Verkkosisällöt

Verkkosisällöt

Yleisesti mitä nuorempi kohderyhmä, sitä paremmin heidät tavoittaa verkosta. Verkko on myös monipuolinen alusta kertoa ja näyttää, osallistaa ja innostaa, saada aikaan keskustelua ja sisältösi jakoja.

Miksi sisältöjä kannattaa julkaista verkossa? 

Verkossa yleisö löytää sisältösi omien tarpeittensa perusteella, ja ne saavuttavat kohderyhmiä, joihin printti ei koskaan yllä. Voit hyödyntää sisältömuotoja rikkaasti: liikkuvaa kuvaa, animaatiota, interaktiivista grafiikkaa.

Mitä  sisältöjen  tuloksellisuus tarkoittaa? 

Tulokselliset sisällöt yltävät tavoitteisiin, jotka olet niille asettanut.

Miksi tavoitteet ovat tärkeitä?

Ilman tavoitteita tehdyt verkkosisällöt ovat kuin heittäisit sokkona tikkaa: Sisällöt eivät osu maaliin, vaan hukkuvan netin valtaisaan sisältömassaan.

Mieti sisältösi tavoitteet

Jotta sisältösi osuvat napakymppiin, tarvitset laadukasta, verkon lainalaisuudet sekä sisällöllisesti että rakenteellisesti huomioon ottavaa sisältöä. Sisällön tavoitteet on mietittävä jo suunnitteluvaiheessa, samoin se, millä hakusanoilla haluat sisältösi löytyvän.

Pitäisikö tänään laittaa jotain Facebookiin, kuka laittaa?

Lauseita, joista tiedät, että nyt tarvitaan sisältöstrategiaa.

Verkossa voit hyödyntää erilaisia sisältötyyppejä, kuten liikkuvaa kuvaa, animaatiota ja valokuvaa todella monipuolisesti verrattuna printtijulkaisuun. Esimerkiksi erilaiset tekstirikasteet, testit ja infografiikat vangitsevat lukijan viestisi ääreen, viihdyttävät ja välittävät tietoa.

Sinun on syytä tunnistaa paitsi tavoitteesi myös kohderyhmäsi ja niiden käyttäytyminen. Julkaisukanavien valinta perustuu tähän tuntemukseen. Verkon parhaita puolia on sen mahdollistama valtava tietomassa: analytiikka tarjoaa väylän yleisön käyttäytymisen seuraamiseen, sisältöjen tehokkuuden mittaamiseen ja työskentelyn jatkuvaan parantamiseen.

Tunnistathan verkkosisältöjesi tavoitteet, kohderyhmät ja niiden käyttäytymisen?

Näin palvelemme verkkosisältöjen luomisessa

Meiltä Otavamedia OMAsta saat koko paketin eli kaiken tavoitteiden ja kanavien määrittelyistä viimeisteltyihin, visuaalisesti näyttäviin ja tuloksellisiin verkkosisältöihin asti. Toteutamme verkkoon esimerkiksi:

Verkkosisältöjen caset

Tutustu työnäytteisiin

Kerron mielelläni lisää verkkosisällöistä

Heikki Aitola
Business Manager
+358 50 355 8939

Ota yhteyttä