Lumon inspiroi kuluttajien parveke- ja terassiunelmia natiivikampanjalla
Tyylikkäät toteutukset ja onnistuneet aktivoinnit saivat ihmiset todella haaveilemaan sisältöjen parissa.
1. Lähtötilanne
Lumon halusi parantaa parveke- ja terassilasituksen tunnettuutta kertomalla kuluttajille lasituksen tuomista eduista ja elämänlaadusta. Kevätauringon mukana haluttiin myös herätellä ihmisiä suunnittelemaan pihoja ja parvekkeita viihtyisiksi oleskelutiloiksi.
2. Ratkaisu
Kodista ja sisustuksesta kiinnostuneet kuluttajat löytyivät monikanavaisesti Annan, Kotilieden ja Dekon parista.
Kampanja-aikana 15.3.-3.6.2021 tehtiin brändien kanaviin kolme natiiviartikkelia, sekä artikkeleihin ohjaavia uutiskirjenostoja ja aktivoivia some-sisältöjä. Artikkeleihin ohjattiin myös Otavamedian verkoston display-nostoilla.
- Natiiviartikkeli 1: Sisusta parveke tai terassi viihtyisäksi – katso sisustussuunnitelijan vinkit
- Natiiviartikkeli 2: Kenen terassi on Suomen kaunein? Äänestys on käynnissä – osallistu ja voita!
- Natiiviartikkeli 3: Leilan terassi on Suomen kaunein – näin terassikisan ykkönen juhlii voittoaan
Katso alta kuvaesimerkkejä kampanjatoteutuksista eri kanavissa:
3. Tulokset
Kampanjan tuloksiin oltiin tyytyväisiä niin Lumonilla kuin Otavamedialla. Keväinen kampanja-ajankohta osui kohdalleen. Sisällöistä tuli tyylikkäitä, hyvin aktivoivia ja kohderyhmää selkeästi puhuttelevia. Yhdessä asetettuihin tavoitteisiin päästiin hienosti, mistä kertovat pitkät lukuajat, sivunkatseluiden määrä ja tuhannet reaktiot sosiaalisen median kanavissa.
Otavamedian kaupallinen tuottaja Henna Manninen kommentoi kampanjaa näin:
” Kampanja onnistui sivunkatseluiden ja sisältöjen parissa vietetyn ajan valossa yli odotusten. Huomattavan pitkät lukuajat kertovat kiinnostavasta sisällöstä ja Lumonin brändin kanssa on todella vietetty aikaa näiden artikkeleiden kohdalla. Sisältönä sisustusvinkit ja parveke-/terassiaiheet sopivat erinomaisesti valittuun mediaan ja vuodenaikaan. Somesisältöjä kommentoitiin ahkerasti, mikä osoittaa lukijoiden sitoutumisen ja aidon kiinnostuksen aihetta kohtaan.”
Kysy tarkemmin kampanjan tuloksista Mediamyynnistä!
Yhteistyö Otavamedian kanssa sujui erinomaisesti yhteistyön alusta loppuun saakka. Kampanja vahvisti hienosti haluttuja mielikuvia juuri oikeaan aikaan ja aktivoi myös suoraan yhteydenottoihin. Olimme erittäin tyytyväisiä kokonaisuuteen sekä toteutuksen että tulosten osalta.
Markkinointipäällikkö
Lumon Suomi Oy
Menestysresepti
Näillä keinoilla Otavamedia auttoi saavuttamaan tulokset.
-
Natiivimainonta
-
Some-markkinointi
-
Anna.fi
-
Kotiliesi.fi
Kiinnostaako natiivimainonta?
Tutustu natiivimainonnan parhaisiin puoliin.
Suunnitellaan yhdessä tehokas natiivikampanja
Henna Manninen
Kaupallinen tuottaja / Vaikuttajamarkkinointi
+358 50 4414309
Caset
Hae inspiraatiota oman menestystarinasi rakentamiseen.