Mobiilimainonta

Mobiilin suosio kuluttajien keskuudessa kasvaa valtavalla vauhdilla: jo suurin osa suomalaisista käyttää internetiä älypuhelimellaan. Tämä tarjoaa ennennäkemättömiä mahdollisuuksia myös mainostajille.

Tilastot osoittavat, että suomalaisten mobiilikäyttö on lisääntynyt. Suomalaista (16-74-vuotiaat) 74 prosenttia käyttää älypuhelinta, heistä 66 prosenttia käyttää internetiä puhelimellaan, keskimäärin 33 minuuttia päivässä. Älypuhelin on läsnä aamusta iltaan – 70 prosenttia mobiilikäyttäjistä aloittaa päivänsä avaamalla puhelimensa.

Mainostaminen Otavamedian mobiilisivustoilla

Otavamedia tarjoaa laatusisältöjä laiteriippumattomasti ja käyttäjällä onkin mahdollisuus valita itselleen miellyttävin tapa kuluttaa sisältöä. Otavamedian mobiiliverkosto tavoittaa 2,5 miljoonaa eri kävijää ja tuottaa 60 miljoonaa sivunäyttöä kuukaudessa. Mobiilikävijöiden osuus onkin n. 2/3 kaikista kävijöistä. Mobiilisivustomme tarjoavat monipuoliset mahdollisuudet kohdentaa mainontaa eri tavoin, esimerkiksi:

  • Kiinnostuskohderyhmän mukaan
  • Vainun avulla kävijän kiinnostuksen mukaan
  • Aikaperusteisesti, sijainnin perusteella, päätelaitteen mukaan tai demografian mukaan

Mainostaminen sovelluksissa

Sovelluksen ladanneet kuluttajat käyttävät sitä jopa useita kertoja päivässä, jolloin mainos saa hyvän näkyvyyden. Otavamedian brändien sovellukset ovat erittäin suosittuja, niitä on ladattu yhteensä yli 600 000 kertaa. Ladatuimmat sovellukset ovat Nettiauto.com, Nettimoto.com, Ampparit.com ja Nettivene.com. Esimerkiksi Ampparit-sovelluksessa jopa 60 % mobiilinäytöistä tulee sovelluksen kautta.

Richmedia-ratkaisut

Mobiilimainonta tarjoaa mahdollisuuden mitä erikoisimpiin mainosratkaisuihin. Scratch-versiossa annat kuluttajan raaputtaa mainoksesi esiin, kun taas Float-mainos kelluu kuluttajan käännellessä puhelinta. Lisää luovia Richmedia-ratkaisuja löydät verkkomainonnan showroomistamme.

Mobiilimainonnan sanasto – termit auki CPC:stä Viewabilityyn

Mobiilimainonnan oma kieli on varsin monimuotoinen sekoitus erilaisia termejä: asioista puhutaan suurimmaksi osaksi lyhenteillä, joista moni juontaa juurensa englannin kieleen. Onneksi kommunikointi helpottuu, kun kaikki puhuvat samaa kieltä sujuvasti – Lue mobiilimainonnan sanasto -blogi, se auttaa sinua pääsemään alkuun!

Uusi opas: Mobiilimainostajan kesäkirja 2018

Lataa opas tästä

Kysy lisää mobiilimainonnan mahdollisuuksista.

Aki Ronkainen
Myyntipäällikkö
050 310 3133

Ota yhteyttä