Taksi Helsingin turvalliset ja luotettavat kyydit keräsivät lukijoiden huomion

Laadukkaat sisällöt ja onnistunut ajoitus takasivat Taksi Helsingin natiiviartikkelien menestyksen.

Jaa

1. Lähtötilanne

Taksiala on ollut viime vuosina tiukankin keskustelun kohteena: uudistunut lainsäädäntö on syönyt alan luotettavuutta asiakkaiden silmissä. Laadukkailla, asiakkaita ammattitaidolla ja ylpeydellä palvelevilla taksiyrityksillä on nyt entistä parempi tilaisuus erottua positiivisesti joukosta, ja juuri tähän tilaisuuteen Taksi Helsinki tarttui. Yritys halusi tuoda yleisölle paremmin tietoon yrityksen laatuun, turvallisuuteen ja luotettavuuteen liittyviä asioita – asioita, jotka eivät nykyään ole itsestäänselvyyksiä taksialalla.

2. Ratkaisu

Aiheesta kiinnostuneet kuluttajat löytyivät monikanavaisesti Seuran, Annan ja Suomen Kuvalehden parista.

Kampanja-aikana lokakuu 2022 – helmikuu 2023 tehtiin kutakin aihealuetta, laatua, turvallisuutta ja luotettavuutta käsittelevät natiiviartikkelit. Artikkelien lisäksi kunkin lehden somekanaviin tehtiin nostoja ja artikkeleita tuettiin näyttävällä display-mainonnalla.

Kampanjatoteutukset eri kanavissa

Natiiviartikkeli 2

Turvallista pikkujoulua! Taksitarkastajan muistilistan avulla varmistat turvallisen illanvieton alusta loppuun

Artikkeli Anna.fi:ssä keräsi noin 25 000 sivukatselua.

Natiiviartikkeli 3

Taksiin voi luottaa kiperässäkin paikassa – Tiesitkö, että myös sinä olet oikeutettu Kela-korvattaviin kyyteihin?

Artikkeli Suomenkuvalehti.fi:ssä keräsi lähes 60 000 sivukatselua.

Otavamedian tuottamat artikkelit olivat äärimmäisen laadukkaita ja sanomat oli pystytty kertomaan lukijoita kiinnostavalla tavalla. Tuloksistakin oli ilo huomata, että Taksi Helsingin brändin viestinkärjet olivat menneet hyvin perille ja kokonaisuutta pidettiin mielenkiintoisena ja ammattimaisena.

Suvi Viitala
Head of Sales and Marketing
Taksi Helsinki

3. Tulokset

Kampanja onnistui hienosti niin laadukkaan sisältönsä kuin onnistuneen ajoituksensakin puolesta: kaksi kolmesta artikkelista oli ajoitettu loppuvuoden juhlakauteen, yhteen taksialan kiireisimmistä sesongeista. Natiiviartikkelien ja niihin liittyvien sisältöjen avulla Taksi Helsinki nostatti jo entisestään laadukasta brändimielikuvaansa, samalla kertoen potentiaalisia asiakkaitaan kiinnostavista asioista.

Selvästi parhaiten toimi suomenkuvalehti.fi:n artikkeli, joka käsitteli luotettavuutta, artikkelilla oli lähes 60 000 sivukatselua. Anna.fi:n turvallisuusteemainen artikkeli sai noin 25 000 sivukatselua ja Seura.fi:n laadukkuusteemainen artikkeli sai yli 18 000 sivukatselua, kaikki artikkelit reilusti yli 2,5 minuutin lukuajoilla.

Natiivitiimin kaupallinen tuottaja Mats Stenvall kommentoi kampanjaa näin: ”Kaikki kolme lähtöä suorittivat hyvin, mutta Suomen Kuvalehden luotettavuusteemaisen artikkelin menestys tammi-helmikuussa yllätti erityisesti. Se oli muutaman viikon ajan koko sivuston luetuin artikkeli.”

Näyttävä display-mainonta toimi hienosti n. 1,3 miljoonalla impressiolla. Kampanjan somesisällöt keräsivät paljon näyttöjä ja kirvoittivat vilkasta, positiivissävytteistä keskustelua taksialasta.

Lähes 104 000 sivukatselua
Lähes 60 000 sivukatselua suosituimmalla artikkelilla
1,3 miljoonaa impressiota display-mainonnassa

Otavamedialta löytyy todella kovan luokan tuotannon ammattilaisia. Olin erittäin tyytyväinen natiiviartikkelisarjan toteutukseen ja lopputuloksiin – kokonaisuus oli todella onnistunut.

Suvi Viitala
Head of Sales and Marketing
Taksi Helsinki

Kysy tarkemmin kampanjan tuloksista Mediamyynnistä!

Suunnitellaan yhdessä tehokas natiivikampanja

Satu Laksola
Vastaava tuottaja
+358 44 048 7401

Ota yhteyttä

Caset

Hae inspiraatiota oman menestystarinasi rakentamiseen.