Vähemmän skrollausta, enemmän ymmärrystä – Suomen Kuvalehti uudistui verkossa
Suomen Kuvalehden verkossa ilmestyy joka aamu neljän jutun valikoitu kokonaisuus: päivän syventävä, päivän ajankohtainen, päivän näkökulma ja päivän kulttuurijuttu. SK:n kehityspäällikkö Karoliina Kraft kertoo, mitä uudistus tarkoittaa lukijoille ja mainostajille.
SK on tunnettu painettuna viikon pakettina. Verkossa tarjolla on toki näköislehti ja digitaalinen viikon lehti, mutta etusivun juttukokonaisuuden hahmottaminen oli hankalampaa. Halusimme siis luoda selkeän ostettavan digituotteen ja uudistaa lukijalupaustamme niin, että se näkyy sekä printissä että digissä.
Laadukas Päivän jutut -konsepti
Lähdimme kirkastamaan lukijalupaustamme. Lopputuloksena oli neljän aihepiirin kokonaisuus, jonka ympärille SK:n sisällöt linkittyvät. Näiden neljän aihepiirin pohjalta syntyi ajatus kootusta päivän paketista, eli Päivän jutut -konseptista. Tilaaja saa joka päivä kuratoidun kokonaisuuden luettavakseen ilman turhaa skrollausta. Samalla uudistimme myös uutiskirjeemme. Neljä kertaa viikossa ilmestyvän uutiskirjeen sijaan uutiskirjeen tilaaja saa valita joko päivittäin ilmestyvän kirjeen, johon on koottu neljä päivän juttua tai viikkokirjeen, joka ilmestyy perjantaisin.
- Päivän syventävä juttu avaa yhteiskunnallisia ilmiöitä perusteellisesti ja punnitusti, hyvää suomen kieltä vaalien.
- Päivän ajankohtaisjuttu lisää ymmärrystä, ei pelkästään tietämystä.
- Päivän kulttuurijuttu kertoo kulttuurista älykkäästi ja arvostaen, sivistystä vaalien.
- Päivän näkökulma on mielipiteellinen, punnittu puheenvuoro. Niitä kirjoittavat Suomen Kuvalehden toimituksen lisäksi eri alojen johtavat asiantuntijat.
Kiittävää palautetta
Tilaajapalaute on ollut positiivista eikä negatiivista palautetta ole kuulunut ollenkaan. Uudistuksen ideaa ja selkeyttä on kiitelty. Uutiskirjeen tilaajat ovat myös olleet tyytyväisiä ja liikenne uutiskirjeistä sivustolle on lisääntynyt 30 %. Sivulatauksien määrissä näkyy samoin 10 % kasvu verrattuna uudistusta edeltävään kuukauteen, vaikka alalla yleinen trendi on ollut laskeva. Nämä ovat kaikki positiivisia signaaleja uudistuksen onnistumisesta.
Mitä uudistus mahdollistaa mainostajille?
Mainostajat ovat mukana entistäkin laadukkaammassa ja selkeämmässä ympäristössä. Uudistuksen tavoitteena on saada digitilaaja käymään etusivulla useammin – päivittäin. Näin ollen jatkossa on tarjolla myös enemmän mainosnäyttöjä. Perjantaisin ilmestyvä Politiikan viikko -podcast on perjantain ajankohtainen juttu ja podcast saa näin myös lisää näkyvyyttä. Kaupallisilla kumppaneilla on mahdollisuus päästä mukaan podcastiin, kysy lisää Mediamyynnistä! Uudistuksen myötä SK:n sovellus ja verkon etusivu on entistä rauhallisempi ympäristö, vastapainoa nykyiselle hektiselle mediaympäristölle. Kokemus tilaajillemme on laadukas, harkittu. Tällaisessa ympäristössä laadukkaiden, fiksuille ja koulutetuille ihmisille suunnattujen brändien kannattaa mainostaa.
Tyylikäs ja onnistunut uudistus, kiitos Karoliina ja Suomen Kuvalehden toimitus!
Kysy Mediamyynnistä Suomen Kuvalehden kattavia brändipaketteja
- yksi printin kokosivu paraatipaikalla lehden alussa,
- digi avaussivu 620×891,
- digi display 300×431,
- uutiskirjenosto 600×400 kahdessa uutiskirjeessä,
- sponsoroitu somenosto Suomen Kuvalehden Facebook ja Instagram -kanavilla
Pieni paketti tavoittavuus yli 500 000, hinta yht. 4 499 €.
Iso paketti tavoittavuus lähes 900 000, hinta yht. 7 999 €.
Näy Suomen Kuvalehden vahvan brändin parissa
Tuomo Julmala
Key Account Manager
+35850 494 9315