Taksi Helsingin turvalliset ja luotettavat kyydit keräsivät lukijoiden huomion
Laadukkaat sisällöt ja onnistunut ajoitus takasivat Taksi Helsingin natiiviartikkelien menestyksen.
1. Lähtötilanne
Taksiala on ollut viime vuosina tiukankin keskustelun kohteena: uudistunut lainsäädäntö on syönyt alan luotettavuutta asiakkaiden silmissä. Laadukkailla, asiakkaita ammattitaidolla ja ylpeydellä palvelevilla taksiyrityksillä on nyt entistä parempi tilaisuus erottua positiivisesti joukosta, ja juuri tähän tilaisuuteen Taksi Helsinki tarttui. Yritys halusi tuoda yleisölle paremmin tietoon yrityksen laatuun, turvallisuuteen ja luotettavuuteen liittyviä asioita – asioita, jotka eivät nykyään ole itsestäänselvyyksiä taksialalla.
2. Ratkaisu
Aiheesta kiinnostuneet kuluttajat löytyivät monikanavaisesti Seuran, Annan ja Suomen Kuvalehden parista.
Kampanja-aikana lokakuu 2022 – helmikuu 2023 tehtiin kutakin aihealuetta, laatua, turvallisuutta ja luotettavuutta käsittelevät natiiviartikkelit. Artikkelien lisäksi kunkin lehden somekanaviin tehtiin nostoja ja artikkeleita tuettiin näyttävällä display-mainonnalla.
Kampanjatoteutukset eri kanavissa
Natiiviartikkeli 1
Artikkeli Seura.fi:ssä keräsi yli 18 000 sivukatselua.
Natiiviartikkeli 2
Artikkeli Anna.fi:ssä keräsi noin 25 000 sivukatselua.
Natiiviartikkeli 3
Artikkeli Suomenkuvalehti.fi:ssä keräsi lähes 60 000 sivukatselua.
Otavamedian tuottamat artikkelit olivat äärimmäisen laadukkaita ja sanomat oli pystytty kertomaan lukijoita kiinnostavalla tavalla. Tuloksistakin oli ilo huomata, että Taksi Helsingin brändin viestinkärjet olivat menneet hyvin perille ja kokonaisuutta pidettiin mielenkiintoisena ja ammattimaisena.
Head of Sales and Marketing
Taksi Helsinki
3. Tulokset
Kampanja onnistui hienosti niin laadukkaan sisältönsä kuin onnistuneen ajoituksensakin puolesta: kaksi kolmesta artikkelista oli ajoitettu loppuvuoden juhlakauteen, yhteen taksialan kiireisimmistä sesongeista. Natiiviartikkelien ja niihin liittyvien sisältöjen avulla Taksi Helsinki nostatti jo entisestään laadukasta brändimielikuvaansa, samalla kertoen potentiaalisia asiakkaitaan kiinnostavista asioista.
Selvästi parhaiten toimi suomenkuvalehti.fi:n artikkeli, joka käsitteli luotettavuutta, artikkelilla oli lähes 60 000 sivukatselua. Anna.fi:n turvallisuusteemainen artikkeli sai noin 25 000 sivukatselua ja Seura.fi:n laadukkuusteemainen artikkeli sai yli 18 000 sivukatselua, kaikki artikkelit reilusti yli 2,5 minuutin lukuajoilla.
Natiivitiimin kaupallinen tuottaja Mats Stenvall kommentoi kampanjaa näin: ”Kaikki kolme lähtöä suorittivat hyvin, mutta Suomen Kuvalehden luotettavuusteemaisen artikkelin menestys tammi-helmikuussa yllätti erityisesti. Se oli muutaman viikon ajan koko sivuston luetuin artikkeli.”
Näyttävä display-mainonta toimi hienosti n. 1,3 miljoonalla impressiolla. Kampanjan somesisällöt keräsivät paljon näyttöjä ja kirvoittivat vilkasta, positiivissävytteistä keskustelua taksialasta.
Otavamedialta löytyy todella kovan luokan tuotannon ammattilaisia. Olin erittäin tyytyväinen natiiviartikkelisarjan toteutukseen ja lopputuloksiin – kokonaisuus oli todella onnistunut.
Head of Sales and Marketing
Taksi Helsinki
Kysy tarkemmin kampanjan tuloksista Mediamyynnistä!
Menestysresepti
Näillä keinoilla Otavamedia auttoi saavuttamaan tulokset.
-
Natiivimainonta
-
Some-markkinointi
-
Monikanavainen kampanja
-
SuomenKuvalehti.fi
-
Anna.fi
-
Seura.fi
Kiinnostaako natiivimainonta?
Tutustu natiivimainonnan parhaisiin puoliin.
Suunnitellaan yhdessä tehokas natiivikampanja
Satu Laksola
Vastaava tuottaja
+358 44 048 7401
Caset
Hae inspiraatiota oman menestystarinasi rakentamiseen.