Mainostaja, näin tavoitat tekniikka- ja peli-intoilijat

Tässä artikkelissa pureudumme tekniikka- ja peli-intoilijoihin: heimoon, jonka jäsenet ostavat ensimmäisten joukossa juuri julkaistun puhelimen ja viettävät vapaa-aikaansa esimerkiksi videopelejä pelaten. Lisäksi käsittelemme sitä, mistä sinä, mainostaja, tavoitat heidät parhaiten.

Hän, joka ostaa uusimman vimpaimen heti julkaisun jälkeen – tai kenties jonottaa liikkeen edessä julkaisuaamuna. Hän, joka käyttää keskimääräistä enemmän rahaa elektroniikkaan ja viettää vapaa-aikaansa yksin tai yhdessä kavereidensa kanssa videopelejä pelaillen. Tätä heimoa kutsumme tekniikka- ja peli-intoilijoiksi. Otavamedia tavoittaa noin miljoona tämän heimon edustajaa vuodessa eri digi- ja aikakauslehtijulkaisujen kautta.

Muropaketti-sivustolla julkaisemamme kyselyn mukaan tämän heimon edustaja käyttää rahaa elektroniikkaan ja pelaamiseen liittyviin asioihin keskimäärin noin 600 euroa vuodessa. Kyselyyn vastasi yhteensä 1300 heimon edustajaa, joista suurin osa oli 35–49-vuotiaita, yli 80 % miehiä. Vastaajien kodeista löytyy elektroniikkaa laajalla skaalalla aina puheohjattavista älykaiuttimista kotiteatterijärjestelmiin ja pelikonsoleihin.

Mutta mitkä Otavamedian julkaisut ja kanavat ovat parhaita paikkoja mainostaa, silloin kun haluat brändisi tuotteen tai palvelun tämän heimon verkkokalvoille?

Näiltä alustoilta ja julkaisuiden sivuilta löydät tekniikka- ja peli-intoilijat

Sen lisäksi että tekniikka- ja peli-intoilijat käyttävät aikaa ja rahaa intohimoonsa, he myös lukevat ja etsivät tietoa heitä kiinnostavista aiheista. Otavamedian medioista tekniikka- ja peli-intoilijat löydät varmimmin näiden julkaisujen ja sivustojen parista:

Tekniikan Maailma

Vuodesta 1953 asti ilmestynyt Tekniikan Maailma on Suomen johtava tiedemedia, joka käsittelee erittäin laajasti testejä, vertailuja, tiedettä ja teknologiaa: autot, moottoripyörät, elektroniikka, kamerat… Heimolaiset löytävät TM:n sivuilta luotettavaa ja taatusti testattua tietoa silloin, kun sitä tarvitsevat. TM Testivoittaja on haluttu titteli ja sitä käytetään paljon tuotteen markkinoinnissa, TM:n testivoitto voi todellakin viimeistellä ostopäätökseen.

Tekniikan Maailma ja Tekniikanmaailma.fi ovat Otavamedian tarjoamia julkaisuja, joita tekniikka- ja peli-intoilijoiden heimo selailee aktiivisesti, erityisesti kun he haluavat lisätietoja ostopäätöksiään tukemaan – Tekniikan Maailman syväluotaavat testit ovat omiaan tarjoamaan tällaista tietoa.

Muropaketti.com

Vuonna 1999 harrasteprojektina perustettu Muropaketti.com on sittemmin kasvanut Suomen suurimmaksi teknologia- ja viihdeaiheiseksi verkkosivustoksi. Sivustolla käsitellään aktiivisesti tietotekniikkaa monesta eri kulmasta uutisten, testien ja haastattelujen muodossa. Muropaketti.comia selailee pääasiassa nuorehkot aikuiset miehet, jotka ovat keskimääräistä kiinnostuneempia pelaamisesta ja tietotekniikasta.

Rallit.fi

Rallit.fi on uusi tulokas Otavamedian mainosverkostossa. Rallit.fi palvelee nimensä mukaisesti kaikkia yhdestä autourheilun kuninkuusluokasta kiinnostuneita. Sivusto tarjoilee ralliaiheisia uutisia Suomesta ja maailmalta sekä esimerkiksi ajantasaiset pistetilanteet SM- ja MM-ralleista ja rallivideoita, ralliaiheista podcastia unohtamatta.

Mainostajan marraskuu tulee taas!

Marraskuiset Cyber Monday, Black Friday ja Single’s Day sekä tietysti lähestyvä joulu edustavat vuoden suurimpia ostoshetkiä – hetkiä, jolloin mainostaminen todella kannattaa! Otavamedian Mainostajan marraskuu on pullollaan erikoistarjouksia, jotka ovat voimassa vain rajoitetun ajan.

Tartu tarjouksiin ja tee brändistäsi tunnettu tekniikka- ja peli-intoilijoiden keskuudessa!

Kysy lisää omalta yhteyshenkilöltäsi tai

Jukka Pulkkinen
Head of Ad Operations, Insight and Marketing
+358 50 390 4851