Schwarzkopf Gliss kaunisti hiuksia tehokkaan natiivikampanjan keinoin
Kolme Schwarzkopf Glissin tuotesarjaa vakuutti Annan verkkoyleisöt
1. Lähtötilanne
Kampanjan tarkoitus oli kertoa ja näyttää kuluttajille, miten suuren eron Schwarzkopf Glissin hiustenhoitotuotteilla saa aivan tavallisiin hiuksiin. Esittelyssä oli kolme tuotesarjaa: Total Repair normaaleille, Color Protect & Shine värjätyille ja Supreme Length pitkille hiuksille.
Muodonmuutoskuvat ennen ja jälkeen tiedettiin etukäteen suosituksi sisällöksi tavoitellussa kohderyhmässä. Niistä näkee konkreettisesti, kuinka tuote toimii ja selkeät tulokset antavat kuluttajalle hyvän syyn ostaa tuote. Ennen ja jälkeen -kuvat haluttiin elementtinä mukaan kampanjaan jo suunnitteluvaiheessa.
2. Ratkaisu
Kampanjan kohderyhmä sekä mainoskasvot löytyivät Annan lukijoiden joukosta. Kampanja alkoi lokakuun 2020 alussa testiryhmän rekrytoinnilla, hakijoiden joukosta valittiin kolme naista. Osallistujat saivat ihanan hemmottelupäivän, jonka aikana kuvattiin ennen ja jälkeen -kuvat sekä muut mainosmateriaalien kuvat. Testiryhmä jatkoi tuotteiden käyttöä myös kotioloissa.
Kampanja-aikana 8.10.2020-31.12.2020 Schwarzkopf Gliss sai monipuolisesti näkyvyyttä Anna.fi-sivustolla, Annan sosiaalisen median kanavissa ja uutiskirjeissä sekä Otavamedian verkostossa display-mainontana ohjaten natiiviartikkeleihin.
Kampanja eteni eri kanavissa seuraavasti:
- testiryhmän rekrytointi Anna.fi, hemmottelupäivä, kuvaukset
- natiiviartikkeli #1 Total Repair sis. kilpailun (yhteistyössä-nostot Anna.fi, sosiaalinen media, uutiskirjeet, display-nostot)
- natiiviartikkeli #2 Color Protect & Shine sis. kilpailun (yhteistyössä-nostot Anna.fi, sosiaalinen media, uutiskirjeet, display-nostot)
- natiiviartikkeli #3 Supreme Length sis. kilpailun (yhteistyössä-nostot Anna.fi, sosiaalinen media, uutiskirjeet, display-nostot)
Katso alta esimerkkikuvia kampanjan näkyvyydestä ja toteutuksista eri kanavissa. Klikkaa kuva suuremmaksi.
3. Tulokset
Kampanjaan olivat tyytyväisiä niin mainostava asiakas, kuluttajat kuin kampanjan tekijät. Trade Brand Manager Mari Kuitusen kommentit kampanjasta näkyvät lukunostojen jälkeen.
Kuluttajat kokivat artikkelit kiinnostaviksi ja sisältöjen parissa viihdyttiin pitkään. Artikkeleissa pidettiin erityisesti liikuteltavista ennen ja jälkeen -kuvista. Myös sosiaalisen median puolella asiakkaat sitoutuivat sisältöihin hyvin.
Kaupallinen tuottaja Henna Manninen Otavamedialta kommentoi kampanjaa näin:
”Gliss-kampanjassa yhdistettiin onnistuneesti suosittu sisältötyyppi sekä Anna.fin yleisön aito osallistaminen tuotantoon. Mainostajan tuotteet tuotiin lähelle kuluttajaa havainnollistamalla niiden toimivuus samaistuttavien lukijamallien kautta. Oli myös ihanaa tarjota kolmelle lukijalle hemmotteluhetki keskellä loppuvuoden kiireistä arkea!”
Kysy tarkemmin kampanjan tuloksista Mediamyynnistä!
Olimme erittäin tyytyväisiä yhteistyöhömme Otavamedian kanssa heidän proaktiivisen asenteen, sujuvuuden ja hyvien ideoidensa takia. Kampanja aktivoi kohderyhmäämme erinomaisesti vahvistaen bränditunnettuutta ja tuloksia katseltiin ilolla, sillä artikkelit oli koettu erittäin kiinnostaviksi kohderyhmässämme ja niiden parissa oli statistiikan mukaan vietetty paljon aikaa.
Trade Brand Manager
Henkel Norden Oy
Menestysresepti
Näillä keinoilla Otavamedia auttoi saavuttamaan tulokset.
-
Natiivimainonta
-
Monikanavainen kampanja
-
Anna.fi
-
Some-markkinointi
Kiinnostaako näkyvyys Annan verkkoyleisöille?
Annan brändisivulta löydät tarkemmat tiedot mm. verkkokävijöiden kiinnostuksen kohteista.
Haluatko jutella natiivimainonnasta?
Maarit Nykänen
Tiimin esimies, Natiiviratkaisut
+358 40 717 1726
Caset
Hae inspiraatiota oman menestystarinasi rakentamiseen.