Vaikuttavia sisältöjä jokaiseen kanavaan
Mitä yhteistä on sisältöjen tuottamisella, uusilla konsepteilla, verkkosivujen rakentamisella, podcast- ja videotuotannoilla, asiakas- ja sidosryhmälehdillä, sisältöjen jakelulla ja viestinnän tuella? Kaikkea tätä me teemme asiakkaillemme Otavamedian Sisältömarkkinoinnin tiimissä! Lue jutusta, mihin asiakkaidemme haasteisiin olemme tarjonneet tehokkaan ratkaisun, ja anna meidän auttaa myös sinun organisaatiotasi.
Haastattelimme Sisältömarkkinoinnin tiimin vetäjää Satu Laksolaa ja selvitimme, missä kysymyksissä tyypillisesti autamme asiakkaita heidän arjessaan.
K: Pitäisi tuottaa kiinnostavaa sisältöä asiakkaille tai sidosryhmille, mutta omat resurssit eivät riitä tuotannon pyörittämiseen. Mitä teen?
V: Ei ongelmaa, meillä on yli 20 sisältömarkkinoinnin ammattilaista, joilla on vuosien kokemus tuloksellisesta sisällöntuotannosta ja strategiatyöstä. Me perehdymme tarkasti alaan ja kohderyhmään, joten osaamme räätälöidä viestit ja sisällöt kohderyhmille sopiviksi. Osaamme myös suositella tehokkaimmat kanavat sisältöjen jakeluun.
K: Meillä on tehty asiakaslehteä, mutta nyt haluaisimme siirtää viestinnän verkkoon. Miten tämä onnistuu?
V: Tämä on tuttu tilanne monen asiakkaamme kanssa. Olemme uudistaneet lukuisia sisältökonsepteja ja siirtäneet viestintää printistä verkkoon hyvin tuloksin. Julkaisemme sisällöt siellä, missä kohderyhmät kulloinkin ovat. Verkkosivujen suunnittelu ja ylläpito, some-tilien hallinta sekä kiinnostavien videoiden ja podcastien tuotanto hoituvat sujuvasti.
K: Vanha viestintämalli pitäisi räjäyttää ja keksiä jotain toimivaa tilalle. Voitteko auttaa?
V: Kyllä! Konseptien uudistus ja suunnittelu on meistä antoisaa, ja autamme mielellämme lievittämään luomisen tuskaa sekä kehitämme uusia toimintamalleja kokemuksemme perusteella. Työn pohjalta saat käyttöösi konseptioppaan, johon on määritelty mm. visuaalinen ja tekstin tyyli, erilaiset elementit ja kanavat. Opas helpottaa huomattavasti käytännön työtä, ja konsepti pitää sisällöt linjassa.
K: Konseptointi on varmaan kallista, vai onko?
V: Jos konseptia on tarpeen päivittää, saat kokonaisuudesta selkeän tarjouksen, jota voit harkita rauhassa. Konseptointi ja uudenlainen tekeminen ei muuten väistämättä maksa maltaita, kun suunnittelu on tehty huolellisesti. Viestinnän konseptia muuttamalla voi kasvattaa tavoittavuutta lisäämättä kustannuksia, kuten Juristiliiton casessa.
K: Tarvitsen laadukkaan videotuotannon, jonka joku muu ideoi ja toteuttaa meidän tarpeisiimme. Onnistuuko?
V: Onnistuu hyvin! Meillä on Sisältömarkkinoinnissa kokeneet videokuvaaja ja tuottajat, jotka hoitavat tuotannon alusta loppuun. Käydään ensin läpi videotuotannon tarve ja kohderyhmä, niin voimme ehdottaa sinulle sopivaa toteutusta – kilpailukykyisellä hinnalla.
K: Meitä kiinnostaa kokeilla podcastin tekemistä, kuinka tässä pääsee alkuun?
V: Otavamedia on tehnyt asiakkaille monia podcast-sarjoja, joihin kuuntelijat ovat ihastuneet. Podcast taipuu hyvin lukuisten aiheiden käsittelyyn ja podcastien suosio jatkaa yhä kasvuaan. Suunnitellaan yhdessä sisältöä, joka puhuttelee sinun kohderyhmääsi.
K: Tarvitsen tukea viestintään, ehkä jopa viestinnän kumppanin.
V: Viestintä on Sisältömarkkinoinnin tiimiläisten intohimo. Monimuotoista sisältöä syntyy kokeneiden tekijöiden käsistä jokaisena työpäivänä. Meille on äärimmäisen tärkeää, että voit kokea meidät luottokumppaniksi, oli kyse sitten projektiluonteisesta avusta tai jatkuvasta yhteistyöstä. Annamme käyttöösi niin ammattitaitoa, intoa kuin ideoita.
K: Pitäisi saada kustannustehokas ja valmis kampanja, johon kuuluvat niin videot ja stillikuvat kuin mainosmateriaalien tehokas jakelu. Löytyykö tähän ratkaisu?
V: Pyydä tarjous, laitamme viisaat päät yhteen ja teemme sinulle sopivan ehdotuksen. Yhdessä Mediamyynnin ja natiivitiimin kanssa toteutamme kampanjan avaimet käteen -ratkaisuna ja hoidamme kaiken ideoinnista tuotantoon, materiaalien viimeistelyyn ja aineistojen jakeluun. Supertehokkaan tuotannon esimerkkinä olkoon WordDiven brändikampanja, jossa yhden päivän aikana kuvattiin kaikki video- ja kuvamateriaali.
VIISI FAKTAA OTAVAMEDIAN SISÄLTÖ-
MARKKINOINNISTA
Oma tuottaja
Tarjoamme vahvaa asiantuntijuutta, ja siksi asiakkaamme saa meiltä aina oman tuottajan, jonka kanssa tehdä yhteistyötä tiiviisti ja suunnitellusti. Tuottaja perehtyy tavoitteisiin ja strategiaan sekä toimii asiakkaan ulkoisena tiimin jäsenenä.
Monikanavaisuus
Monikanavaisuus on lähtökohtamme. Otamme sisällön suunnittelussa huomioon eri julkaisukanavat, joihin tuotamme toinen toistaan tukevaa materiaalia.
Data
Hyödynnämme sisältöjen suunnittelussa trenditietoa, hakukonedataa, Otavamedian dataa ja kilpailijatietoutta sekä asiakkaan oman median kävijädataa. Selvitämme, mitä aiheita etsitään ja millä kulmilla sekä mitä lukijat kysyvät kyseisestä aiheesta.
Tekijäverkosto
Olemme kokeneita huipputekijöitä, ja täydennämme osaamistamme ammattitaitoisilla avustajilla. Avustajaverkostostamme löytyvät kuhunkin tarpeeseen parhaat tekijät, oli kyse toimittajista, valokuvaajista, videokuvaajista tai muista media-alan ammattilaisista.
Luottamus
Asiakkaat luottavat meihin kumppanina. Imagotutkimuksessa meihin yhdistettiin seuraavat vahvuudet: hyvä organisointikyky, aikataulusta kiinnipitäminen ja vastuullinen toiminta (Taloustutkimus 2023). Luottamuksen pohjana on läpinäkyvä ja avoin kumppanuus.
Tutustu muutamiin Sisältömarkkinoinnin menestystarinoihin
Kerron mielelläni lisää, ota yhteyttä!
Satu Laksola
Head of Content Marketing
+358 44 048 7401



