Vaikuttajan vauvavuosi testasi Semperin tuotteet tositoimissa

Pitkäaikainen yhteistyö Semperin kanssa oli luonteva osa vaikuttaja Desire Nymanin arkea.

Jaa

1. Lähtötilanne

Semper halusi kertoa tuotevalikoimastaan oikealle kohderyhmälle vaikuttajamarkkinoinnin keinoin. Otavamedian vaikuttajaverkoston Desire Nyman (nyk. Nymark) on suosittu vaikuttaja, jonka perhe-elämää seuraa uskollinen yleisö. Vauvojen ja pienten lasten vanhempia kiinnostaa aidosti, miten Desiren kodissa mm. opetellaan syömään kiinteitä ruokia. Tuotteet sopivatkin vaikuttajalle hyvin, koska hän käyttää niitä muutenkin. Tätä yhteistyötä oli helppo suositella ja tuotetestaus sujahti mutkattomasti osaksi perheen vauvavuotta.

2. Ratkaisu

Alusta asti oli selvää, että kampanja suunnitellaan ja lastenruuat maistellaan täysin vauvan (ja isosiskon) tahdissa.

Kampanjassa oli neljä sisältökokonaisuutta:

  • Kiinteiden aloitus: välipalat ja soseet, jotka sopivat ensimmäisiin maisteluihin, postaus >>
  • Puuron maistelu voi alkaa: esittelyssä Semperin puurot, postaus >>
  • Helpot ja herkulliset eväät mukaan: maistuvat smoothiet, postaus >>
  • Ihana uutuus: Oat Bowl kauravälipalat, postaus >>

Kampanjakanavia olivat sivusto ja blogialusta kaksplus.fi, Kaksplussan uutiskirje ja some-kanavat sekä vaikuttajan omat Facebook ja Instagram.

Moneen taipuva kanavavalikoima mahdollisti erilaiset sisällöt, alta näet kuvaesimerkkejä kampanjatoteutuksista eri muodoissaan.

3. Tulokset

Kampanja onnistui tavoitteessaan todella hyvin. Vaikuttaja oli nappivalinta, kohderyhmä löysi sisällöt, tutustui niihin huolellisesti ja reagoi innokkaasti. Sisällöt herättivät positiivista ja yhteisöllistä keskustelua vauva-arjesta, ja ne ohjasivat yleisön Desiren avulla tyylikkäästi Semperin tuotteiden pariin. Pitkät postausten lukuajat (5 min 38 sek – 7 min 33 sek) kertovat kohderyhmää aidosti kiinnostavista tuotteista ja sisällöistä. Samaa sitoutumista todistaa lähes 14 000 reaktiota ja kommenttia some-postauksiin.

Otavamedian kaupallinen tuottaja Heini Korpela kommentoi kampanjaa näin:
”Oli ilo tuottaa vaikuttajayhteistyötä, jossa brändi ja vaikuttaja sopivat toisilleen niin hyvin. Pidempiaikainen yhteistyö tuo upeaa brändiuskollisuutta ja tuotteet olivat vaikuttajan arkikäytössä muutenkin. Desire on hyvin seurattu vaikuttaja, jonka arki kiinnostaa seuraajia. Seuraajien joukosta löytyi juuri oikea kohderyhmä (= pienten vauvojen ja hieman isompien lasten äidit) Semper lastenruualle. Kampanjan tulokset olivat erinomaisia ja myös arvontoihin tuli kivasti osallistujia, tuotteet olivat selkeästi haluttuja.”

Sivun katseluita kaikilla postauksilla yht. yli 32 000
Postausten paras keskim. lukuaika 7 min 33 sek
Reilu 310 000 näyttökertaa some-kanavissa
Lähes 14 000 sitoutumista some-postauksiin

Yhteistyö Otavamedian kanssa sujui mutkattomasti. Brändillemme löytyi juuri oikea vaikuttaja, jonka työn jälki oli ammattitaitoista ja inspiroivaa. Yhteydenpito tuottajan kanssa oli helppoa, kaikki toiveemme otettiin huomioon ja muuttuviin tilanteisiin reagoitiin nopeasti ja joustavasti.

Hanna Tallberg
Tuotepäällikkö
Semper lastenruoka

Pyydä ehdotus teille sopivasta vaikuttajayhteistyöstä!

Maarit Nykänen
Tiimin esimies, Natiiviratkaisut
+358 40 717 1726

Ota yhteyttä

Caset

Hae inspiraatiota oman menestystarinasi rakentamiseen.