Beta

Mobiilimainonta

Mobiilin suosio kuluttajien keskuudessa kasvaa valtavalla vauhdilla: jo suurin osa suomalaisista käyttää internetiä älypuhelimellaan. Tämä tarjoaa ennennäkemättömiä mahdollisuuksia myös mainostajille.

Tilastot osoittavat, että suomalaisten mobiilikäyttö on lisääntynyt. Suomalaista (16-74-vuotiaat) 74 prosenttia käyttää älypuhelinta, heistä 66 prosenttia käyttää internetiä puhelimellaan, keskimäärin 33 minuuttia päivässä. Älypuhelin on läsnä myös aamusta lähtien, sillä 70 prosenttia mobiilikäyttäjistä aloittaa päivänsä avaamalla puhelimensa.

Mainostaminen Otavamedian mobiilisivustoilla

Koska Otavamedia tarjoaa laatusisältöjä laiteriippumattomasti, käyttäjällä on mahdollisuus valita itselleen miellyttävin tapa kuluttaa sisältöä. Mobiilikäyttäjien osuus onkin sivustoistamme merkittävä, 35% prosenttia käyttäjistä käyttää sivustojamme pelkästään mobiililaitteilla. Otavamedian mobiiliverkosto tavoittaa 2,5 miljoonaa eri kävijää ja tuottaa 60 miljoonaa sivunäyttöä kuukaudessa. Mobiilisivustomme tarjoavat monipuoliset mahdollisuudet kohdentaa mainontaa eri tavoin, esimerkiksi:

  • Kiinnostuskohderyhmän mukaan
  • Vainun avulla kävijän kiinnostuksen mukaan
  • Aikaperusteisesti, sijainnin perusteella, päätelaitteen mukaan tai demografian mukaan

Mainostaminen sovelluksissa

Sovelluksen ladanneet kuluttajat käyttävät sitä jopa useita kertoja päivässä, jolloin mainos saa hyvän näkyvyyden. Otavamedian brändien sovellukset ovat erittäin suosittuja, niitä on ladattu yhteensä yli 600 000 kertaa. Ladatuimmat sovellukset ovat Nettiauto.com, Nettimoto.com, Ampparit.com ja Nettivene.com. Esimerkiksi Ampparit-sovelluksessa jopa 60% mobiilinäytöistä tulee sovelluksen kautta.

Richmedia-ratkaisut

Mobiilimainonta tarjoaa mahdollisuuden mitä erikoisimpiin mainosratkaisuihin. Scratch-versiossa annat kuluttajan raaputtaa mainoksesi esiin, kun taas Float-mainos kelluu kuluttajan käännellessä puhelinta. Lisää luovia Richmedia-ratkaisuja löydät verkkomainonnan showroomistamme.

Lataa Mobiilimainostajan käsikirja 2017

Millaiset vaikutuskeinot mobiilissa toimivat? Millainen on hyvä mobiilimainos? Miten mobiilimainontaa kannattaa mitata? Tämän kaiken saat selville Mobiilimainostajan käsikirjasta, johon olemme koonneet ajankohtaista perustietoa mobiilimainonnan suunnitteluun.

Mobiilimainostajan käsikirja

Kysy lisää mobiilimainonnan mahdollisuuksista.

Aki Ronkainen
Myyntipäällikkö
050 310 3133

Ota yhteyttä

Uusimmat sisältömme