotifyssa että SoundCloudissa. Podcastissa on vieraita Suomen huippupelaajista alan vaikuttajiin ja yrittäjiin. Mainostajalle tilanne on herkullinen, sillä podcastiin otetaan ensi kertaa mukaan kaupallisia toimijoita.

Kaudelle 2021 Golfpisteessa avautui valtakunnallisen peliaikojen varauspalvelu, Golfpiste Teetime. Sen avulla peliaikojen etsiminen ja varaaminen on entistä helpompaa. Palvelun kautta voi varata peliaikoja yli 120 kentälle ympäri Suomen. Mukana ovat lähes kaikki Suomen golfkentät, mikä houkuttelee palveluun yhä suuremman määrän aktiivisia harrastajia. Golfpiste Teetime tarjoaa uuden, luontevan kosketuspinnan mainostajan ja kohderyhmän välille. 

”Golfpisteen tuottamat tapahtumat ovat huippusuosittuja, ja niissä käy vuosittain yli 7 000 pelaajaa.”

Golfpisteen tuottamat tapahtumat ovat hiottu pitkällä kokemuksella laadukkaiksi kokonaisuuksiksi, joissa käy vuosittain yli 7 000 pelaajaa. Ne ovat erittäin tehokas tapa tavoittaa kohderyhmä suoraan harrastuksensa parissa. Onnistunut vuorovaikutustilanne konvertoi tehokkaasti, oli kyseessä sitten päivittäistuote, arvokkaampi hankinta tai esimerkiksi sijoituspalvelu. Yrityksille tarkoitetussa golfliigassa, Businessaamussa, yrityspäättäjät kohtaavat golfin merkeissä. 

Kasvu jatkuu

Golf on lajina hyötynyt covid-19-pandemiasta ja siitä aiheutuneista rajoituksista. Uusia, eri-ikäisiä harrastajia on hakeutunut golfin pariin mm. ulkoilumahdollisuuksien, lähikenttien ja tuttujen houkuttelemina. Koronapandemian vuoksi useiden lajien harrastaminen ei ole yksinkertaisesti ollut mahdollista, ja siksi niiden yhteydessä näyttäytyminen on voitu nähdä negatiivisessa valossa. Golfia on kuitenkin ollut turvallista pelata niin pandemia- kuin normaaliaikana, joten ympäristö on myös mainostajalle turvallinen paikka näkyä.

Otavamedian kautta voit tavoittaa golfarin monikanavaisesti ja luontevasti esimerkiksi tiiaikaa varatessa sekä golftapahtumissa.  

Golfpisteen mediat ja tapahtumat tavoittavat kohderyhmän erittäin tehokkaasti

Golfpiste.comissa parhaimmillaan yli 200 000 eri kävijää kuukaudessa ja yli 70 000 viikossa.

Sivustolla on reilusti kävijöitä ympäri vuoden!

Golflehti on Golfpisteen ja Otavamedian tuottama Suomen suurin urheilu- ja liikuntalehti, jonka kokonaistavoittavuus on
187 000 hlöä.

(Kansallinen Mediatutkimus KMT 2021)

Golfpiste-tapahtumat ovat huippusuosittuja ja niissä käy vuosittain yli 7 000 pelaajaa!

Ole yhteydessä, niin kartoitetaan paras yhteistyömalli juuri sinun ja yrityksesi tarpeisiin!

Sami Markkanen
Liiketoimintajohtaja
+358 40 586 8872

Ota yhteyttä