Herbinan testiryhmäkampanja kiinnosti kuluttajia

Kampanja sai aikaan keskustelua ja positiivista pöhinää Herbinan ympärillä

Jaa

1. Lähtötilanne

Kampanjan tavoitteena oli tehdä Herbinan tuotteita tutuksi, kertoa niiden ominaisuuksista ja välittää Herbinan brändiviestiä. Samalla toivottiin Herbinan tuotteiden löytyvän yhä useamman kuluttajan ostoskorista.

2. Ratkaisu

Herbinan tarpeisiin rakennettiin monikanavakampanja, joka aloitettiin testiryhmän rekrytoinnilla ja jatkettiin tuloksien kertomisella eri kanavissa.

  • Testiryhmän rekrytointi anna.fi
  • Testiryhmän tulokset anna.fi
  • Testiryhmän tulokset Anna-lehdessä
  • Tuloksiin ohjaava display-kampanja

Testiryhmän rekrytointi anna.fi

Anna.fi:ssä julkaistiin natiiviartikkeli otsikolla ”Iho kaipaa syksyllä lempeää hoivaa”. Artikkelissa esiteltiin Herbinan ihonhoidon tuotesarja ja haettiin samalla 25 naista testaamaan Herbinan tuotteita.

Testiryhmän tulokset anna.fi

25 naista testasi Herbinan tuotteita. Testiryhmän tulokset julkaistiin Anna.fissä natiiviartikkelissa otsikolla ”Luottotuote, jota ilman en halua olla” – Kauniin ihon salaisuus on oikeanlainen hoito”. Lisäksi testiryhmän tulokset jaettiin anna.fi-uutiskirjeissä.

Testiryhmän tulokset Anna-lehdessä

Testiryhmän tuloksista tuotettiin myös printtiadvertoriaali, joka julkaistiin Anna-lehdessä numero 47/2019.

Tuloksiin ohjaava display-kampanja

Testiryhmän tulosartikkeliin tehtiin verkon puolella ohjaavaa display-mainontaa.

3. Tulokset

Testiryhmä kiinnosti kuluttajia ja kampanja keräsi paljon positiivisia kommentteja. Kuukauden kampanja-aikana saavutettiin mukava määrä sivukatseluita (17 000) ja artikkeli suoriutui hyvin Anna.fi:n yleiseen tasoon verrattuna. Artikkelin lukuaika (keskimäärin yli 3 min) oli erinomainen: sisältö oli selkeästi kiinnostava ja sen parissa vietettiin aikaa!

Kampanja toimi mallikkaasti myös somessa. Maksetun somekampanjan osalta Facebook määritteli kampanjan onnistumisen keskivertoa paremmaksi. Kampanjan somesisällöt herättivät runsaasti keskustelua ihonhoitoon liittyen ja kommentointi tapahtui positiivisessa ja yhteisöllisessä hengessä.

Printtiadvertoriaali sai hyvät huomioarvot ja mainonta herätti myönteisiä tuntemuksia Herbina-brändiä kohtaan. Mainosmittaritutkimuksen Anna-lehden numerossa 47/2019 toteutti LeanLab by Digitalist (n=83)

  • Brändin tunnettuus oli 95 %
  • Huomioarvo oli 75 %
Verkkoartikkelin lukukerrat noin 17 000
Kampanjan kokonaistavoittavuus yli 130 000
Rekrytointiartikkelin lukuaika keskimäärin 4:30 min
Noin 113 000 näyttöä some-kanavissa
Yli 7 300 sitoutumista FB-postauksiin ja ihonhoito-aiheisiin
Yli 300 000 mainosnäyttöä
Mainosten CTR 0,4 %

Yhteistyö Otavamedian kanssa sujui todella hyvin. Kampanja sai hyvää näkyvyyttä ja Otavamedian tuottamat materiaalit olivat asiantuntevia ja laadukkaita.

Daniela Berner-Ax
Brand Manager
Berner Oy

Caset

Hae inspiraatiota oman menestystarinasi rakentamiseen.