Hyödynnäthän tuotteesi Tekniikan Maailman testimenestystä?
Mitä yhteistä on Oneplus 9 -puhelimella, Rock Machine Avalanche 70 -sähköpyörällä, Skoda Fabia 1.0 TSI -autolla sekä Panasonic TX-50JX800E -televisiolla? Kaikki mainitut tuotteet ovat olleet Tekniikan Maailman testin tai vertailun voittajia vuoden 2022 aikana. Testimenestystä ei kannata jättää pelkästään Tekniikan Maailman lukijoiden tietoon – tutustu valmiisiin Menestyjä-paketteihin!
Tekniikan Maailma tutkii, testaa ja vertailee vuosittain satoja eri tuotteita, jotka laitetaan paremmuusjärjestykseen erittäin monipuolisen ja yksityiskohtaisen prosessin päätteeksi. Testin voittajalle myönnetään TM testivoittaja tai menestyjä -status seuraavaan vastaavaan testiin asti tai enintään vuoden ajaksi. Voittaja saa hyödyntää TM testivoittaja tai menestyjä -merkintää veloituksetta omassa markkinoinnissaan Tekniikan Maailman antamien ohjeiden mukaan.
Testimenestyksellä – tai epäonnistumisella – on uutisarvoa
Tekniikan Maailman testissä menestyminen tai epäonnistuminen on merkittävä uutinen. Menestyminen saattaa muuttaa kansainvälisen yrityksen markkinointistrategiaa tai vähintäänkin markkinointisuunnitelmaa ja epäonnistuminenkin on aiheuttanut merkittäviä korjaustoimenpiteitä ja uutisointia (mm. Guardian 2018). Tästä syystä menestymistä Tekniikan Maailman testeissä kannattaa hyödyntää.
”Tekniikan Maailma on erittäin arvostettu media suomalaisten kuluttajien keskuudessa ja testimenestys TM:ssä kertoo paljon tuotteen laadusta. Meille on siis suuri kunnia, jos tuotteemme pärjää testissä hyvin. Pyrimme aina hyödyntämään TM-testivoittoja markkinoinnissamme, sekä omissa että jälleenmyyjiemme kanavissa laajasti, digistä myymälämateriaaleihin.”
Maria Mankinen, PR Manager, OnePlus
Kaikki testien ja vertailujen tulokset ovat luettavissa TM-lehdestä tai digitilaajana tekniikanmaailma.fi-nettisivuilta. Suurin osa testituloksista on kuitenkin maksullista sisältöä eikä paraskaan hakukonekuvaus kerro tuotteen ominaisuuksista riittävästi.
Useat kuluttajat käyttävät testituloksia vertaillessaan tuotteita, etsiessään tietoa ja tehdessään ostopäätöksiä
Testimenestyksellä ja siitä kertomisella on monesti vaikutusta myyntiin. Jos kuluttaja etsii vaikkapa uutta imuria, hiustenkuivaajaa, leivänpaahdinta tai epilaattoria, kyseessä ei välttämättä ole Tekniikan Maailman lukija tai digitilaaja. Vertaillessaan esimerkiksi imureita kuluttaja voi hyvinkin törmätä Tekniikan Maailman testin voittaneeseen imuriin, mutta hän ei näe artikkelia Tekniikan Maailman sivuilta. Tiedonhaku jatkuu silloin muualla.
Markkinoi menestynyttä tuotetta myös soveltuvissa kohderyhmämedioissa!
Testeissä menestyneen imurin kohderyhmää löytyy kauttamme laajasti mm. Kotilieden, Annan ja Dekon yleisöistä. Kerrothan testimenestyksestä kiinnostuneille kuluttajille siis muissakin sopivissa medioissa.
Laajempi tavoittavuus oikeissa medioissa on nyt tarjolla erinomaisella hinta-laatu-suhteella. Tutustu Menestyjä-paketteihin!
Printtimedian lukijat ovat erittäin sitoutuneita mediaansa, he ovat valmiita maksamaan sisällöistä tilauksen muodossa, eikä mainoksia yleisesti koeta häiritseviksi. Osa printin lukijoista kokee mainokset tärkeänä osana lehden sisältöä, koska sitä kautta saa tietoa mm. uutuuksista. Menestyjä-paketit tavoittavat printin lukijat kattavasti, bruttokontakteina mitattuna tavoittavuus on 1 822 000.
Digi-paketin sisällöt rakentuvat testitulosta referoivasta natiiviartikkelista ja siihen liittyvästä display- tai videomainonnasta, sekä artikkelin lukeneista muodostettavista Look-alike-yleisöjen hyödyntämisestä. Natiivinostoja pakettiin sisältyy kaikkiaan noin 1 500 000 ja artikkelin lukukerrat lasketaan tämän näkyvyyden lisäksi.
Menestyjä-paketti: digi
Pakettiin sisältyy natiiviartikkeli, natiivinostot ja ohjaava display sekä TM natiivinostot.
- Natiiviartikkeli testituloksista, joka julkaistaan vapaasti valittavan median verkkosivuilla (1 kk ajan). Otavamedian tuottama artikkeli avaimet käteen -periaatteella (pl. kuva-aineisto).
- Mainonnalla lisää huomiota kohderyhmälähtöisesti, sisältää 500 000 mainosnäyttöä!
200 000 mainosnäyttöä ohjaamaan lisää lukijoita natiiviartikkeliin (natiivinosto)
300 000 mainosnäyttöä artikkelissa käyneisiin sekä siitä erikseen mallinnettuihin kohdeyleisöihin (koko: paraati)
- TM natiivinostoilla liikenteen ohjausta TM:sta
Näkyvyys natiivinostona TM.fi sivulla kahden viikon ajan – veloituksetta
Lähes miljoona näyttökertaa!

Menestyjä-paketit: printti
Printtipaketeissa on kolme kovaa vaihtoehtoa: miehet, naiset ja Total reach.
Miehet-pakettiin sisältyy kokosivu näissä viidessä mediassa:
- Erä
- Metsästys ja Kalastus
- Suomen Kuvalehti
- Kippari
- Vene
Naiset-pakettiin sisältyy kokosivu näissä neljässä mediassa:
- Anna
- Kotiliesi
- Kotiliesi Käsityö
- Seura
Total reach -pakettiin sisältyy kaikki yllä mainitut kokosivut eli yhteensä yhdeksän kokosivua!
Lisäksi kaikkiin paketteihin sisältyy veloituksetta 1/2 s Tekniikan Maailmaan.

Haluatko tietää tarkemmin, miten testausta tehdään, kuinka testeihin pääsee ja miten merkintää saa käyttää?