Nyt tavoitetaan matkailijat

Nyt tavoitetaan matkailijat

Otavamedian kanavissa kohtaat 1,1 miljoonaa matkailijaa

Matkailijat tavoitat monista suosituista medioistamme, kuten Annasta, Dekosta, Golflehdestä ja Seurasta, sekä näiden medioiden verkkosivuilta, sosiaalisen median kanavista ja Otavamedian verkostosta. (Lähde: KMT 2023, Kantar TNS Oy)

Keitä matkailijat ovat?

Kuvittele laaja ja matkustamiseen intohimoisesti suhtautuva ihmisryhmä, johon kuuluu työikäisiä, perheellisiä ja perheettömiä. He ovat kiinnostuneita matkailusta niin kotimaassa kuin ulkomailla, kaupunki- ja rantalomakohteista, laiva- ja kylpylämatkailusta. Näistä matkailijoista 19 % ansaitsee 35 000 – 50 000 € vuodessa, 22 % 50 000 – 85 000 €, ja 27 % alle 35 000 €.

Yli puolelle matkailijoista mahdollisuus matkustaa on talouden tärkeimpiä tavoitteita.

Puhuttele Otavamedian kautta kaikkia heitä: Kotimaan lomailijat, ulkomaan reissaajat, perhematkailijat, kylpylävieraat sekä laiva- ja golfmatkailijat. ☀️

Matkailijoiden piirteet:

  • Kaksi kolmesta matkailijasta varaa itse hotellit ja lennot, kun taas kolmasosa suosii valmiita ratkaisuja. Yksi neljästä valitsee all inclusive -matkat.
  • Yli puolet haluaa aina uuteen kohteeseen, ja kolmannes etsii vähemmän tunnettuja paikkoja.
  • Kolmannes tekee päätökset viime tingassa ja hyödyntää viime hetken alennuksia.

Matkailijat edustavat myös monipuolista ikäjakaumaa, mikä tekee heistä houkuttelevan kohderyhmän mainostajille. 47 % on 35–64-vuotiaita, eli aktiivisia kuluttajia, jotka tekevät päätöksiä sekä perheen että omista lomistaan. 29 % on alle 35-vuotiaita, nuoria ja seikkailunhaluisia matkailijoita, ja 24 % yli 65-vuotiaita, joilla on aikaa ja resursseja matkustaa. Tämä ikäjakauma tarjoaa erinomaiset mahdollisuudet kohdentaa viestisi eri elämänvaiheissa oleville ryhmille.

Matkailijoiden kiinnostuksen kohteet ulkomaan ja kotimaan matkailun lisäksi ovat monipuolisia: 63 % arvostaa luonnossa liikkumista, 60 % hyvinvointia ja terveyttä, ja yli puolet on intohimoisia urheilusta, liikunnasta sekä ruoasta ja juomasta.

Otavamedialla tavoitat yleisösi heidän intohimojensa kautta.

Meidän B2B-markkinoinnin Jukka on myös golfkentillä rentoutuva matkailija. Jukka nauttii yhtä lailla golfkierroksista, perheen ja koiran kanssa puuhastelusta kuin kotimaan ja ulkomaan matkailusta.

Tavoita räätälöidyllä kohderyhmäpaketilla Jukka ja 314 000 muuta matkailijaa

  • 1/1 s ilmoitus Anna, Deko ja Vene-lehdissä
  • 300 000 mainosnäyttöä matkailijoille Otavamedian verkostossa (980×400 ja 300×300 px mainospaikoilla 2-4 viikon aikana)

HINTA YHT. 5 910 €

Hintaan lisätään alv.

🏕️​​ ​​Kotimaan lomailijat

✈️ Ulkomailla reissaajat

🛳️ Laivamatkailijat

🏖️ Perhematkailijat

💦 Kylpylälomailijat

⛳ Golflomailijat

Tavoita matkailijat nyt

Inspiroidu kotimaan matkakohteista ja golfkentistä – tutustu case-artikkeleihin!