Mikä juttu, Otavamedia?

Hyvin profiloivat mediat. Valmiit, vahvat kohderyhmät. Kotimaisuus. Bränditurvalliset mediaympäristöt. Joustavuus ja ketteryys kokeilla ja tehdä uutta. Lue kuusi painavaa perustelua, miksi Otavamedian pitäisi olla osa JOKAISTA mainoskampanjaasi, niin printissä kuin digissä.

1. Hyvin vahvasti profiloivat mediat

Otavamedian mediat perustuvat vahvasti erilaisiin kiinnostuksen kohteisiin. Meidän yleisömme syttyvät ruoanlaitosta ja leivonnasta, metsästyksestä ja kalastuksesta, moottoriajoneuvoista ja veneilystä, sisustuksesta ja itse tekemisestä, hyvinvoinnista ja terveydestä, golfista ja matkailusta, kulttuurista ja kirjallisuudesta, viihde-elektroniikasta ja peleistä, muodista ja kauneudesta. Lehtien ja digipalveluiden tilaajat maksavat asiantuntevista sisällöistämme, ja he ovat tunnistettuja kävijöitä.

Profiloivat mediat toimivat erinomaisesti kontekstiin kohdennettaessa. Kun asiakas selaa Kotilieden mittavaa reseptipankkia, hän on todella kiinnostunut ruokasisällöistä. Tavoitat potentiaalisen asiakkaasi täsmälleen oikeaan aikaan.

Sisältömme eri verkko- ja printtimedioissa tehdään palvelemaan juuri näitä erityisiä yleisöjä. Siksi potentiaalinen asiakkaasi löytyy jo medioidemme parista.

2. Yli kymmenen valmista kohderyhmää

Mainostajan on helppo valita yli kymmenestä valmiista kohderyhmästä itselleen juuri se oikea, esimerkiksi Hyvinvoinnista huolehtijat, Moottorimieliset tai Matkailijat. Kaikki kattavat paketit ovat yhdistelmä medioita, joissa tavoittelemasi kohderyhmä on erityisen hyvin edustettuna. Parasta on, että maksat vain valitsemastasi kohderyhmästä, muut silmäparit saat kampanjaasi kaupan päälle!

Yleisömme ovat riittävän suuria ja tutkitusti tietyistä aiheista kiinnostuneita. Usein on tehokkaampaa puhutella potentiaalista asiakasta suoraan kuin huhuilla yleisesti koko kansalle. Jos vaikkapa uuden brändin lanseerauksessa olisikin tarvetta tavoitella kaikkia suomalaisia, jokainen heistä ei kuitenkaan ole potentiaalinen asiakas. Kun haluat tarjota lisätietoa ja herätellä ostohalukkuutta potentiaalisemmassa asiakasjoukossa, ovat Otavamedian profiloivat mediat tärkeä osa kampanjaasi.

3. Bränditurvalliset mediaympäristöt

Mainostamalla Otavamedialla tiedät, missä ja kenelle mainoksesi näkyvät. Me emme ole uutismedia eivätkä mainoksesi näy epämääräisillä sivustoilla tai arkaluontoisten aiheiden yhteydessä. Jos haluat puhutella golfareita, heidät tavoitat äärimmäisen tehokkaasti Golfpisteen palveluissa, somessa, sovelluksessa, tapahtumissa ja Golflehden kautta. Siksi Otavamedian mediat toimivat ja kauppa käy.

4. Joustavuus tehdä, ketteryys kokeilla

Otavamedian B2B-porukalla on reipas tekemisen meininki. Meillä on vapaus kokeilla, onnistua ja epäonnistua, oppia uutta. Tästä hyötyy myös loppuasiakas, meiltä saat nopeasti ehdotukset erilaisiin kampanjatarpeisiin ja oman yhteyshenkilön kautta kampanjasi pysyy selkeästi hallinnassa. Sinä kerrot, mitä tarvitset, me hoidamme loput! Palvelusta homma ei jää kiinni.

5. Suomalainen perheyritys

Kansainvälisten mediajättien maailmassa on merkitystä sillä, mihin mainoskampanjansa eurot sijoittaa. Otavamedia on kotimainen perheyritys ja osa Otava-konsernia. Suomalaisen median ostaminen tukee kotimaista journalismia – se on myös vastuullisuusteko.

Teemme pitkäjänteistä työtä medioiden hiilijalanjäljen kartoittamiseksi ja pienentämiseksi. Tuemme vuosittain suomalaisille tärkeitä hankkeita, kuten vähävaraisten lapsiperheiden joulunviettoa tai lasten ja nuorten lukutaidon edistämistä. Toimimme näin, koska vastuullisuus on olennainen osa Otavan yrityskulttuuria.

Tämä on ollut meille aina itsestään selvää, mutta ei se tietysti kaikille talon ulkopuolella ole. Otavamedian sisällöt tekevät journalismin ammattilaiset, jotka hoitavat taustatyöt, haastattelut, vertailut ja selvitykset juttuja varten. Näihin laadukkaisiin ja ammattimaisiin sisältöihin voi luottaa, niissä on faktat tarkistettu aina. Näiden sisältöjen yhteydessä mainontasi näyttäytyy turvallisessa ympäristössä. Laatu on asia, mistä meidät tunnetaan. Ja mistä asiakkaat ovat valmiita maksamaan.

P.S.

Kaikki mainoskampanjassamme esiintyvät ihmiset ovat meidän omaa väkeä. Joonas rakastaa pelaamista ja striimaa viikonloput. Jukalla on aina seuraava matka kalenterissa. Virpi testaa kaikki upeat kauneudenhoitotuotteet ja muotivillitykset. Leena kiirehtii reppu selässä tanssitunnille ja kuntonyrkkeilyyn. Sini somistaa kotiaan erilaisia ideoita testaillen. Atte päräyttää prätkän käyntiin ja ajaa kohti uusia seikkailuita. Otavamedian kautta tavoitat meidät ja meidän kaltaisemme, tehokkaasti. Lue lisää kohdentamisesta täältä.

Jutellaanko lisää?

Tomi Takanen
Johtaja B2B
+358 50 310 3052

Ota yhteyttä