

Huawei P40 Pro vakuutti tekniikan edelläkävijät natiivikampanjassa
Natiiviartikkelit, testiryhmä, keskustelufoorumi ja some-aktivoinnit tavoittivat täsmälleen halutun kohderyhmän Muropaketin ja TM:n sivustoilla.
1. Lähtötilanne
Huawei halusi tehdä lanseerauskampanjan, joka tavoittaa tekniikan edelläkävijät ja vakuuttaa heidät uuden lippulaivapuhelimen, Huawei P40 Pron, ominaisuuksista. Puhelinlanseerauksen lisäksi toissijaisena tavoitteena oli esitellä ja kasvattaa uudistuneen Huawei AppGalleryn tunnettuutta. Huippuluokan tekninen puhelin todistaa todelliset kykynsä parhaiten mobiililaitteita monipuolisesti ja edistyneesti käyttävien ihmisten käsissä, joten tällainen yleisö piti ensin löytää.
2. Ratkaisu
Suomen suurin mm. mobiililaitteita ja tietotekniikkaa käsittelevä sivusto muropaketti.com oli luontainen tapa lähteä puhuttelemaan vaativaa kohderyhmää. Paras keino todeta tuotteen toimivuus on usein testata sitä itse, joten puhelimen käyttöön rekrytoitiin edelläkävijöiden testiryhmä muropaketti.comissa julkaistussa natiiviartikkelissa.
Seitsemän viikon kampanja muodostui näistä elementeistä:
- Natiiviartikkeli edelläkävijöiden rekrytoinnista
- Testiryhmän kontaktointi, puhelimien testaus ja natiiviartikkeli testien tuloksista
- Nostot muropaketti.com ja tekniikanmaailma.fi etusivuilla
- MuroBBS -keskustelufoorumi ja Huawein kaupallinen keskusteluosio
- Ohjaava display-mainonta Otava Miehet -sivustoilla
- Some-kanavien postaukset ja aktivoinnit
- Erillinen mainonnan kampanjatutkimus
”Huawei keskusteli edelläkävijöiden kanssa aktiivisesti ja avoimesti koko testijakson ajan MuroBBS:n kaupallisessa keskusteluosiossa.”
3. Tulokset
Asiakas oli erittäin tyytyväinen kampanjan tuloksiin. Uusi puhelin tavoitti kohderyhmänsä, aktivoi heitä toivotulla tavalla ja sisältöjen parissa vietettiin paljon aikaa.
- Testiryhmä herätti runsaasti kiinnostusta, hakijoita oli 363, joista valittiin 20 edelläkävijää. Aktiivinen testiryhmä julkaisi yli 700 viestiä eri kampanjakanavissa.
- Ohjaava display-mainonta keräsi reilut 600 000 näyttöä, joista 1,13 % klikkasi natiiviartikkeliin
- Artikkelien parissa viivyttiin keskimäärin 1:21 minuuttia ja niitä luettiin yli 23 000 kertaa
- MuroBBS:n Huawein keskusteluosio sai kuluttajat osallistumaan ja viihtymään keskustelussa, keskimäärin 3:38 minuuttia!
- Huawein some-nostoille saatiin näyttökertoja yli 167 000 ja esimerkiksi Facebook-sisällöille saatiin yli 3 600 sitoutumista
- Suora palaute testiryhmältä koko kampanjan ajan oli innostunutta, testaajat olivat iloisesti yllättyneitä puhelimen hyvästä laadusta ja sen ominaisuuksista
Mainonnan kampanjatutkimus
Otavamedia tutki Muropaketti.com-sivustolla kampanjan nähneiden reaktioita kampanjaan.* Kampanjatutkimuksen tulokset olivat vakuuttavia:
- Ostokiinnostus 84%
- Luki natiiviartikkelin 85%
- Mainos oli minulle tarkoitettu 88%
- Haluan tutustua tarkemmin 86 %
- Bränditunnettuus (Huawei) 87 %
*LeanLab by Digitalist, 110 kampanjan nähnyttä vastaajaa
Yhteistyö Otavamedian kanssa oli sujuvaa ja saavutimme kampanjalla toivottuakin paremmat tulokset! Lisäksi saimme arvokasta palautetta suoraan kuluttajilta, jonka avulla pystymme entisestään kehittämään tuotteitamme ja keskittämään viestintäämme juuri oikeisiin asioihin.
Digital Marketing Manager | Consumer Business
Huawei Technologies Oy
Menestysresepti
Näillä keinoilla Otavamedia auttoi saavuttamaan tulokset.
-
Natiivimainonta
-
Verkkomainonta
-
Some-markkinointi
-
Mainonnan jälkimittaus
Natiivimainonta taipuu moneen tarpeeseen
Sopisiko natiivimainonta meille?
Tehdään teillekin tehokas natiivikampanja
Tuomo Julmala
Key Account Manager
+35850 494 9315
Caset
Hae inspiraatiota oman menestystarinasi rakentamiseen.


Schwarzkopf Gliss kaunisti hiuksia tehokkaan natiivikampanjan keinoin

Vitabalans teki tuotteensa tunnetuksi vaikuttajamarkkinoinnin avulla

Curbisalin kampanja kiinnosti mieskohderyhmää

Näin Heti-kampanja teki siivouksesta puheenaiheen

Herbinan testiryhmäkampanja kiinnosti kuluttajia

Maritimille lisää tunnettuutta ja myyntiä natiivimainonnalla
