Nyt tavoitetaan moottorimieliset
Nyt tavoitetaan moottorimieliset
Otavamedian kanavissa kohtaat 2 miljoonaa moottorimielistä
Moottorimieliset tavoitat monista Otavamedian suosituista medioista, kuten Tekniikan Maailmasta, Suomen Kuvalehdestä, Golfpisteestä ja Erästä, sekä näiden medioiden verkkosivuilta ja sosiaalisen median kanavista. (Lähde: KMT 2023, Kantar TNS Oy)
Keitä moottorimieliset ovat?
Moottorimieliset ovat intohimoinen ja asiantunteva kohderyhmä, joka käyttää runsaasti aikaa autoilualan uutuuksien, autojen ominaisuuksien, testien ja vertailujen seuraamiseen sekä arvostaa asiantuntijasisältöä. Uusista auton ostajista yli 70 % on miehiä, ja he ovat keskimäärin parempituloisia: 25 % ansaitsee 50 000 – 85 000 € vuodessa, 16 % 85 000 – 100 000 €, ja 17 % yli 100 000 €.
Moottorimieliset ja erityisesti uuden auton ostajat odottavat selkeää ja hyödyllistä sisältöä.
Puhuttele Otavamedian kautta kaikkia heitä: Autoilusta kiinnostuneet, tiedonjanoiset autoilijat, autoilevat kotitaloudet, perheautoilijat, auton ostajat, eräilijät ja veneilijät. 🔥
Moottorimielisten piirteet:
- Kaksi kolmesta uuden auton ostajasta seuraa autoalan kehitystä ja uutuuksia.
- 72 % pitää auton turvallisuutta tärkeämpänä kuin ulkonäköä.
- Monet uuden auton ostajista ovat vahvasti merkkiuskollisia.
Uuden auton ostajista suurin osa on nuoria aikuisia, jotka seuraavat alan trendejä ja uutuuksia: 46 % kuuluu ikäryhmään 18–34 vuotta. Toiseksi suurimpana ryhmänä ovat 35–59-vuotiaat, jotka muodostavat 36 %, hekin ovat aktiivisesti kiinnostuneita autoalan kehityksestä. Kolmas ryhmä, 60–74-vuotiaat, muodostaa 18 % ostajista. Vaikka he ovat pienempi ryhmä, he ovat merkittävä osa markkinoita ja arvostavat erityisesti pitkäaikaista luotettavuutta ja mukavuutta.
Uuden auton ostajat eivät tee hätiköityjä päätöksiä, ja he odottavat selkeää hyötysisältöä kaikissa ostopolun vaiheissa: harkitessa uuden auton hankintaa, vertaillessa malleja ja tehdessä ostopäätöstä. Uuden auton hintaluokista 35 % on alle 30 000 €, 38 % 30 000–50 000 € ja 22 % yli 50 000 €. Tämä osoittaa, että ostajia houkuttelevat monipuolisesti eri hintaluokan autot.
Otavamedialla tavoitat yleisösi heidän intohimojensa kautta.
Otavamedian Golfpisteen Atte on myös vauhtihirmu, joka viihtyy moottoripyörän selässä vapaa-ajalla. Toki kaikki nelipyöräiset ja tyylikkäät kulkupelit saavat adrenaliinin yhtä lailla jylläämään.
Otavamedian kohderyhmäpaketilla
tavoitat Aten ja 426 000 muuta moottorimielistä
- 1/1 s ilmoitus Kippari, Metsästys ja Kalastus, TM Rakennusmaailma, Tekniikan Maailma ja Vauhdin Maailma-lehdissä
HINTA YHT. 8 435 €
Hintaan lisätään alv.
🚘 Autoilevat kotitaloudet
🚗 Perheautoilijat
🔥 Autoilusta kiinnostuneet
⛵ Eräilijät ja veneilijät
Tavoita moottorimieliset nyt
Inspiroidu moottorimielisiä kiinnostavista sisällöistä – tutustu case-artikkeleihin!