Saisiko olla päivitys muutamaan mielikuvaan?

Otavamedia tunnetaan parhaiten laadukkaista, kiinnostavista sisällöistä ja rakastetuista aikakauslehtibrändeistä. Mutta on myös asioita, joista meitä ei niin hyvin tunneta. Myönnetään se nyt ääneen: huolimatta moderneista mainonnan ratkaisuistamme ja kyvykkyydestä kohdata kuluttaja aidosti intohimonsa äärellä, on mielikuva meistä saattanut jäädä monille osittain päivittymättä. Vielä.

Kumoa ennakkoluulosi!

FAKTA

Myönnetään. Oltiin 80-luvulla erittäin ajassa kiinni. Oltiin sitä jo 30-luvulla, aina 70-luvulle asti. Sen jälkeen ollaan oltu ysäreitä, milleniaaleja ja nyt 2020-lukulaisia. Pitkä historiamme osoittaa kykyä uudistua – ja että laatu kestää aikaa. Olemme ylpeitä siitä, kuinka kauan tämä suomalainen perheyrityksemme on avartanut maailmoja.

FAKTA

Myönnetään. Oltiin 80-luvulla erittäin ajassa kiinni. Oltiin sitä jo 30-luvulla, aina 70-luvulle asti. Sen jälkeen ollaan oltu ysäreitä, milleniaaleja ja nyt 2020-lukulaisia. Pitkä historiamme osoittaa kykyä uudistua – ja että laatu kestää aikaa. Olemme ylpeitä siitä, kuinka kauan tämä uomalainen perheyrityksemme on avartanut maailmoja.

FAKTA

Ei niin. Massa on meistä vähän ikävä termi, emmekä ylipäätään kannusta keskittymään määrään, vaan kontaktien laatuun . Mutta ihmisiä – niitä meidän kautta tavoittaa kyllä verkossa 3,6 ja printissä 1,5 miljoonaa. Vieläpä oman intohimonsa ääreltä. Se tekee heistä kiinnostuneita ja avoimia inspiroitumaan.

FAKTA

Ollaan juu tätäkin. Sen lisäksi ollaan tätinaisten media, muunsukupuolisen serkun media, nuorten aikuisten media, tyttöystävän media, perhemedia ja kaikkea siltä väliltä. Hiihtelyn lisäksi he ovat kiinnostuneita tekniikasta, sisustuksesta, hyvinvoinnista, kulttuurista, puutarhasta, ruoasta, autoilusta ja monesta muusta. Itse asiassa meiltä löytyy yli 100 valmista kiinnostuskohderyhmää. Koska kiinnostus on mainostajalle parempi työkalu kuin ikä
ja sukupuoli, vai mitä?

FAKTA

Painetuista aikakauslehdistä meidät kieltämättä parhaiten tunnetaan. Nämä luetut ja rakastetut lehtibrändit tavoittavat muuten edelleen 1,5 miljoonaa suomalaista, mikä ei ole ihan vähän. Mutta se ei ole toki ainoa tapa. Digitaalisen verkostomme kautta tavoitat yli 3,6 miljoonaa uniikkia kävijää ja sovelluksissa 50 miljoonaa potentiaalista mainosnäyttöä kuukaudessa. Muutenkin kuin paperilla.

FAKTA

Kyllähän me aikakauslehden sivujakin mielellään myydään. Ne ovat kuitenkin vain yksi osa mediaratkaisujamme. Lukemisen lisäksi meitä (ja samalla mainoksiasi) klikataan, kuunnellaan, katsotaan, selataan, kommentoidaan, seurataan ja jaetaan monikanavaisesti
3,6 miljoonan verkkokävijän voimin. Tärkeintä ovat kuitenkin laadukkaat sisällöt, jotka keräävät kiinnostuneen yleisön äärelleen. Formaatista riippumatta.

Kiinnostunut yleisö kiinnostuu myös sinusta

Kun ihminen on oman intohimonsa äärellä, hän on kiinnostunut, avoin, ostohalukas ja valmis inspiroitumaan. Kiinnostus ei kysy ikää, sukupuolta ja asuinpaikkaa. Siksi kiinnostuskohderyhmät ovat mainostajalle tehokas tapa tavoittaa juuri oikea yleisö.

Olemme paketoineet verkkokävijöitämme kiinnostavat aiheet kiinnostuskohderyhmiksi, jotka pohjautuvat kävijöiden sisältöjen parissa viettämään aikaan. Useat reaaliaikaisesti päivittyvistä ryhmistä ovat pilkottavissa vielä tarkempiin ryhmiin, esimerkiksi tekniikassa kameroista ja valokuvaamisesta kiinnostuneeseen alaryhmään.

TOP 10 suosituimmat kiinnostuskohderyhmämme

  • Autoilusta, veneilystä, moottoripyöräilystä jne. kiinnostuneet kävijät
  • Ulkoilusta ja eräilystä kiinnostuneet
  • Tekniikasta ja/tai viihde-elektroniikasta kiinnostuneet, ml. ostoaie (hankintapäätöksen tueksi)
  • Hyvinvoinnista ja terveydestä kiinnostuneet
  • Muodista ja kauneudesta kiinnostuneet
  • Pihasta ja puutarhasta kiinnostuneet
  • Ruoasta kiinnostuneet
  • Asumisesta ja sisustamisesta kiinnostuneet
  • Kulttuurista ja kirjallisuudesta kiinnostuneet
  • Lapsiperhe-elämään liittyvistä osa-alueista (esim. raskauteen liittyvistä aiheista) kiinnostuneet

Otavamedia lukuina

Otavamedian aikakauslehtiä luetaan keskimäärin 42 min
Verkkomedioissa 3,6 miljoonaa uniikkia kuukausikävijää
Printtilehtemme tavoittavat 1,5 miljoonaa suomalaista
Mobiilisovelluksissa yli 50 miljoonaa mainosnäyttöä kuukaudessa
Yli 100 valmista kiinnostus-kohderyhmää mainostajalle
Annan, Kotilieden ja Tekniikan Maailman sivustoilla yli 50 % kävijöistä palaavia kävijöitä

Haluatko tavoittaa kohderyhmäsi intohimonsa äärellä?

Olemme täällä sinua varten. Tavoitteenamme on toteuttaa mitattavia mainonnan ratkaisuja, joilla on vaikutusta. Ota yhteyttä – varmistetaan yhdessä, että viestisi tavoittaa oikeat ihmiset, oikeaan aikaan, oikeassa paikassa.

Ota yhteyttä!

Jani Koivunen
Asiakkuusjohtaja
040 514 1671

Ota yhteyttä

…koska laatu on tähdellisempää kuin koskaan

”Uskomme, että laadukas mediaympäristö nostaa myös mainoksen uskottavuutta ja tukee brändiin liitettäviä laadukkaita ominaisuuksia. Laadukas mediaympäristö meille tarkoittaa eettistä ja laadukasta journalismia.”

Minna Niemelä, Markkinointipäällikkö, Elämänturvayhtiö LähiTapiola

”Laadun määritelmäksi riittää oikeastaan vain yksi sana – merkityksellisyys.”

Sari Kelkka, Head of Concept Designers, Drama Queen Communications

”Laatu tarkoittaa luotettavuutta sekä sisällön, että ympäristön osalta. Tutkimuksen mukaan myös mainosviestin uskottavuus laadukkaassa mediaympäristössä on korkeampi.”

Satu Laakso, Markkinointijohtaja, Berner Oy