Kampanja toi esille Mikkelin seudun parhaat puolet

Aitoihin asukastarinoihin pohjautuva Mikkelin seudun natiivikampanja aktivoi kuluttajia sosiaalisessa mediassa ja tavoitti halutun työikäisen kohderyhmän.

Jaa

1. Lähtötilanne

MikseiMikkeli ja Mikkelin seudun muuttajahanke halusivat kertoa Mikkelin seudusta kiinnostavana asuinpaikkana. Kampanjan pääviesti kiteytyi kolmeen asiaan, jotka kuvaavat Mikkelin seutua: arjen helppous, rennompi elämäntyyli ja väljemmät asumismahdollisuudet.

Kohderyhmänä oli työssäkäyvät 30-50-vuotiaat miehet ja naiset, jotka haaveilevat elämänmuutoksesta ja jopa maaseutumaisesta asumisesta. Kampanjan ajankohtana oli syksy 2021.

2. Ratkaisu

Tarinallinen ja vahvasti visuaalinen natiivikampanja sopi aiheeseen. Aitojen asukastarinoiden kautta rakennettiin mielikuvaa Mikkelin seudusta lapsiperheille ja työssäkäyville sopivana kotipaikkana. Mediaksi valikoitui yli kaksi miljoonaa kävijää kuukaudessa tavoittava Kotiliesi.fi, joka keskittyy kotoiluun ja asumiseen.

Natiivikampanjaa kuului Kotiliesi.fissa julkaistu natiiviartikkeli, jossa kerrottiin kahden Mikkelin seudulle muuttaneen perheen tarina. Kaksi erilaista tarinaa tuki sitä, että Mikkelin seudulla monenlaiset unelmat toteutuvat. Alueen palvelut ja työmahdollisuudet olivat esillä tarinoissa.

Kampanjaan kuului monikanavainen näkyvyys. Artikkeliin ohjattiin lukijoita Kotiliesi.fissa sijaitsevilla natiivinostoilla ja Kotilieden uutiskirjeellä, jossa artikkeli oli esillä useaan otteeseen. Artikkelin lisäksi Mikkelin seudun kampanja näkyi Kotilieden Facebook- ja Instagram-kanavissa. Erilaisilla somejaoilla lukijoita aktivoitiin keskustelemaan ja ohjattiin lukemaan artikkelia.

Kampanjaa tuki myös display-kampanja, joka kohdennettiin elämänmuutosvaiheessa oleville. Laajalla mainospinnalla tuotiin esille Mikkelin viestiä.

Alta näet esimerkkejä kampanjatoteutuksista, kuvat saa suuremmaksi klikkaamalla.

3. Tulokset

Tarinallinen lähestyminen Mikkelin seutuun selvästi puhutteli lukijoita. Kampanjan kuvamateriaali sopi loistavasti sosiaaliseen mediaan, jossa kuvat keräsivät reaktioita. Myös kommentointi oli aktiivista. Esimerkiksi useampi maalle muutosta haaveileva kertoi omista ajatuksistaan.

Kampanjalla tavoitettiin laajasti haluttu kohderyhmä, sillä noin 60 % artikkelin lukijoista oli työikäisiä.

Otavamedian tuotantotiimin Maarit Nykänen kommentoi kampanjaa lisäksi näin:
”Artikkelin sisältö oli laadukas ja aihe sopi hyvin Kotiliesi.fihin. Kuvat olivat eläväisiä ja niitä oli paljon, mikä selvästi houkutteli viipymään sisältöjen parissa. Jakamalla eri näkökulmat muuttamiseen eri artikkeleihin olisimme voineet saavuttaa vieläkin pidempiä lukuaikoja.”

Sivun katseluiden määrä 14 600
Keskimääräinen lukuaika 02:46 min
Reaktiot sosiaalisessa mediassa 1 122
Kokonaistavoittavuus noin 800 000 näyttöä (yhteenlaskettu näyttöjen määrä natiivinostoista, displaysta ja somejaoista)

Kampanjalla lähdettiin lisäämään Mikkelin seudun tunnettuutta ja yhteistyö Otavamedian kanssa sujui hyvin. Yhteydenpito oli helppoa ja toiveemme otettiin huomioon. Artikkelimme oli koettu kiinnostavaksi ja sen parissa oli viihdytty.

Mira Myyryläinen
palveluasiantuntija
Mikkelin seudun muuttajahanke

Kirsi Mättölä
yrityskehittäjä
MikseiMikkeli

Pasi Laitinen
yritysneuvoja
MikseiMikkeli

Tehdäänkö tehokas kampanja sinunkin kohderyhmällesi?

Jari Vehola
Myyntipäällikkö
+358 500 929 806

Ota yhteyttä

Caset

Hae inspiraatiota oman menestystarinasi rakentamiseen.