Vau, happea! Testiryhmätoteutus ja natiivikampanja tavoittivat tukkoisen nenän kanssa kamppailevat

Jaa

1. Lähtötilanne

Medifrontin markkinoima Breathe Right® -nenäteippi tuo välittömän avun kaikille nenän tukkoisuudesta ja kuorsaamisesta kärsiville. Tätä viestiä Medifront halusi kertoa natiivimainonnan keinoin, apunaan Otavan ammattitaitoinen natiivimainonnan tiimi. Kohderyhmänä oli flunssasta, tukkoisuudesta ja kuorsaamisesta kärsivät suomalaiset aikuiset. Kampanjan ajankohdaksi valikoitui syksyn 2022 flunssakausi syyskuusta marraskuuhun.

2. Ratkaisu

Otavamedia ratkaisi haasteen kohdentamalla natiivimainoskampanjan hyvinvoinnista kiinnostuneelle yleisölle. Ennen natiivikampanjan julkaisua perustettiin testiryhmä Anna- ja Kotiliesi-lehtien lukijoista. Testiryhmäläiset pääsivät testaamaan Medifront Breathe Right® -nenäteippiä ja arvioimaan sen toimivuutta.

Testitulosten ja henkilöhaastattelun pohjalta luotiin kuukauden mittainen kampanja, joka näkyi Anna- ja Kotiliesi-medioiden eri kanavissa, mukaan lukien digisivustot, some ja uutiskirjeet. Kampanja ulottui myös painettuun mediaan: verkossa julkaistusta testiryhmän tulosartikkelista tehtiin printtiversiot Anna- ja Kotiliesi-lehtiin. Tämä monikanavainen ratkaisu mahdollisti kohderyhmän tavoittamisen tehokkaasti ja tuotti vaikuttavia tuloksia.

3. Tulokset

Natiivikampanja kaikkine sisältöineen tavoitti yhteensä reilusti yli 4 miljoonaa suomalaista silmäparia. Testiryhmän kokemusten pohjalta laadittua artikkelia luettiin yli 26 000 kertaa Anna- ja Kotiliesi-medioiden sivuilla, keskimäärin yli 9 minuutin ajan. Tulosartikkeli näkyi myös Anna- ja Kotiliesi-medioiden somessa ja kohdennetusti koko Otavamedian verkostossa. Display-kampanja toi lisänäkyvyyttä ja tehosti liikenteen ohjausta artikkeliin 250 000 näyttökerran avulla. Artikkelista tehtiin myös advertoriaali Anna- ja Kotiliesi-lehtiin.

Näistä kaikista kanavista tulosartikkeli keräsi huiman määrän silmäpareja.

Natiivimainontaa voidaan rikastaa testiryhmätoteutuksella. Aidot testauskokemukset ovat arvokasta tietoa paitsi mainostajalle, myös luotettavaa suosittelua muille kuluttajille. Vertaistarinan muodossa jaettu kokemus on vaikuttavaa sisältöä, joka hyödyttää lukijaa ja on tällöin natiivimainontaa parhaimmillaan.

Henna Manninen
Kaupallinen tuottaja
Otavamedia
Noin 27 000 natiiviartikkeleiden sivunkatselua
250 000 Display-kampanjan näyttöä
Yli 300 000 somenäyttöä
Keskimääräinen lukuaika yli 9 minuuttia

Kysy lisää

Henna Manninen
Kaupallinen tuottaja, vaikuttajamarkkinointi
+358 50 4414309

Ota yhteyttä

Caset

Hae inspiraatiota oman menestystarinasi rakentamiseen.