Mahtavia hinnoittelu-uutuuksia printtiin!

Otavamedia uudistaa printin hinnoittelumallejaan. Jatkossa voit ostaa myös valmiiksi rakennettuja Heimo-kohderyhmiä kohderyhmäperusteisella CPT-hinnoittelulla! Maksat vain haluamastasi kohderyhmästä, esimerkiksi Hyvinvoinnista huolehtijoista, loput silmäparit saat kaupan päälle. Lue lisää alta!

Kohderyhmäperusteinen kauppa mainonnan ostamisessa on vakiintunut tapa monissa muissa mediaryhmissä, ja nyt se mullistaa printtimedian ostamisen. CPT on lyhenne sanoista cost per thousand eli hinta per tuhat kontaktia. CPT-hinnoittelu mahdollistaa sen, että maksat vain niistä kuluttajista, jotka ovat aidosti kiinnostuneita mainostamastasi tuotteen aihepiiristä. Kiinnostustieto on erikseen kysytty kuluttajilta.

Printin valttikortit

Perinteisiin printin vahvuuksiin kuuluu, että lehti on hankittu tilattuna ”eli se on odotettu vieras kotiin”. Lehti tarjoaa rauhallisen mediaympäristön, jonka parissa vietetään aikaa ja viihdytään. Lehden sisältöihin myös palataan ja lehdet kiertävät lukijalta toiselle ahkerasti.

Printillä on harvemmin korostettuja vahvuuksia, tiesitkö näistä?

  1. Kohderyhmät: Voit kohdentaa mainoksesi eri heimojen (tietyistä aihepiireistä kiinnostuneiden) mukaan, jolloin maksat vain haluamastasi yleisöstä ja tavoitat muut, potentiaaliset kuluttajat veloituksetta.  
  2. Mainonnan teho ja huomioarvot: Tutkitusti Otavamedian printtimainonnan huomioarvot ovat n. 70 % tasolla, joten printtimainonta huomataan poikkeuksellisen hyvin. Printin huomioarvoa ei tarvitse lisätä vilkkuvilla elementeillä tai hajuilla, vaan se toimii omalla rauhallisuudellaan ja vaikuttavuudellaan. Lisäksi mainokset koetaan usein osaksi sisältöä, jolloin ne ovat hyväksytympiä kuin mainonta yleisesti.  
  3. Kontekstuaalinen mainonta: Erityisesti harraste- ja kiinnostusperusteiset mediat tarjoavat täydellisen mediaympäristön, jos suunnitelmissa on kohdentaa mainontaa sopivaan asiasisältöön. Mainokset sijoitetaan lehteen taittajien toimesta, jolloin pystytään vaalimaan hyvää lukijasuhdetta ja tunnelmaa huomattavasti paremmin. 
  4. Laaja valikoima ratkaisuja: Koko sivu vai aukeama? Paljon muitakin ratkaisuja löytyy. Oletko testannut esimerkiksi lisäkansia tai liiteratkaisua, jotka ovat kohdistettavissa asiakkaan oman ja Otavamedian tilaajakannan ristiinajamisen perusteella? 
  5. Printin suoravaraaminen: Kyllä, Otavamedia mahdollistaa printtimedian ostamisen omatoimisesti niin mediatoimistoille kuin suora-asiakkaille. Varausjärjestelmään on saatavilla monipuolinen mediatarjonta sekä valmiita kohderyhmäkohtaisia tuotteistuksia omatoimiseen ostamiseen. 

Otavamedian uudet kustannustehokkaat kohderyhmäpaketit 

  • Hyvinvoinnista huolehtijat: yli 520 000 aihepiiristä kiinnostunutta 
  • Kotikokit ja jauhopeukalot: yli 360 000 aihepiiristä kiinnostunutta 
  • Kotoilijat: yli 475 000 aihepiiristä kiinnostunutta 
  • Kulttuurin ystävät: yli 415 000 aihepiiristä kiinnostunutta 
  • Moottorimieliset: yli 420 000 aihepiiristä kiinnostunutta 
  • Remonttireiskat: yli 455 000 aihepiiristä kiinnostunutta 

Printti yhdistettynä dataohjattuun digimainontaan

  • Fashionistat ja kauneudenhoitofanit: yli 460 000 aihepiiristä kiinnostunutta 
  • Matkailijat: yli 310 000 aihepiiristä kiinnostunutta 
  • Tekniikka- ja peli-intoilijat: yli 380 000 aihepiiristä kiinnostunutta 

Kohderyhmäperusteiset paketit pohjautuvat Kantarin KMT ja MIND Kuluttaja -tutkimuksiin sekä kuluttajien kiinnostukseen ja käyttäytymiseen digitaalisissa kanavissa.  

Kokeile CPT-hinnoittelua helposti

Pyydä vain tarjous omalta yhteyshenkilöltäsi ja kampanjasi on hyvissä käsissä! Jos haluat lisää taustatietoa uudenlaisesta hinnoittelumallista tai päästä varaamaan suoraan, ota yhteyttä suoraan Jukka Pulkkiseen, yhteystietoni löydät alta. 

Ota hyöty irti uudesta hinnoittelusta

Jukka Pulkkinen
Head of Ad Operations, Insight and Marketing
+358 50 390 4851

Ota yhteyttä