

Näin Heti-kampanja teki siivouksesta puheenaiheen
1. Lähtötilanne
Kampanjan tavoite oli uuden tuotesarjan osalta selkeä: Heti-tuotteiden tutuksi tekeminen, niiden ominaisuuksista kertominen sekä tuotteiden löytyminen yhä useamman kuluttajan ostoskorista.
2. Ratkaisu
Heti-tuotesarjan kohderyhmä löytyi luontaisesti Kotilieden lukijoiden parista. Kampanja aloitettiin rekrytoimalla testiryhmä Kotiliesi.fi-sivuston kautta ja testitulokset jaettiin kampanjan avulla tehokkaasti eri kanaviin.
- Testiryhmän rekrytointi kotiliesi.fi
- Testiryhmän tulokset kotiliesi.fi
- Testiryhmän tulokset Kotiliesi-lehdessä
- Tuloksiin ohjaava display-kampanja
Testiryhmän rekrytointi kotiliesi.fi
Kotiliesi.fi:ssä julkaistiin natiiviartikkeli ”Siivoa koti vähällä vaivalla – ota helpot niksit talteen!”. Artikkelissa esiteltiin Heti-tuotesarja ja haettiin samalla 15 perhettä testiryhmään.
Testiryhmän tulokset kotiliesi.fi
15 perhettä testasi Heti-tuotteita. Testiryhmän tulokset julkaistiin Kotiliesi.fi:ssä natiiviartikkelissa otsikolla ”Kodin siivouksesta tuli hetkessä helppoa”. Lisäksi testiryhmän tulokset jaettiin uutiskirjeissä.
Testiryhmän tulokset Kotiliesi-lehdessä
Testiryhmän tuloksista tuotettiin myös printtiadvertoriaali, joka julkaistiin Kotilieden numerossa 26/2019.
Tuloksiin ohjaava display-kampanja
Testiryhmän tulosartikkeliin tehtiin verkon puolella ohjaavaa display-mainontaa.
Kampanjalla lähdettiin lisäämään Heti-tuotteiden tunnettuutta ja kuluttajien ostohalukkuutta. Testiryhmän ja natiivimainonnan keinoin tavoitteisiin päästiin loistavasti.
Brand Manager
Berner Oy
3. Tulokset
Kampanja suoriutui hienosti! Tuotteet saivat testiryhmän keskuudessa erittäin positiivisen vastaanoton, natiiviartikkelit keräsivät yhteensä hyvän määrän, yli 21 000, sivun katselua ja sisällöt herättivät paljon positiivista kiinnostusta lukijoissa.
Display-mainonnan osalta kampanja onnistui yhtä hyvin. Bannerit keräsivät klikkejä ja erityisesti desktop-mainoksen CTR 1,06 % oli erittäin hyvä! Keskimäärin mobiilin ja desktopin mainosten klikkiprosentti oli 0,8.
Kampanja menestyi myös some-kanavissa. Facebook-kampanjan nostot saivat aikaan runsaasti keskustelua siivoamiseen, siivoustuotteisiin sekä siivoustottumuksiin liittyen. Kommenteissa mm. jaettiin ajatuksia siivoustuotteista ja Heti-tuotteet aiheuttivat keskustelijoissa positiivista kiinnostusta.
Lisäksi kampanjan printtiadvertoriaali tutkittiin ja tutkimustulokset olivat erinomaiset. Advertoriaali sai kiitettävät toimivuuspisteet oikeastaan kaikilla mittareilla. Mainosmittaritutkimuksen Kotiliesi-lehden numerossa 26/2019 toteutti LeanLab by Digitalist (n=95)
- Brändin tunnettuus oli 72 %
- Huomioarvo oli 70 %
- Tutustumiskiinnostus 87 %
- Ostokiinnostus / mielikuva 88 %
Menestysresepti
Näillä keinoilla Otavamedia auttoi saavuttamaan tulokset.
-
Natiivimainonta
-
Monikanavainen kampanja
-
Aikakauslehtimainonta
-
Mobiilimainonta
-
Kotiliesi.fi
-
Verkkomainonta
Caset
Hae inspiraatiota oman menestystarinasi rakentamiseen.


Lumon inspiroi kuluttajien parveke- ja terassiunelmia natiivikampanjalla

Vaikuttajan vauvavuosi testasi Semperin tuotteet tositoimissa

S-market nosti brändimielikuvaa Unelmien joulu -teemaosiossa

Schwarzkopf Gliss kaunisti hiuksia tehokkaan natiivikampanjan keinoin

Vitabalans teki tuotteensa tunnetuksi vaikuttajamarkkinoinnin avulla

Huawei P40 Pro vakuutti tekniikan edelläkävijät natiivikampanjassa
