Strateginen suunnittelu
Strateginen suunnittelu
Oman median rakentaminen alkaa suunnittelusta, ensin mietitään sisältöstrategia, -konseptit, tavoitteet, mittarit, analytiikka ja käyttäjäkokemus.
Sisältöstrategia
Tiivistettynä sisältöstrategia on suunnitelma siitä, mitä sisältöjä julkaiset kenellekin, milloin ja miten, jotta pääset tavoitteisiisi.
Sisältökonseptit
Sisältökonsepti on kartta, jonka mukaan suunnitella. Sisältökonsepti tekee työstä ja etenemisestä helppoa ja se antaa luovuudelle pohjan.
Tavoitteet ja mittarit
Aitoa hyötyä sisältömarkkinoinnista saat, kun tekemistä ohjaavat realistiset tavoitteet, joiden toteutumista seurataan relevanteilla mittareilla.
Data ja analytiikka
Datan avulla voit tehokkaasti ohjata vaikuttavien sisältöjen tuottamista ja mitata niille asetettujen tavoitteiden toteutumista.
Käyttäjäkokemus
Hyvä käyttäjäkokemus vaatii tiukkaa suunnittelua ja ammattitaitoa, mutta tuottaa käyttäjälle kokemuksen helppoudesta.