Paulig lanseerasi oman median kahvihifistelijöille

Pauligin Barista-instituutin uusi kansainvälinen kahvimedia Baristainstitute.com on kahvihifistelijöiden kohtaamispaikka.

Paulig on lanseerannut median, jolla on oma paahtimo. Maaliskuussa Paulig lanseerasi ammattilaisille ja kahvihifistelijöille oman baristainstitute.com-sivuston.

Pauligin Barista-instituutin uusi kansainvälinen kahvimedia Baristainstitute.com on kahvihifistelijöiden kohtaamispaikka. Pauligin kahvimediaa on kehitetty yhteistyössä Otavamedia OMAn, Karhu Helsingin ja kansainvälisten huippubaristojen kanssa.

Englanninkielisen sivuston kohderyhmää ovat alan ammattilaiset ja intohimoisesti kahviin suhtautuvat kotibaristat.

”Tarjoamme heille inspiraatiota, ohjeita, trendejä ja tarinoita pavuista. Teksteissä näkyy sekä Otavamedia OMAn kahviin erikoistuneiden toimittajien että Pauligin omien kouluttaja-bloggareiden kynänjälki”, kertoo Otavamedia OMAlla Pauligin yhteistyöstä vastaava tuottaja Suvi Maukonen.

Maaliskuussa avattu verkkosivusto on jatkoa Pauligin palkitulle Barista-lehdelle. Yhdessä suomenkielisen lehden kanssa sivusto muodostaa Paulig Barista-instituutin oman median. Koko median tavoite on vahvistaa Pauligin ajassa elävän koulutuskeskuksen sanomaa: tehdä oppimisesta hauskaa ja vahvistaa baristojen ammattiylpeyttä ja osaamista. Barista-instituutti kouluttaa vuosittain tuhansia kahvialan ammattilaisia.

Barista-lehti uudistettiin alkuvuonna 2016 ja se on kerännyt runsaasti huomiota alan ammattilaisten keskuudessa. Maaliskuussa Barista sai kunniamaininnan Aikakausmedian Edit-kilpailun vuoden ammattilehtisarjassa ja sen ulkoasu-uudistus palkittiin kullalla vuoden 2016 Folio: Eddie & Ozzie Awards -kilpailussa New Yorkissa.

Baristalla on pitkät perinteet. Paulig on julkaissut sitä 1970-luvulta lähtien, ensin Á la Paula -lehtenä, josta nimi vaihtui 2000-luvulla Baristaksi.

”Otavamedia OMA on haastanut ja rohkaissut meitä. Olemme saaneet yhteistyöltä enemmän kuin alun perin odotimme. Monikanavaisuus on toteutunut hienosti ja voimme ylpeästi sanoa, että nyt meillä on media, jolla on oma paahtimo”, sanoo Pauligin Channel Marketing Manager Taina Aittasalo.