Ostettu media

Ostettu media

Kun haluat vahvistaa oman mediasi näkyvyyttä ja kohdentaa sisältöjäsi tarkoin valituille kohderyhmille, ostettu media on oman median loistava apuri.

Mitä tarkoitetaan ostetulla medialla?

Ostettu media on nimensä mukaisesti ostettua tilaa tai näkyvyyttä jonkun toisen omistamassa mediassa. Se hyödyntää usein tuttuja markkinoinnin keinoja, kuten ilmoituksia, mainoksia tai vaikkapa natiivimainontaa ja nykyisin yhä enemmän myös vaikuttajamarkkinointia.

Miksi oman median rinnalle kannattaisi tuoda ostettua mediaa?

Ostettu media tukee omien sisältöjen näkyvyyttä sisältöjen tulvassa. Omalle verkkosivulle voi saada liikennettä tehokkaasti suunnitelmallisella ostetun median hyödyntämisellä ja tärkeille aiheilleen lisää näkyvyyttä verkon lisäksi printissä.

Mitä ostetun median keinoja oma media voi hyödyntää?

Oman median sanomaa voi vahvistaa esimerkiksi kaupallisilla artikkeleilla niin verkossa kuin printissä, testeillä, kilpailuilla ja muilla natiivimarkkinoinnin keinoilla. Yhteistyö tunnettujen bloggaajien tai vloggaajien kanssa on tehokas ja kasvava vaikuttamisen muoto.

Joskus tarvitaan lisää näkyvyyttä – tunnistatko?

Tämä on meille erityisen tärkeä teema – kuinka varmistamme sen näkyvyyden? Julkaisimme aiheesta X hyvän artikkelin, mutta kaipaamme sille lisää lukijoita juuri tietystä kohderyhmästä. Videomme on loistava, nyt haluamme sille tavallista laajemman yleisön potentiaalisten asiakkaiden joukosta! Mitä muita keinoja olisi nostaa tätä asiaa – voisiko testi tai kilpailu toimia?

Natiivimarkkinoinnin ratkaisuilla tuot sisällöillesi uusia kulmia ja voit tehostaa esimerkiksi tuotteiden lanseerausta. Artikkelit ja houkuttelevat ohjaukset sivustoillesi ovat toimivia ratkaisuja, mutta älä unohda testiryhmiä, outstream-videoita, kilpailuita, pieniä testejä ja pelejä sekä muita aktivoivia keinoja, joita voit hyödyntää Otavamedian brändien sivustoilla.

Ostettu media tuo lisää näkyvyyttä oman mediasi sisällöille juuri oikeassa joukossa ja hetkessä.

Kaipaatko yleisöä erityisesti miesten tai naisten joukosta? Tai tietystä asiasta kiinnostuneesta kohderyhmästä? Sanomasi kohdentaminen onnistuu Otavamedian sivustoilla kysyttyjen kiinnostuksen kohteiden mukaan. Tai etsitkö tietyssä elämänvaiheessa olevaa yleisöä? Tutustu eri kohdentamistapoihin täällä.

Vaikuttajayhteistyö on jatkuvasti kasvava trendi. Kaupallinen blogiyhteistyö onkin loistava tapa hyödyntää bloggaajan valmista yleisöä. Otavamedian verkkoalustoilla toimii kattava blogiverkosto, johon kuuluu maan suosituimpia blogivaikuttajia. Vaikuttajayhteistyöstä saat lisätietoa täällä.

Kuten me Otavamediassa sanomme: ei vain joko tai vaan sekä että. Kun kaipaat tehostusta sanomallesi, suurempaa yleisöä sisällöillesi ja lisää liikennettä omalle sivustollesi, muista oman ja ostetun median hedelmällinen liitto!

Rakennetaan yhdessä toimiva oman ja ostetun median yhdistelmä

Risto Laine
Asiakkuusjohtaja
+358 400 678 188

Ota yhteyttä