

Herbinan testiryhmäkampanja kiinnosti kuluttajia
Kampanja sai aikaan keskustelua ja positiivista pöhinää Herbinan ympärillä
1. Lähtötilanne
Kampanjan tavoitteena oli tehdä Herbinan tuotteita tutuksi, kertoa niiden ominaisuuksista ja välittää Herbinan brändiviestiä. Samalla toivottiin Herbinan tuotteiden löytyvän yhä useamman kuluttajan ostoskorista.
2. Ratkaisu
Herbinan tarpeisiin rakennettiin monikanavakampanja, joka aloitettiin testiryhmän rekrytoinnilla ja jatkettiin tuloksien kertomisella eri kanavissa.
- Testiryhmän rekrytointi anna.fi
- Testiryhmän tulokset anna.fi
- Testiryhmän tulokset Anna-lehdessä
- Tuloksiin ohjaava display-kampanja
Testiryhmän rekrytointi anna.fi
Anna.fi:ssä julkaistiin natiiviartikkeli otsikolla ”Iho kaipaa syksyllä lempeää hoivaa”. Artikkelissa esiteltiin Herbinan ihonhoidon tuotesarja ja haettiin samalla 25 naista testaamaan Herbinan tuotteita.
Testiryhmän tulokset anna.fi
25 naista testasi Herbinan tuotteita. Testiryhmän tulokset julkaistiin Anna.fissä natiiviartikkelissa otsikolla ”Luottotuote, jota ilman en halua olla” – Kauniin ihon salaisuus on oikeanlainen hoito”. Lisäksi testiryhmän tulokset jaettiin anna.fi-uutiskirjeissä.
Testiryhmän tulokset Anna-lehdessä
Testiryhmän tuloksista tuotettiin myös printtiadvertoriaali, joka julkaistiin Anna-lehdessä numero 47/2019.
Tuloksiin ohjaava display-kampanja
Testiryhmän tulosartikkeliin tehtiin verkon puolella ohjaavaa display-mainontaa.

3. Tulokset
Testiryhmä kiinnosti kuluttajia ja kampanja keräsi paljon positiivisia kommentteja. Kuukauden kampanja-aikana saavutettiin mukava määrä sivukatseluita (17 000) ja artikkeli suoriutui hyvin Anna.fi:n yleiseen tasoon verrattuna. Artikkelin lukuaika (keskimäärin yli 3 min) oli erinomainen: sisältö oli selkeästi kiinnostava ja sen parissa vietettiin aikaa!
Kampanja toimi mallikkaasti myös somessa. Maksetun somekampanjan osalta Facebook määritteli kampanjan onnistumisen keskivertoa paremmaksi. Kampanjan somesisällöt herättivät runsaasti keskustelua ihonhoitoon liittyen ja kommentointi tapahtui positiivisessa ja yhteisöllisessä hengessä.
Printtiadvertoriaali sai hyvät huomioarvot ja mainonta herätti myönteisiä tuntemuksia Herbina-brändiä kohtaan. Mainosmittaritutkimuksen Anna-lehden numerossa 47/2019 toteutti LeanLab by Digitalist (n=83)
- Brändin tunnettuus oli 95 %
- Huomioarvo oli 75 %
Yhteistyö Otavamedian kanssa sujui todella hyvin. Kampanja sai hyvää näkyvyyttä ja Otavamedian tuottamat materiaalit olivat asiantuntevia ja laadukkaita.
Brand Manager
Berner Oy
Menestysresepti
Näillä keinoilla Otavamedia auttoi saavuttamaan tulokset.
-
Natiivimainonta
-
Monikanavainen kampanja
-
Aikakauslehtimainonta
-
Mobiilimainonta
-
Anna.fi
-
Verkkomainonta
Caset
Hae inspiraatiota oman menestystarinasi rakentamiseen.


Lumon inspiroi kuluttajien parveke- ja terassiunelmia natiivikampanjalla

Vaikuttajan vauvavuosi testasi Semperin tuotteet tositoimissa

S-market nosti brändimielikuvaa Unelmien joulu -teemaosiossa

Schwarzkopf Gliss kaunisti hiuksia tehokkaan natiivikampanjan keinoin

Vitabalans teki tuotteensa tunnetuksi vaikuttajamarkkinoinnin avulla

Huawei P40 Pro vakuutti tekniikan edelläkävijät natiivikampanjassa
