LAATU ON TÄHDELLISEMPÄÄ KUIN KOSKAAN

Pikakulttuuri näkyy kaikkialla – myös mediassa. Selaamme sisältöjä päivä päivältä enemmän, nopeammin, useammin ja turtuneemmin. Myös sisällöntuotannossa näkyy massatuotantopiirteitä, määrä korvaa yhä useammin laadun. Olennaista ei aina ole se, mitä lukija sisällöstä saa tai kauanko sen parissa viihtyy.

Mitä tämä tarkoittaa mainostajalle, entä omaan mediaan panostavalle yritykselle? Jos toimitukselliset sisällöt ohitetaan silmänräpäyksessä, ehtiikö kukaan huomata mainosviestejä – sisäistämisestä tai muistamisesta puhumattakaan? Pelkkien kävijä- ja näyttömäärien sijaan tulee puhua entistä enemmän huomaamisesta ja pysähtymisestä viestien äärelle sekä siitä, miten viestit ja sisällöt vaikuttavat. Miettiä sitä, millaisilla sisällöillä on yhä voima pysäyttää meidät.

”Otavamedia on tehnyt aina töitä vastuullisen ja luotettavan mediakulttuurin puolesta ja taistellut tilaa laatusisällöille. Haluamme auttaa lukijoitamme ymmärtämään muutoksia. Selittää ilmiöitä ja tarjota oivalluksia, jotta lukijat saavat elämästään enemmän irti. Avartaa maailmoja.”
Kati Kaarre, julkaisujohtaja, Otavamedia

Entä miten toivomme, että laatu näkyy sinulle mainostaja, omaan mediaan panostava yritys tai yhteistyökumppani?

Mainostaja

Lukijat pysähtyvät viettämään sisältöjemme äärelle laatuhetkiä, ajatuksella. Otavamedian brändien toimituksellisten sisältöjen rinnalla myös mainoksesi tulee huomatuksi.

Oma media

Laadukas toimituksellinen sisältö ja sen kaupallinen käyttö on tehokas ja vaikuttava yhdistelmä. Laatusisällöt sitouttavat.

Yhteistyö­kumppani

Laadukkaita, innostavia ja hyödyllisiä hetkiä, näkemyksiä ja työkaluja – aina kun kohtaamme. Tuloksellisia kaupallisia ratkaisuja.

Mitä laatu meille tarkoittaa?

Me Otavamedialla uskomme laatuun. Onhan se jo arvoissammekin. Se on ohjannut tekemistämme koko olemassa olomme ajan. Osana Otavaa, suomalaista perheyhtiötä, jolla on pää tähdissä ja juuret syvällä Suomessa. Historiamme haastaa meitä kurkottamaan korkealle ja katsomaan rohkeasti eteenpäin.

Laatu ei ole vain sitä, että tavoitamme tietyistä aihepiireistä kiinnostuneet kohderyhmät. Se onnistuu datan avulla muiltakin. Se on sitä, että kohtaamme halutut ihmiset, saamme heidät aidosti pysähtymään. Huomaamaan. Vastaanottamaan.

Me Otavamedialla olemme tuottaneet suomalaisia kiinnostavia sisältöjä jo lähes sata vuotta. Nopean kulutettavuuden ja massan sijaan meitä ohjaa halu rakentaa kestävää. Ruokkia uteliaisuutta. Avartaa maailmoja. Siksi sisältöjemme parissa viihdytään myös poikkeuksellisen pitkään, niin printissä kuin verkossa.

Tavoitamme kuluttajat oman kiinnostuksensa äärellä, silloin kun he itse valitsevat. Luotettava ja laadukas mediaympäristö takaa myös mainostajalle turvallisen ympäristön oman viestinsä välittämiseen. Mainokset näkyvät aina osana laadukasta mediaympäristöä ja sisältöjä.

Katso, mitä Tekniikan Maailman päätoimittaja Reijo Ruokanen, Suomen Kuvalehden päätoimittaja Jarmo Raivio ja Seuran päätoimittaja Erkki Meriluoto ajattelevat laadusta.

Olemme asettaneet rimamme korkealle, olipa kyse huolella rakennetusta tarinoista, ihmisten aitojen kiinnostuksen kohteiden huomioimisesta tai siitä, miten hyvin tunnemme suomalaiset. Siksi uskomme olevamme täydellinen yhteistyökumppani niille, jotka haluavat pikakulttuurin sijaan jotain pitkäkestoisempaa. Eli laatua.

”Laatu on hyvin tekemistä, ja se ajattelu tuo työhömme merkityksellisyyttä. Sisällöntekemisessä laatu pystytään varmistamaan vain laadukkailla toimituksellisilla metodeilla ja prosesseilla, sekä vahvalla journalistisella osaamisella. Laadukas sisältö on sen varmistamista, että sisältö on oikein. Se ylläpitää kunnianhimoa, mutta toisaalta myös velvoittaa meiltä ja on eteenpäin ajava voima. Kun saat ja pystyt tekemään laatua asiakkaallesi, se innostaa ja draivaa eteenpäin.”
Jukka Mildh, liiketoimintajohtaja Otavamedia OMA

Haluamme nostaa esiin laadukkaiden sisältöjen ja niiden tekijöiden merkityksen tässä ajassa, niin lukijoillemme, asiakkaillemme kuin suomalaiselle yhteiskunnalle.

Tutustu tarkemmin mainostajan ja oman median ratkaisuihin tai ota suoraan yhteyttä!

Olemme täällä sinua varten. Koko Otavamedian jengi. Jos et vielä tunne meistä ketään, tässä pari hyvää vaihtoehtoa kenestä aloittaa.

Tähdellisempää mainontaa

Jani Koivunen
Asiakkuusjohtaja
040 514 1671

Ota yhteyttä

Tähdellisempiä sisältöjä yrityksen omaan mediaan

Heikki Aitola
Business Manager
050 355 88939

Ota yhteyttä

”Uskomme, että laadukas mediaympäristö nostaa myös mainoksen uskottavuutta ja tukee brändiin liitettäviä laadukkaita ominaisuuksia. Laadukas mediaympäristö meille tarkoittaa eettistä ja laadukasta journalismia.”

Minna Niemelä, Markkinointipäällikkö, Elämänturvayhtiö LähiTapiola

”Laadun määritelmäksi riittää oikeastaan vain yksi sana – merkityksellisyys.”

Sari Kelkka, Head of Concept Designers, Drama Queen Communications

”Laatu tarkoittaa luotettavuutta sekä sisällön, että ympäristön osalta. Tutkimuksen mukaan myös mainosviestin uskottavuus laadukkaassa mediaympäristössä on korkeampi.”

Satu Laakso, Markkinointijohtaja, Berner Oy

Otavamedian aikakauslehtiä luetaan keskimäärin 42 min
Suomen Kuvalehti on kaikkein pisimpään luettu lehti – sen parissa viihdytään yli tunti (67 min)
Annan verkkosisällöissä vietetään keskimäärin yli 4,5 min/sivu
Annan, Kotilieden ja Tekniikan Maailman sivustoilla yli 50 % kävijöistä palaavia kävijöitä
Kotilieden blogeissa viihdytään keskimäärin 6 min/sivu
Nettiauton sivustolla vietetään keskimäärin 8 min