Sisältöstrategia

Sisältöstrategia

Oman median strategia on arjen työkalu, joka antaa raamit tekemiselle.

Mikä on sisältöstrategia?

Suunnitelma siitä, mitä sisältöjä julkaiset kenellekin, milloin ja miten, jotta pääset tavoitteisiisi.

Miksi sisältöstrategia kannattaa?

Palvelet asiakkaitasi merkityksellisillä sisällöillä ja saat panostuksillesi kunnollisen vastineen.

Miten onnistun sisältöstrategiassa?

Sovittamalla asiakasymmärryksen, tavoitteet ja prosessin toimivaksi paketiksi sekä toimimalla pitkäjänteisesti.

Jos seuraavat kommentit kuulostavat tutuilta, tarvitset sisältöstrategian

  • ”Se oli hyvä artikkeli, mutta hukkui kyllä verkkoon.”
  • ”Tämä juttu olisi toiminut paremmin videona.”
  • Saimme tosi monta reaktiota – harmi kyllä vähän väärältä yleisöltä.”
  • ”Pitäisikö tänään laittaa jotain Facebookiin, kuka laittaa?”
  • Onko sisältöjen tekemisestä meille oikeastaan mitään hyötyä?”

Sisältöstrategia säästää sinua näiltä ja muilta vastaavilta arjen päänvaivoilta. Se on itse asiassa välttämätön työkalu jokaiselle yritykselle, joka julkaisee sisältöjä tavoitteellisesti. Sisältöstrategian avulla vastaat muun muassa seuraaviin konkreettisiin kysymyksiin:

  • Miksi julkaisemme
  • Mistä aiheista puhumme
  • Mitä päämääriä tavoittelemme
  • Keitä haluamme tavoittaa
  • Mitä haluamme yleisömme missäkin asiointipolun vaiheessa tekevän
  • Missä tavoitamme yleisömme
  • Mitä formaatteja käytämme
  • Millä resursseilla toimimme

Pitäisikö tänään laittaa jotain Facebookiin, kuka laittaa?

Lauseita, joista tiedät että nyt tarvitaan sisältöstrategiaa.

Pelkistetysti: millä sisältöjen tarjoamilla keinoilla saavutamme asettamamme (liiketoiminta)tavoitteet?

Näin autamme sinua sisältöstrategiassa

Me olemme asiakkaillemme sisältöstrategian rakentamisessa nimenomaan sparraava kumppani. Isot taustatyöt, kirjaukset ja lopputulos syntyvät pitkälti käsissämme. Liiketoiminnan tavoitteiden sisäistämiseksi sekä muiden tavoitteiden ja kohderyhmien kartoittamiseksi taas sitoutamme asiakkaamme tiiviiseen yhteistyöhön kanssamme.

Sisältöstrategian hyöty näkyy pitkälti yhtenäisen asiakaskokemuksen vahvistamisena. Sisältöstrategia auttaa määrittelemään, kuinka voit oman median keinoin rakentaa asiakkaillesi kokonaisvaltaisen elämyksen – myynnin, markkinoinnin ja viestinnän rajat unohtaen. Työn tuloksena syntyy sinun tavoitteisiisi räätälöity oman median strategia, joka ohjaa arjen työtä. Käytännössä tämä näkyy pitkäaikaisesti vaikuttavina, tuloksellisina sisältöinä.

Sisältöstrategian caset

Tutustu työnäytteisiin

Sisältöstrategia kateissa? Ratkaistaan tilanne yhdessä.

Jukka Mildh
Liiketoimintajohtaja
+358 400 711 835

Ota yhteyttä