Case Harvia:
saunomisen ympärille rakennetut sisällöt kiinnostivat

Miten luodaan oman ja ostetun median avulla kokonaisuus, joka tuottaa kaupallista volyymiä sekä omissa kanavissa että ostetussa mediassa?

1. Lähtötilanne

Harvia on maailman johtava sauna- ja spa-alan toimija. Tänä päivänä Harvia tarjoaakin kiukaiden ohella eri sauna- ja spa-kulttuureihin sopivat saunahuoneet, infrapuna- ja höyrysaunat, spa-moduulit, digitaaliset ohjauskeskukset ja saunatarvikkeet. Harvian valikoimiin kuuluvat myös saunan sisustusratkaisut lauteista kaiuttimiin ja valaistusratkaisuihin.

Harvia lanseerasi kesällä 2018 uuden puukiuasmalliston markkinoille. Kevät ja kesä ovat kiuaskaupan sesonkia – mökkiläiset palaavat mökeilleen ja hankintoja mökeille tehdään paljon.

Tavoite – saada kuluttajat kiinnostumaan Harvian tuotteista

Harvian kesäkampanjan tavoitteena oli kertoa kuluttajille Harvian uusista puukiukaista ja muista saunomiseen liittyvistä tuotteista sekä saada kuluttajat kiinnostumaan Harvian tuotteista. Harvia haluaa rikastaa ihmisten elämää tarjoamalla heille ainutlaatuisia saunakokemuksia, jotka luovat täydellisen kehon ja mielen harmonian.

Otavamedia haastettiin luomaan sisällöllisesti ehjä kokonaisuus, joka draivaa myös kaupallista volyymiä niin Harvian omissa kanavissa kuin ostetussa mediassa. Tähän tarpeeseen vastasi Case Harvia.

2. Ratkaisu

Otavamedia tarjosi Harvialle oman ja ostetun median kampanjakokonaisuutta.

Osana omaa mediaa ja sisältömarkkinointia, Otavamedia OMA tuotti Harvian verkkosivustolle neljä kesäsaunomiseen liittyvää artikkelia sekä videon. Artikkeleiden aiheina olivat

Sisältöjen pariin ohjattiin liikennettä Harvian sosiaalisen median kanavien lisäksi ostetun median mobiili-, video- ja aikakauslehtikampanjalla touko- ja kesäkuussa. Video pyöri sekä Harvian verkkosivuilla että Facebookissa. Videota ajettiin osana mainontaa myös Otavamedian verkostossa. Liikennettä sivustolle toi niin ikään Pehmeät kesälöylyt -kilpailu, jossa palkintona oli Buster X -veneen käyttöoikeus kahdeksi viikoksi.

Ratkaisu oli oman ja ostetun median liitto sisältäen mm. videon ja kesäkilpailun.

3. Tulokset

Kaikki Case Harvian artikkelit keräsivät useita tuhansia lukukertoja ja niiden parissa viihdyttiin erittäin pitkään. Kesäkausi on tältä vuodelta ohi, mutta artikkelit ovat edelleen luettavissa verkossa, tarjoten inspiraatiota ja ideoita tulevia kesiä varten.

Myös ostetun median kokonaisuus toimi – touko- ja kesäkuun mobiilikampanjatulokset olivat erinomaiset. Sovitut mainosnäytöt täyttyivät aikataulussa ja mainosmuodot toimivat hienosti – mobiiliparaati suoriutui yleiseen kampanjakeskiarvoon nähden tuplasti paremmin. Samoin videomainonta oli onnistunutta ja se herätti runsaasti kiinnostusta.

Mökkikauden valmistelu -artikkelia luettiin keskimäärin 05:07 min
Artikkelit saivat tuhansia lukukertoja, suosituin artikkeli luettiin yli 7 000 kertaa
Onnellinen saunakansa -video Facebookissa sai noin 4 800 klikkausta kampanjasivulle

Sisältömarkkinoinnin yhteistyömme Otavamedian kanssa oli kokonaisuudessaan onnistunut. Sisällöt kesäsaunomisen ympärillä kiinnostivat kuluttajia ja niiden parissa vietettiin aikaa. Yhteistyö Otavamedian kanssa oli innostavaa.

Sami Linna
Markkinointijohtaja
Harvia

Haluatko jutella lisää? Ota yhteyttä

Risto Laine
Myyntijohtaja
0400 678 188

Ota yhteyttä