Väinö Teittinen Data-analyytikko, konseptisuunnittelija, AD, “selkeyttäjä”
Väinö on kiitetty konseptisuunnittelija ja AD, jolla on vahva osaaminen data-analytiikasta sekä mainonnan kohdentamisesta datan avulla. Hän on erityisen perehtynyt asiakas- ja yleisöymmärryksen lisäämiseen ja on toiminut Otavamedia OMA:n luovana johtajana. Hän on ollut suunnittelemassa lukuisien asiakkaiden mediakonsepteja sekä sisällön suunnittelun prosesseja. Väinöllä on yli 20 vuoden kokemus brändien parissa.

Miksi häntä kannattaa kuunnella

Kun haluat nostaa markkinointia ja viestintää uudelle tasolle tai etsit keinoa saada ääntänne paremmin kuuluviin, kannattaa ehdottomasti kuunnella mitä ideoita Väinöllä olisi annettavanaan. Hänen mielestään laadukkaalla informaatiomuotoilulla kaikki on mahdollista. Hän osaa yhdistää laaja-alaisesti journalismin keinoja ja brändimarkkinointia. Lisäksi hän suhtautuu intohimoisesti dataan ja tutkittuun tietoon myös vapaa-ajallaan. Yritysjargonian ja muotisanojen sijaan hän ilmaisee asiat selkeästi ja käytännön esimerkein.

Mitä muut hänestä sanovat

Väinö eli ”Teippi” Teittinen on kävelevä tietopankki ja avulias innostaja. Puhetta piisaa, mutta hän on myös hyvä kuuntelemaan ja kiteyttämään monimutkaisia asioita poimien oleellisen. Hän on luottomies. Ei ole pulmaa, johon idearikas ja ratkaisunhakuinen Väinö ei löytäisi ratkaisua. Hänen kanssaan työnteko on helppoa ja mutkatonta, sillä positiivinen asenne ja suorapuheisuus on Väinön supervoima.

Usein yksinkertainen ja selkeä ratkaisu on myös kaunein. Pyrin suunnittelussa vähentämään lisäämisen sijaan ja mietin mikä tässä olikaan oleellisinta. Ideoita on silti hyvä olla alussa runsaasti, jotta joukosta löytyvät ne helmet.