Demografian mukaan

Demografian mukaan kohdentaminen

Kun haluat tavoittaa esimerkiksi tietynikäiset miehet Pohjanmaalta, demografinen kohdennus toimii hyvin.

Mainonnan kohdentaminen demografian mukaan

Me Otavamedialla tunnemme suomalaiset ja tiedämme, miten ja missä heille kannattaa kohdentaa mainontaa. Autamme sinua määrittämään oikeat kohderyhmät ja valitsemaan kampanjoille parhaiten sopivat mediat ja mediayhdistelmät tutkimustiedon pohjalta.

Oikeat mediavalinnat ratkaisevat

Sinun ei tarvitse tietää, missä kanavissa asiakkaasi viettävät aikaansa – me tiedämme. Kohdennamme mainonnan kiinnostuksen, kulutustapojen, demografioiden tai muiden kampanjaan sopivien mittareiden kautta siten, että asiakas saa kampanjoistaan aina parhaat mahdolliset tulokset.

Sinun ei tarvitse tietää, missä kanavissa asiakkaasi viettävät aikaansa – me tiedämme.

Autamme sinua määrittämään oikeat kohderyhmät sekä valitsemaan sopivimmat mediat ja mediayhdistelmät tutkimustiedon pohjalta.

Minkälaisia ihmisiä tavoittelet kampanjallasi?

Meillä on runsaasti tutkittua tietoa aikakauslehtiemme lukijoista ja verkkosivustojemme kävijöistä. Voimme tehdä sinulle kampanjasuunnitelman, johon valitaan kohderyhmään sopivia medioita esimerkiksi sukupuolen, iän, asuinpaikan, ammatin tai kiinnostuksen kohteen mukaan.

Lisäksi voit kohdentaa verkko- ja aikakauslehtikampanjoita myös ennalta tunnistettujen demografisten tekijöiden (kuten sukupuoli, ikä ja asuinpaikka) perusteella. Tällöin kampanja näkyy vain valittuun kohderyhmään kuuluville.

Otavamedian aikakauslehdet tavoittaa 1,6 miljoonaa lukijaa
Otavamedian verkkosivustot tavoittaa 3,6 miljoonaa verkkokävijää kuukaudessa
Otavamedian verkkosivustot tavoittaa miehistä 71 %
Otavamedian verkkosivustot tavoittaa naisista 75 %
Anna.fi tavoittaa 1,2 miljoonaa naista

Esimerkkejä eri lehtibrändien tavoittavuudesta

  • Anna.fi tavoittaa 1,2 miljoonaa naista
  • Tekniikan Maailman lukijoista 87 % on miehiä
  • 45 % TM:n lukijatalouksissa on autoja 2 tai enemmän
  • Annan lukijoista 84 % asuu omistusasunnossa
  • Nettiauto kävijöistä 53 %:lla on lapsia
  • Nettiauto tavoittaa yli 1,4 miljoonaa autoista kiinnostunutta

Lähteet: KMT 2019, Kantar Oy, FIAM – Comscore MMX MP lokakuu 2019, FIAM – Comscore joulukuu 2019

Kerron mielelläni lisää demografisesta kohdentamisesta

Katja Sampo
Tutkimuspäällikkö
040 765 3335

Ota yhteyttä