Luonto kutsuu – asiakkaasi ovat jo täällä

Metsästys, kalastus ja retkeily pysyvät vuodesta toiseen suomalaisten suosikkiharrastuksien joukossa. Metsästykseen ja kalastukseen myös suhtaudutaan maassamme hyvin myönteisesti. Otavamedian outdoor-lehdet tarjoavat ulkoilevalle kansalle testattua ja totuudenmukaista tietoa aiheista, jotka heitä kiinnostavat. Tavoita sitoutuneet harrastajat kattavalla outdoor-paketilla!

Kiinnostus ulkoiluun sen monissa muodoissa on kasvanut Suomessa ennätykselliseen tahtiin viime vuosina. Trendin houkutellessa suomalaisia ulos liikkumaan yhä enenevissä määrin tarvitaan testattua, laadukasta ja kiinnostavaa tietoa ulkoilusta ja varusteista. Kuluttajien tiedonjanoon vastaavat harrastemediamme Erä ja Metsästys ja Kalastus.

Luontoharrastusten vetovoima houkuttelee aikuisia

Metsästyksen aloittavissa naisten määrä kasvaa edelleen. Vuonna 2023 jo 28 prosenttia metsästäjätutkinnon suorittaneista oli naisia, kun vuonna 2000 naisia oli vain 14 prosenttia. Naisten suhteellinen määrä on siis kaksinkertaistunut.

”Kiinnostavaa on myös se, että nykyään moni aloittaa metsästyksen vasta aikuisena. Ilmiö näkyy etenkin suurissa kaupungeissa”, Metsästys ja Kalastus- ja Erä-lehtien toimituspäällikkö Hasse Härkönen sanoo.

Metsästys ja Kalastus- ja Erä-lehtien toimituspäällikkö Hasse Härkönen

Harrastusvälineiden rooli herättää keskustelua

Kalastuksessa elektronisten apuvälineiden huima kehitys on leimannut viime vuosia ja myös herättänyt paljon keskustelua. Varsinkin tarjolla oleva kaikuluotainteknologia on ottanut isoja harppauksia eteenpäin ja luonut kokonaan uusia tapoja kalastaa.

”Kehittyneet laitteet avaavat täysin uudenlaisia näkymiä veden alle ja lisäävät harrastajien ymmärrystä kalojen käyttäytymisestä”, Härkönen sanoo.

”Tietynlaista vertailukohtaa voi hakea riistakameroista, jotka ovat tulleet hyvin suosituiksi. Riistakameroiden kuvat ovat lisänneet eräharrastajien luonnontuntemusta ja ymmärrystä paljon.”

Monessa eräharrastuksessa välineet ovat keskeisessä roolissa, ja välineiden kehitys nopeaa. M&K ja Erä kokeilevat ja vertailevat välineitä ja varusteita ja tuottavat niistä hyötytietoa lukijoille.

”Kokeiluiden ja vertailuiden riippumattomuus ovat meille avainasioita. Välineistä kertovien juttujen tekijät ovat alan hyvin tuntevia asiantuntijoita, joilla on osaamista arvioida tuotteita”, Härkönen sanoo.

”Voimme myös tarpeen mukaan hyödyntää sisarjulkaisu Tekniikan Maailman raudanlujaa testiosaamista esimerkiksi erilaisten mittausten kohdalla.”

Näin tavoitat puoli miljoona eräilijää

Otavamedian outdoor-mediat tarjoavat mainostajalle herkullisen tilaisuuden: outdoor-teeman kaupalliset sisällöt tavoittavat jopa puoli miljoonaa luontoa ja laatua arvostavaa, ostovoimaista lukijaa. Outdoor-teeman lehtiä luetaan pitkään ja moneen kertaan. Luetun perusteella tehdään harkittuja, mediaan tukeutuvia ostopäätöksiä.

Korkealaatuisella kaupallisella sisällöllä tavoitat ulkoilusta kiinnostuneet suomalaiset juuri oikeanlaisessa ympäristössä: printti- ja verkkomedioissa, joita heimo lukee intohimo ja harrastuneisuus edellä. Outdoor-lehtien lukijat tietävät, miten ulkoilusta saa kaiken irti ja Otavamedian toimittajat tietävät, millaista tietoa lukijat kaipaavat.

Valitse tehokas Outdoor-paketti, saat kolme ilmoitusta yhden hinnalla!

Otavamedian erikoislehdet eivät oikopolkuja kaipaa tai etsi: kaikki lehdissä esitelty tieto on huolellisesti, ammattimaisesti ja intohimolla testattua – kuten lukijansa, myös lehtiä kirjoittava toimitus on todella sitoutunutta pitkine työurineen. Varaa nyt tehokas outdoor-paketti!

Advertoriaali + verkkonäkyvyys

  • Erä- ja Metsästys & Kalastus -lehti
  • 4 viikon natiivimainospaikat
  • 100 eurolla somemainontaa Erän tai M&K:n Facebook-tililtä!

Kolme ilmoitusta yhden hinnalla
2 200 – 2 900 €

Saat valita advertoriaalin julkaisuajan vapaasti joko lehtien numerosta 4 tai 5. Advertoriaali on joko yhden sivun tai aukeaman pituinen.

Nappaa asiakkaasi huomio, ota yhteyttä

Thomas Reenpää
Kaupallinen tuottaja
+358 44 569 4833

Ota yhteyttä