BABÉ valloitti suomalaiset naiset testiryhmäkampanjalla

Uutuusbrändi löysi yleisönsä Otavamedian vahvoista naiskohderyhmistä

Jaa

1. Lähtötilanne

Kampanjan tavoitteena oli esitellä espanjalainen Laboratories BABÉn brändi ja laadukkaan apteekkikosmetiikan tuotteet Suomen markkinoilla. Kohderyhmänä olivat suomalaiset naiset, joiden huomiota, harkintaa ja ostohalukkuutta kampanjalla heräteltiin. Oikea kohderyhmä löytyi Otavamedian vahvoista naisten medioista.


BABÉn tuotteita

2. Ratkaisu

BABÉn tarpeisiin suunniteltiin monikanavainen kampanja, joka aloitettiin rekrytoimalla Otavamedian yleisöistä sopiva testiryhmä. Testiryhmä sai kokeiltavakseen herkälle ja ikääntyvälle iholle suunnatun HealthyAging+ -sarjan viisi erilaista ihonhoitotuotetta. Testituloksista tuotettiin artikkeli, joka julkaistiin Anna.fi-sivustolla ja se jaettiin myös Kotiliesi.fi ja Seura.fi-sivustoille.

Kampanja sai näkyvyyttä Anna.fi, Kotiliesi.fi ja Seura.fi-sivustojen lisäksi

  • sosiaalisen median kanavissa
  • uutiskirjenostoissa
  • display-kampanjassa
  • natiiviartikkelin nostobannereissa kaikilla sivustoilla

3. Tulokset

Kampanja suoriutui hyvin, selvästi eniten kuluttajia kiinnosti tulosartikkeli. Tulosartikkelissa haastateltiin yhtä testiryhmän osallistujista, joka kertoi kokemuksistaan tuotteisiin liittyen tarkemmin. Henkilöhaastattelu tuo testaajan kokemukset esiin autenttisesti ja sopii muotona aikakausmedian tyyliin. Henkilöhaastattelua täydennettiin koko testiryhmän vastauksilla, joita oltiin kysytty sekä avoimilla että monivalintakysymyksillä.

Brändi oli kaikille tuotetestaajille entuudestaan tuntematon, mutta vastaanotto ja kokemukset tuotteista olivat positiivisia ja innostuneita. 85% testaajista vastasi aikovansa käyttää tuotteita myös tulevaisuudessa ja sama osuus vastasi voivansa suositella tuotteita ystävilleen.

Kampanjan natiivibannerit saivat näyttöjä eri sivustoilla noin 3,3 miljoonaa. Erityisen tyytyväisiä oltiin kaupallisen artikkelin ohjaavien klikkien määrään, joka oli tavalliseen kaupalliseen artikkeliin verrattuna korkea.

Laadukkaan artikkelin havaitsi myös Google Discovery, joka nosti kampanjan tulosartikkelin syötteeseensä.

Otavamedian kaupallinen tuottaja Henna Manninen kommentoi kampanjaa näin:

”Laboratorios BABÉn Suomen valloitus sai tuulta purjeisiinsa monikanavaisen testiryhmätuotannon avulla. Otavamedian vahvat naiskohderyhmät osoittautuivat oikeaksi valinnaksi kosmetiikkabrändin viestin kohdentamisessa. Kampanjalla tuotiin myös esiin apteekkeja varteenotettavina kosmetiikan ostopaikkoina ja todellisten kuluttajien vertaiskokemukset tuotesarjan laadusta ja toimivuudesta kruunasivat onnistuneen toteutuksen.”

Kampanjabannereilla 3,3 miljoonaa näyttöä
Keskimääräinen sivulla vietetty aika 05 min 14 sek

Yhteistyöprojektimme Otavamedian kanssa täytti asettamamme tavoitteet ja huolellisesti suunnattu sisältö herätti B2B- ja B2C-kohderyhmissämme runsaasti kiinnostusta. Kampanjan myötä kohotimme brändimme profiilia ja syvensimme luottamusta kohderyhmien keskuudessa. Tämän merkittävän projektin kautta olemme paitsi vahvistaneet markkina-asemaamme, myös laskeneet vankan perustan tulevaisuuden kampanjoillemme, avaten uusia mahdollisuuksia brändimme kasvulle ja kehitykselle.

Susanne Siponmaa
Product Sales & Marketing Manager
Magnum Medical Finland Oy

Kysy tarkemmin kampanjan tuloksista Mediamyynnistä!

Caset

Hae inspiraatiota oman menestystarinasi rakentamiseen.