Mainostajan 3 vinkkiä tekniikka- ja peli-intoilijoiden tavoittamiseen

Black Fridayn ja joulun lähestyessä tekniikka- ja peliharrastajat ovat jo vauhdissa etsiessään uusimpia juttuja ja parhaita diilejä. Se on juuri se hetki, kun kannattaa olla hereillä ja napata kiinni ostovoimaisista kuluttajista. Nyt on täydellinen aika valmistautua ja hyödyntää tämä markkinointimahdollisuus – meiltä saat vinkit, joilla varmistat, että kampanjasi menee maaliin.

He, jotka ostavat uusimman vimpaimen heti julkaisun jälkeen – tai kenties jonottavat liikkeen edessä julkaisuaamuna. He, jotka käyttävät keskimääräistä enemmän rahaa elektroniikkaan ja viettävät vapaa-aikaansa yksin tai yhdessä kavereidensa kanssa videopelejä pelaillen. Tätä heimoa kutsumme tekniikka- ja peli-intoilijoiksi. Otavamedia tavoittaa noin miljoona tämän heimon edustajaa vuodessa eri digi- ja aikakauslehtijulkaisujen kautta.

Vuonna 2023 Muropaketti-sivustolla toteuttamamme kyselyn mukaan tämä ostovoimainen tekniikka- ja peliharrastajien heimo käyttää vuosittain keskimäärin 600 euroa elektroniikkaan ja pelaamiseen liittyviin tuotteisiin. Kyselyyn vastasi 1300 henkilöä, joista yli 80 % oli miehiä ja suurin osa 35–49-vuotiaita. Vastaajien kodeissa on laajasti teknologiaa – aina puheohjattavista älykaiuttimista kotiteatterijärjestelmiin ja pelikonsoleihin.

Top 3 vinkkiä tekniikka- ja peli-intoilijoiden tavoittamiseen💡

Otavamedian kampanjasuunnittelijat kertovat, miten tavoitat tekniikasta ja peleistä innostuvat tehokkaasti:


1. Tunne trendit: Tekniikka- ja peli-intoilijat seuraavat jatkuvasti uusimpia trendejä. Jos tiedät, mikä on kuumaa juuri nyt, osaat puhutella heitä suoraan. Hyödynnä ajankohtaiset ilmiöt mainonnassa – olipa kyseessä uusin pelihitti, peliteknologia tai muu villitys. Tuo nämä trendit esiin mainoksissasi ja näytä, että tiedät, mitä he haluavat. Trendit ovat avain huomion herättämiseen. Älä jää jälkeen – vie viesti perille ajankohtaisella ja kiinnostavalla tavalla!

2. Panosta visuaalisuuteen: Tee mainoksista silmiinpistäviä. Tässä kohderyhmässä on myös paljon nuoria, jotka reagoivat nopeasti näyttävään sisältöön, joten jos haluat saada heidän huomionsa, tee mainoksistasi räväköitä ja visuaalisesti houkuttelevia. Käytä rohkeita värejä, dynaamisia kuvia ja elementtejä, jotka erottuvat massasta. Visuaalisuus ei ole vain koriste, vaan avain huomiolle ja sitoutumiselle. Kun visuaalinen ilme puhuttelee, viesti menee varmasti perille.

3. Herätä tunteita: Yhdistä visuaalisuus ja tunteet, jotta viesti jää mieleen. Kun kampanjasi visuaalinen ilme on kohdallaan, vie viesti vielä pidemmälle herättämällä tunteita. Kohderyhmä ei vain katso mainoksia – he haluavat kokea jotain. Jännitys, ilo, inspiraatio – tunteet tekevät mainoksesta elävämmän ja vahvemmin muistettavan. Kun visuaaliset elementit tukevat tunnepitoista viestiä, mainos erottuu ja koskettaa suoraan kohderyhmää. Tunteet tekevät viestistä henkilökohtaisemman ja vaikuttavamman, eikä se unohdu helposti.




Tekniikka- ja peli-intoilijat tavoitat näistä Otavamedian kanavista 🎮

Kun vinkit ovat hallussa, seuraavaksi on aika valita oikeat kanavat. Tavoitat tekniikka- ja peli-intoilijat parhaiten näiden julkaisujen ja sivustojen kautta:


Tekniikan Maailma

Vuodesta 1953 asti ilmestynyt Tekniikan Maailma on Suomen johtava tiedemedia, joka käsittelee erittäin laajasti testejä, vertailuja, tiedettä ja teknologiaa: autot, moottoripyörät, elektroniikka, kamerat… Heimolaiset löytävät TM:n sivuilta luotettavaa ja taatusti testattua tietoa silloin, kun sitä tarvitsevat. TM Testivoittaja on haluttu titteli ja sitä käytetään paljon tuotteen markkinoinnissa, TM:n testivoitto voi todellakin viimeistellä ostopäätökseen.
Tekniikan Maailma ja Tekniikanmaailma.fi ovat Otavamedian tarjoamia julkaisuja, joita tekniikka- ja peli-intoilijoiden heimo selailee aktiivisesti, erityisesti kun he haluavat lisätietoja ostopäätöksiään tukemaan – Tekniikan Maailman syväluotaavat testit ovat omiaan tarjoamaan tällaista tietoa.


Muropaketti.com

Vuonna 1999 harrasteprojektina perustettu Muropaketti.com on sittemmin kasvanut Suomen suurimmaksi teknologia- ja viihdeaiheiseksi verkkosivustoksi. Sivustolla käsitellään aktiivisesti tietotekniikkaa monesta eri kulmasta uutisten, testien ja haastattelujen muodossa. Muropaketti.comia selailevat pääasiassa nuorehkot aikuiset miehet, jotka ovat keskimääräistä kiinnostuneempia pelaamisesta ja tietotekniikasta.


Rallit.fi

Rallit.fi palvelee nimensä mukaisesti kaikkia yhdestä autourheilun kuninkuusluokasta kiinnostuneita. Sivusto tarjoilee ralliaiheisia uutisia Suomesta ja maailmalta sekä esimerkiksi ajantasaiset pistetilanteet SM- ja MM-ralleista ja rallivideoita, ralliaiheista podcastia unohtamatta.


Lehden kansikuva

Kysy lisää, kuinka tavoitat tekniikan ja pelien intohimoiset harrastajat alustoillamme!

Kysy lisää omalta yhteyshenkilöltäsi tai

Jukka Pulkkinen
Head of Ad Operations, Insight and Marketing
+358 50 390 4851

Ota yhteyttä