Beta

Reaaliaikainen mainonta

Reaaliaikainen mainoskampanja elää tapahtuman, säätilan, datan, tv-ohjelman tai vaikkapa someilmiön mukana. Kun mainoksen sisältöä muokataan kampanjan edetessä, viestisi on koko ajan ajassa kiinni.

Reaaliaikainen mainonta on kiinnostava ja erottuva mainonnan muoto, joka lisää mainosten huomioarvoa. Reaaliaikaisuus mahdollistaa nopean reagoinnin vaihtuviin tilanteisiin. Mainonta tavoittaa potentiaalisen kohderyhmän juuri oikealla hetkellä sekä ajankohtaisella viestillä laadukkaassa mediaympäristössä.

Kuinka reaaliaikainen mainonta toimii?

Mainosten vaihtaminen ja päivittäminen on helppoa sekä nopeaa, kaikki voidaan tehdä yhden ohjelman kautta. Jos mainoskampanja keskittyy esimerkiksi urheilutapahtumaan, voidaan näytettävä mainos valita sen mukaan mitä ottelussa tapahtuu. Tämä herättää kuluttajien huomion aivan uudella tavalla.

Mainosten päivittäminen riippuu siitä millainen konsepti kampanjaan on valittu. Mainoksessa voi olla manuaalisesti päivitettäviä kenttiä tai automaattisesti päivittyviä kenttiä, joiden tiedot tulevat ulkoisesta tietolähteestä. Käytettävä data voidaan kerätä maailmalta eri tietolähteistä ja tulospalveluista.

Otavamedian reaaliaikainen mainonta

Reaaliaikainen mainoskampanja pyörii kaikilla Otavamedian sivustoilla, mukaan lukien Ampparit.com sekä kaikki NettiX:n sivustot. Mikäli kampanjalla halutaan tavoittaa tietynlainen demograafinen yleisö, voidaan kampanjaan valita esimerkiksi mies- tai naiskohderyhmä. Kampanjoita voidaan kohdentaa myös ajankohdan tai kellonajan mukaan. Ampparit.comissa voidaan tavoittaa käyttäjiä myös uutiskategoriakohtaisesti.

Reaaliaikaisen mainonnan vaatimukset ja mainosmuodot

Asiakas toimittaa kampanjaan mainosaineistot tai visuaalisen ilmeen ja me päivitämme viestiä yhdessä sovitulla tavalla. Vaihtoehtoisesti voimme tehdä konseptisuunnittelun ja vastata bannerituotannosta. Toteutustapoja on monia. Kampanjassa voi olla useita bannereita, joista valitaan tilanteen mukaan sopiva tai bannerin viestiä voidaan päivittää reaaliajassa.

Mainoskampanjaan voidaan toteuttaa esimerkiksi display-kampanjana paraati-mainosmuotona tai videomainontana, joka näkyy kaikilla Otavamedian sivustoilla. Mainonta toteutetaan HTML-tekniikalla ja se toimii sekä desktopissa että mobiilissa.

Kysy lisää reaaliaikaisen mainonnan mahdollisuuksista, ideoidaan yhdessä.

Aki Ronkainen
Myyntipäällikkö
050 310 3133

Ota yhteyttä

Katso miten Vainu toimi tehokkaasti yhdessä reaaliaikaisen mainonnan kanssa.

Lue lisää

Uusimmat sisältömme