Vaikuttajamarkkinointi

Vaikuttajamarkkinoinnin tehokkuuden salaisuus on siinä, että oikean ihmisen kokemusta pidetään uskottavampana. Otavamedian bloggaajat ovat arvostettuja omien kohderyhmiensä mielipidevaikuttajia.

Miksi vaikuttajamarkkinointia?

Vaikuttajamarkkinointi tarjoaa mainostajalle keinon kommunikoida tavoittelemansa kohderyhmän kanssa vakuuttavasti, heidän arvostamansa vaikuttajan, bloggaajan, kautta. Bloggaajien seuraajat ovat jo valmiiksi hyvin sitoutuneita bloggaajan tuottamaan sisältöön ja pitävät tämän tyyliä käsitellä aiheita kiinnostavana ja toimivana – heidän näkökulmaansa elämäntilanteeseensa sopien. Kaupallisessa yhteistyössä mainostaja siis hyötyy sekä vaikuttajan valmiista, innostuneesta lukijakunnasta, että myös vaikuttajan tyylilajista, joka on hänestä suositun alun perin tehnytkin. Lue suositun vaikuttajan Sara Parikan ajatuksia tästä aiheesta. Bloggaajien tarjoama vertaiskokemus on erinomainen väylä esimerkiksi lanseerata kohderyhmälle uusia tuotteita, vahvistaa tai muuttaa brändimielikuvaa halutussa kohderyhmässä.

Otavamedian blogiverkostossa on mainostajalle lukuisia kaupallisia mahdollisuuksia eri formaateissa, perhebloggaajan vetämistä vauvanruoan testiryhmistä maailmanmatkaajan lomapostauksiin tai kevyistä tuotetestauksista kauneudenhoidon ammattitason tee-se-itse-videoihin. Uusina trendeinä vaikuttajamarkkinoinnissa korostuvat mikrovaikuttajat ja brändilähettiläät.

Kaiken kaikkiaan Otavamedian blogiverkostossa on yli 60 blogia, joista kaupallista yhteistyötä voi tehdä kolmessakymmenessä. Erikoistuneet aihepiirit keskittyvät muun muassa lapsiperheisiin, kotiin, ruokaan, sisustukseen, kauneuteen, muotiin ja hyvinvointiin. Blogit ovat suosittuja, ja parhaat niistä palkittiin Otavamedian blogipäivässä marraskuussa.

Opi lisää vaikuttajamarkkinoinnista kattavasta tietopaketistamme.

Ketkä blogeja lukevat?

  • kaksi kolmesta yli 12-vuotiaasta suomalaisesta lukee blogeja
  • blogien lukeminen korostuu 12-34-vuotiaissa
  • puolet blogien seuraajista suhtautuu niissä olevaan mainontaan myönteisesti, alle 34-vuotiasta tätäkin suurempi osuus. (lähde: KMT kevät 2017)
  • lukukertoja Otavamedian blogeille kertyy kuukausittain noin kaksi miljoonaa.

Kiinnostaako vaikuttajamarkkinointi sinua? Jutellaan!

Heini Korpela
Kaupallinen assistentti
040 179 0528

Ota yhteyttä.

Lataa ensikertalaisen muistilista vaikuttajamarkkinointiin

Lataa opas