Kuuntelu on pop

Kuluttajat antavat podcasteille tuntikausia omaa aikaansa, kunhan sisältö on kiinnostavaa ja laadukasta. Miten podcasteja voisi hyödyntää oman viestin saamiseksi kuulijoiden korviin? Miten podcastien tekemisessä pääsee alkuun? Teimme podcasteista tehokkaan puolen tunnin webinaarin, jossa avaamme (studion) oven podcastien maailmaan. Lue tarkemmin alta ja katso webinaari sivun alareunasta!

Podcast on nopea, saavuttava ja tehokas vaikuttamisen keino ja niiden suosio vain kasvaa. Podcastit ovat löytäneet etenkin yli 30-vuotiaat kuluttajat.

Kerromme webinaarissa perustietoa podcastien ominaisuuksista ja toimivuudesta sekä vastaamme yleisiin kysymyksiin podcasteista:

  • Kuka vastaa podcastien konseptoinnista ja käsikirjoituksesta?
  • Kuinka monta jaksoa podcastia kannattaa tehdä?
  • Kuinka monta esiintyjää pitäisi olla?
  • Miten podcastia mitataan?
  • Miten suunnitellaan tavoitteet ja jakelu?

Webinaarissa kerromme myös, miten podcastin voi toteuttaa helposti, avaimet käteen -ratkaisuna. Videotuottaja Jenni Kantis avaa podcastien tuotantoprosessin sekä sen, mihin asiakasta prosessissa tarvitaan. Asiakkaan kanssa pidetään tietysti starttipalaveri, asiakas hyväksyy konseptin ja käsikirjoituksen, osallistuu suunnitelman mukaan äänitykseen ja hyväksyy valmiin tuotannon. Muuten asiakas saa osallistua niin paljon (tai vähän) kuin haluaa.

Mitään ennakko-osaamista podcasteista ei tarvitse olla, idea tai tarve riittää!

Me autamme kaikissa tuotannon vaiheissa, konseptoinnista tuotantoon, jakeluun ja markkinointiin. Jos sinulla on kerrottavaa esim. asiakkaille tai henkilökunnalle, aihe todennäköisesti sopii podcastiin. Vaikkapa palveluiden tai ratkaisujen esittely voi olla hyvä aihe.

Hallittu prosessi tuottaa onnistuneita podcasteja

Kaksplussan tuoteomistaja Karoliina Närvänen puhuu webinaarissa Onks tää normaalii? -podcast-sarjasta. Kaksplussan toimituksessa havaittiin tarve faktapitoiselle vanhemmuustiedolle verkossa. Podcastiin saatiin mukaan gynekologi Tuulia Tikka vastaamaan aitoihin kuluttajakysymyksiin, ja palaute on ollut huikean kiittävää.

Toinen esimerkki on Tosiasiassa-podcast, jossa tehtiin yhteistyötä Suomen Kuvalehden kanssa. Kirjailija, toimittaja Koko Hubara juonsi podcastin, jossa keskusteltiin kirjailijoiden kanssa heidän teoksistaan ja niihin liittyvistä teemoista.

Tarkemmin näiden podcastien tekemisestä ja tuloksista kuulet webinaarista!

Miten pääsee alkuun?

Jos on idea tai tarve tehdä podcast, voit kysyä lisää Otavamedian yhteyshenkilöltäsi! Äänitysstudiomme Pasilan Triplassa takaa laadukkaan äänentoiston ja tallenteet, tiimimme suunnittelee toimivan podcast-kokonaisuuden kanssanne.

Katso oheinen webinaari (28 min 48 s) ja ota yhteyttä, juttelemme mielellään lisää podcasteista!


P.S. Kiinnostaako webinaarien tai livelähetysten tekeminen? Meiltä saat apua myös webinaarien suunnitteluun ja toteutukseen. Podcast-webinaari kuvattiin Espoossa Niittykummun studiolla.

Kysy lisää Otavamedian yhteyshenkilöltäsi tai

Maarit Kauppinen
Head of Customer Group
+358 40 525 9190

Ota yhteyttä