Käyttäjäkokemus

Käyttäjäkokemus

Käyttäjäkokemuksessa ja viestintäpalvelujen muotoilussa kyse on yksinkertaisimmillaan siitä, että kun asia toimii, siihen ei tarvitse erikseen kiinnittää huomiota. Kun verkkosaitilta asiat löytyvät helposti, kun uutiskirje tulee sujuvasti sähköpostiisi ja herättää kiinnostuksen, kun printtilehti on ilo lukaista ja sijoittaa sitten kahvipöydälle, silloin käyttäjäkokemus on onnistuneesti toteutettu.

Käyttöliittymä­suunnittelu, tuttavallisesti UI

Se, miltä verkkosivu näyttää ja tuntuu, ratkaisee, jääkö kävijä sivustolle ja varsinkin, tuleeko hän uudelleen. Nopea latautuminen, selkeä navigaatio ja viimeistelty ulkoasu antavat sujuvan käyttäjäkokemuksen – tuttavallisesti UX.

Konsepti

Onko printtilehden rakenne looginen ja helppo numerosta toiseen? Kulkeeko verkkojuttu silmäiltävästi ja innostavasti eteenpäin ja ohjaako se lisätietoon? Toimiiko kuvamaailma? Jos, niin takana on varmuudella konseptoitu tekeminen.

Projektinhallinta

Kokemus sujuvuudesta, asioiden hoitumisesta ja aikataulujen pitämisestä on tärkeimpiä käyttäjäkokemuksia. Hyvä projektinhallinta tuo raamit ja rauhan tehdä. Huono jääköön kommentoimatta.

Hyvä käyttäjäkokemus vaatii tiukkaa suunnittelua ja ammattitaitoa, mutta tuottaa loppukäyttäjälle kokemuksen helppoudesta.

Kun lähdemme suunnittelemaan uutta mediatoteutusta, prosessia ohjaa hyvän käyttäjäkokemuksen luominen. Määrittelemme yhdessä kanssasi tuotteesi tai palvelusi vision, tavoitteet sekä kohderyhmät.

  • Mitä teemme, miksi, kenelle ja missä?
  • Kuinka autamme asiakastasi löytämään tarvitsemansa ja sen, mitä haluamme hänen löytävän?
  • Miten tuotamme hyvän kokemuksen ja saamme kävijän palaamaan yhä uudelleen?
  • Ja miten kannustamme häntä toimimaan tavoitteiden mukaisesti? Tutustu konversio-optimointiin täällä.

Käyttäjäkokemukseen panostamalla varmistat hyvän, kokonaisvaltaisen asiakaskokemuksen.

Viestintä on tekemistä, se ei tule koskaan valmiiksi. Käyttäjäkokemuksen kehittäminen ei myöskään voi koskaan pysähtyä. Se, mikä oli hyvää viime vuonna, ei välttämättä palvele yleisöjäsi tänä vuonna. Tässäkin autamme sinua, rakennamme, mittaamme ja kehitämme.

Käyttäjäkokemukseen panostamalla varmistat hyvän, kokonaisvaltaisen asiakaskokemuksen. Välität tunteen luotettavuudesta, ammattitaidosta ja asioiden hallinnasta – ja siitä, että arvostat asiakastasi.

Miten parannamme asiakkaidesi käyttäjäkokemusta? Jutellaan lisää.

Jukka Mildh
Head of Customer Relations Group
+358 400 711 835

Ota yhteyttä