Iloisia perheuutisia – uusi Kaksplus-sivusto syntyi asiakkaiden toiveista

Odotus palkitsee tässä tapauksessa niin mainostajan kuin varsinaiset odottajat, sillä Kaksplus-sivusto uudistuu asiakasystävällisyys edellä. Uudistus pohjautuu perusteelliseen kävijätutkimukseen, jonka pohjalta tarkennettiin sivuston käyttäjäprofiilit, selkeytettiin sivuston rakennetta ja parannettiin mainoselementtejä. Tutustu käyttäjiä ja mainostajia hyödyttäviin uudistuksiin!

Kyselyssä vahvistui se, minkä toimitus jo tiesi: Kaksplus.fi-sivustoa käyttävät todella paljon muutkin, kuin pelkät vauvaperheet. Sivustolla viihtyvät vauvahaaveilijat, odottajat, vauvaperheet, taaperoiden ja pienten koululaisten vanhemmat, mutta myös muut lapsiperheiden elämään osallistuvat, kuten sukulaiset, kummit ja lasten kanssa työskentelevät. Kaikkia heitä palvelemaan rakennettiin elämäntilanteeseen perustuvat osiot, jotka keräävät yhteen aiheeseen liittyvät sisällöt. Kätevää!

Lapsiperheiden arjessa tukena jo vuodesta 1969

Toimivaa ei kannata rikkoa, mutta aina voi parantaa. Tällä asenteella lähdimme toteuttamaan sivustouudistusta ja tulkitsemaan kyselyn tuloksia. Kaiken perustana on edelleen aito perhemedia – Kaksplus.fin palveleviin sisältöihin asiakkaat löytävät tiensä aina uudelleen. Tunnemme lapsiperheet ja tiedämme heidän tarpeensa, joten osaamme tarjota sopivia sisältöjä eri elämäntilanteisiin.

Raikasta ja selkeää

Kävijäystävällisyyttä parantaa uudistetun sivuston selkeämpi rakenne ja raikastunut ilme. Kävijät löytävät sekä etusivulta että valikon kautta omiin osioihin, joiden alle on koostettu esimerkiksi kaikki raskauteen liittyvät sisällöt. Alla on kuva etusivun osiovalikosta.


Suosittu keskustelufoorumi säilyy tietysti ja keskustelua käydään aktiivisesti perhe-elämästä ja monesta muusta aiheista. Tuttuja Kaksplus-laskureita on optimoitu. Ovulaatio- ja raskauslaskuri, raskaus viikko viikolta, kiinalainen syntymäkalenteri, nimikone ja pituuslaskuri jatkavat sivustolla tyylikkäinä ja helppokäyttöisinä. Selkeydestä piiruakaan tinkimättä mainostajalla on nyt mahdollisuus uudenlaiseen näkyvyyteen laskureissa, katso esimerkit alempaa.

Sivustolle tehdään myös aiempaa enemmän videotuotantoja ja natiivimainospaikkoja on paranneltu. Monimuotoista sisältöä ja hyviä näkyvyyselementtejä siis.

Miljoonaluokan tavoite

Uudistuksella haetaan tyytyväisten kävijöiden lisäksi kasvua, tavoittelemme miljoonaa sivunkatselua viikossa. Kaksplussan Annina Pennonen kommentoi:

”Ilokseni voin todeta, että mukavalla plussakäyrällä ollaan, sivukatseluiden määrä on jo kasvanut 12 % viime vuodesta.”

Työ ei pysähdy tähän, vaan toimitus seuraa tarkasti sivustokäyttäytymistä ja jatkaa sisältöjen tuottamista datan perusteella. Dataoppeja on hyödynnetty myös mainonnassa. Sisältöjen avulla tunnistetuista kuluttajista Otavamedia pystyy räätälöimään hyvinkin tarkkoja yleisöjä. Mainonnan toimivuuden on huomattu olevan näiden kohdalla paljon parempaa kuin muissa kampanjoissa.

Kaksplus.fi tekee yhteistyötä soveltuvien sisältöjen osalta myös muiden Otavamedian brändien kanssa. Lapsiperheaiheista kiinnostuneita yleisöjä löytyy Annan, Kotilieden ja Seuran parista sekä näiden brändien some-kanavilta, joten yhteistyötä ja kävijäohjauksia eri brändien välillä tehdään oikean paikan tullen. Tämä osataan muuten huomioida jo kampanjan suunnitteluvaiheessa, kun keskustellaan sopivasta kohderyhmästä.

Tyylikkäät mainospaketit

Kävijöitä ohjataan tutustumaan uudistuneeseen Kaksplussaan eri kanavissa monipuolisin aktivoinnein, mm. some-kanavissa ja kilpailuin. Mainostajalle uudistus ja kävijöiden aktivoinnit on oiva paikka näkyä Kaksplus.fin sivuilla. Mainospaketit on rakennettu täysin uudella tavalla. Alla näet esimerkin näkyvyydestä raskauslaskurissa.

Esimerkki näkyvyydestä raskauslaskurissa

Pyydä uuden Kaksplus.fi-sivuston ja mainospakettien esittely Otavamedian yhteyshenkilöltäsi!

Voit myös ladata materiaalin heti linkistä alla, jätä yhteystietosi ja kerromme sinulle lisää.

Tavoita lapsiperheet, kysy lisää

Sini Virta
Asiakkuuspäällikkö
+358 50 355 3003

Ota yhteyttä