Rummo kasvatti tunnettuuttaan Golfpisteen tapahtumissa ja medioissa

Jaa

1. Lähtötilanne

Kauppojen pastahyllyillä kilpailu on kovaa. Suomen markkinoilla vuodesta 2016 ollut Rummo on suhteellisen uusi tulokas, joka kuitenkin on nopeasti vallannut jalansijaa ja kasvattanut myyntiään. Rummon myynnistä ja maahantuonnista vastaava Prescott oy halusi parantaa brändin tunnettuutta.

Yksi Rummon menestyksen kivijaloista on sen erinomainen ravintosisältö. Siksi se sopii erinomaisesti urheilijoille ja liikkujille. Ruuasta puhuttaessa keskiössä on tietysti maku, sekä pastan kohdalla rakenne, se kuuluisa al dente -suutuntuma, joka Rummossa on poikkeuksellisen hyvä. Kyseessä on laadukas premium-brändi, joten oikeanlaisen kohderyhmän puhutteleminen oli tärkeää.

Rummon kanssa pyritään tukemaan juttuja, jotka tuovat iloa ihmisille. Tavoitteena on tarjota myös ’soul foodia’, ei pelkästään ravintoa. Golfarit kohderyhmänä heille mieluisassa ympäristössä tuntui heti oikealta tätä tavoitetta vasten.

Anne-Mari Tikkanen
Tuoteryhmäpäällikkö
Prescott Oy

2. Ratkaisu

Rummo-pasta oli kaudella 2022 kahden Golfpisteen järjestämän golfkiertueen, Golfkesän ja Ford Electrified’n, kumppani. Kiertueilla järjestettiin yhteensä 24 kilpailutapahtumaa, joihin osallistui yli 2000 golfaria. 

Kilpailupakettiin kuului lounas golfkentällä, eli Pelipäivän pasta. Se valmistettiin Rummon pastasta. Moni ravintola suosi perinteistä bolognesea tai kanapastaa, mutta mukana oli erikoisempiakin pasta-annoksia ja esimerkiksi pastasalaatti. 

Rummo tarjosi ravintoloille raaka-aineen, jolloin ravintolallekin jäi lounaasta hieman tavallista parempi kate. Kaikki ravintolat tarttuivat innolla ideaan. Jokaiselle kisailijalle myös jaettiin give awayna Rummon pastapaketti. 

Golfkilpailuissa Rummolla oli oma lähimmäs lippua -erikoiskilpailu. Sen voittaja sai tuotepalkinnon, joka sisälsi toistakymmentä erilaista pastaa ja useita pastakastikkeita. Rummo näkyi vahvasti myös tapahtumien palkintopöydissä. 

Naantalin Asuntomessuilla jaettiin tuotenäytteenä 6500 pastapakettia messukatalogin yhteydessä.  

Rummon kampanjaa tuettiin Otavamedian verkostossa, mm. Golfpiste.com-sivustolla tehtiin 100 000 näyttöä display-mainontaa. Suomen Golflehdessä 3/2022 oli koko sivun mainos. Anna Golfin Facebook-ryhmässä järjestettiin lisäksi Rummon viikkokilpailu. 

Alla on kuvakollaasi Rummon monipuolisesta näkyvyydestä ja sivun pääkuva kuuluu luonnollisesti kuvasarjaan mukaan!

3. Tulokset

IROResearch Oy toteutti palautekyselyn kiertueiden osallistujille. Yli 72% vastaajista sanoi, että Rummon mukanaolo tapahtumassa vaikutti heidän ostokäyttäytymiseensä positiivisesti ja että heidän mielikuvansa Rummon brändistä kehittyi myönteiseen suuntaan. Golfkesä-kiertueen yhteistyökumppaneista Rummo huomattiin kaikkein parhaiten. 

”Olimme tosi tyytyväisiä tuloksiin ja siihen, miten hyvin Rummon brändi erottui tosi vahvojen ja isojen toimijoiden joukosta. Tulokset tukivat hyvin sitä, mihin tähdättiinkin”, Anne-Mari Tikkanen näkee. 

”Sämpläys oli erityisen hyvä hyvä juttu. Luotimme siihen, että parhaiten viesti tavoittaa vastaanottajan, kun hän pääsee oikeasti kokeilemaan, että onko se tuote sellainen, mitä luvataan”, hän jatkaa. 

Golfpisteen kaupallinen tuottaja Antti Jantunen oli yhteistyön ideanikkari. Myös hän on tyytyväinen siihen, miten kampanja meni ja miten sille asetetut tavoitteet täyttyivät.    

”Minun mielestäni Rummo on sopiva tuote golfarille. High end -tuote pastaperheessä ja sellainen, että sitä on meidänkin kiva esitellä golfkiertueilla. Tiesin ja tunsin tuotteet itse, ja että kyseessä on hyvä brändi”, Golfpisteen kaupallinen tuottaja Antti Jantunen avaa kampanjan taustoja.   

Rummon ja Golfpisteen yhteistyö jatkuu 2023 lähes samalla reseptillä!  

Yli 72 % vastasi Rummon mukanaolon tapahtumassa vaikuttaneen ostokäyttäytymiseen ja brändimielikuvaan positiivisesti

Olimme tosi tyytyväisiä tuloksiin ja siihen, miten hyvin Rummon brändi erottui tosi vahvojen ja isojen toimijoiden joukosta. Tulokset tukivat hyvin sitä, mihin tähdättiinkin.

Anne-Mari Tikkanen
Tuoteryhmäpäällikkö
Prescott Oy

Kysy lisää näkyvyydestä golfin parissa

Antti Tikkanen
Asiakkuuspäällikkö
+358 45 842 7800

Ota yhteyttä

Caset

Hae inspiraatiota oman menestystarinasi rakentamiseen.