Huawei P40 Pro vakuutti tekniikan edelläkävijät natiivikampanjassa

Natiiviartikkelit, testiryhmä, keskustelufoorumi ja some-aktivoinnit tavoittivat täsmälleen halutun kohderyhmän Muropaketin ja TM:n sivustoilla.

Jaa

1. Lähtötilanne

Huawei halusi tehdä lanseerauskampanjan, joka tavoittaa tekniikan edelläkävijät ja vakuuttaa heidät uuden lippulaivapuhelimen, Huawei P40 Pron, ominaisuuksista. Puhelinlanseerauksen lisäksi toissijaisena tavoitteena oli esitellä ja kasvattaa uudistuneen Huawei AppGalleryn tunnettuutta. Huippuluokan tekninen puhelin todistaa todelliset kykynsä parhaiten mobiililaitteita monipuolisesti ja edistyneesti käyttävien ihmisten käsissä, joten tällainen yleisö piti ensin löytää.

2. Ratkaisu

Suomen suurin mm. mobiililaitteita ja tietotekniikkaa käsittelevä sivusto muropaketti.com oli luontainen tapa lähteä puhuttelemaan vaativaa kohderyhmää. Paras keino todeta tuotteen toimivuus on usein testata sitä itse, joten puhelimen käyttöön rekrytoitiin edelläkävijöiden testiryhmä muropaketti.comissa julkaistussa natiiviartikkelissa.

Seitsemän viikon kampanja muodostui näistä elementeistä:

  • Natiiviartikkeli edelläkävijöiden rekrytoinnista
  • Testiryhmän kontaktointi, puhelimien testaus ja natiiviartikkeli testien tuloksista
  • Nostot muropaketti.com ja tekniikanmaailma.fi etusivuilla
  • MuroBBS -keskustelufoorumi ja Huawein kaupallinen keskusteluosio
  • Ohjaava display-mainonta Otava Miehet -sivustoilla
  • Some-kanavien postaukset ja aktivoinnit
  • Erillinen mainonnan kampanjatutkimus

Huawei keskusteli edelläkävijöiden kanssa aktiivisesti ja avoimesti koko testijakson ajan MuroBBS:n kaupallisessa keskusteluosiossa.

Vasemmalla kuvakaappaus natiiviartikkelista muropaketti.comissa, oikealla kuvakaappaus Huawein omasta keskusteluosiosta muropaketti.comissa

Kuvakaappaukset ohjaavan bannerimainonnan materiaaleista

3. Tulokset

Sekä Huawei asiakkaana että Otavamedia tekijänä olivat tyytyväisiä tuloksiin. Uusi puhelin tavoitti kohderyhmänsä, aktivoi heitä toivotulla tavalla ja sisältöjen parissa vietettiin paljon aikaa.

  • Testiryhmä herätti runsaasti kiinnostusta, hakijoita oli 363, joista valittiin 20 edelläkävijää. Aktiivinen testiryhmä julkaisi yli 700 viestiä eri kampanjakanavissa.
  • Ohjaava display-mainonta keräsi reilut 600 000 näyttöä, joista 1,13 % klikkasi natiiviartikkeliin
  • Artikkelien parissa viivyttiin keskimäärin 1:21 minuuttia ja niitä luettiin yli 23 000 kertaa
  • MuroBBS:n Huawein keskusteluosio sai kuluttajat osallistumaan ja viihtymään keskustelussa, keskimäärin 3:38 minuuttia!
  • Huawein some-nostoille saatiin näyttökertoja yli 167 000 ja esimerkiksi Facebook-sisällöille saatiin yli 3 600 sitoutumista
  • Suora palaute testiryhmältä koko kampanjan ajan oli innostunutta, testaajat olivat iloisesti yllättyneitä puhelimen hyvästä laadusta ja sen ominaisuuksista

Mainonnan kampanjatutkimus

LeanLab by Digitalist tutki Muropaketti.com-sivustolla kampanjan nähneiden reaktioita kampanjaan. Tutkimukseen vastasi 110 kampanjan nähnyttä kävijää, joista 94 luki artikkelin. Kampanjatutkimuksen tulokset olivat vakuuttavia:

  • Ostokiinnostus 84%
  • Luki natiiviartikkelin 85%
  • Mainos oli minulle tarkoitettu 88%
  • Haluan tutustua tarkemmin 86 %
  • Bränditunnettuus (Huawei) 87 %
Testiryhmään halusi 363 hakijaa
Natiiviartikkeleita luettiin yhteensä yli 23 000 kertaa
Natiiviartikkeleiden parissa viivyttiin keskimäärin 1:21 min
Ohjaavan display-mainonnan CTR 1,13 %
Facebook-sisältöihin sitoutumisia yli 3 600 kpl
Keskusteluosiossa vietettiin keskimäärin 3:38 min
Ostokiinnostus 84 %
85 % luki natiiviartikkelin
Mainos oli minulle tarkoitettu 88 %

Yhteistyö Otavamedian kanssa oli sujuvaa ja saavutimme kampanjalla toivottuakin paremmat tulokset! Lisäksi saimme arvokasta palautetta suoraan kuluttajilta, jonka avulla pystymme entisestään kehittämään tuotteitamme ja keskittämään viestintäämme juuri oikeisiin asioihin.

Maria Sojakka
Digital Marketing Manager | Consumer Business
Huawei Technologies Oy

Caset

Hae inspiraatiota oman menestystarinasi rakentamiseen.