BMW:
Katseet pysäyttävä aikakauslehtikampanja

BMW i4 M50 -mallin aikakauslehtikampanja saavutti poikkeuksellisen korkean huomioarvon – erottuen visuaalisesti vaikuttavilla ja innovatiivisilla mainosratkaisuilla.

Jaa

1. Lähtötilanne

BMW Suomi Oy Ab:n tavoitteena oli kasvattaa uuden BMW i4 (LCI) -mallin, erityisesti tehokkaan M50-version, tunnettuutta ja lisätä mallin harkintaa sekä ostohalukkuutta kohderyhmän keskuudessa.

Otavamedia halusi toteuttaa kampanjan, joka erottuisi innovatiivisilla ja visuaalisesti näyttävillä mainosratkaisuilla. Kampanjan tarkoituksena oli nostaa mainonnan huomioarvoa ja maksimoida sen vaikuttavuus, luoden samalla kohderyhmälle mieleenpainuvia elämyksiä, jotka tukisivat BMW:n brändiä ja tavoitteita.

2. Ratkaisu

Otavamedian aikakauslehtikampanja oli keskeinen osa BMW:n laajempaa mainoskokonaisuutta.

Lopputuloksena syntyi aikakauslehtimainontaa, tarkemmin sanottuna alttariliite, joka avautuu näyttävästi keskiaukeamalta molempiin suuntiin. Alttariliitteen avulla voitiin tuoda kampanjaan erottuvia ja huomiota herättäviä elementtejä. Lisäksi liitteessä käytetty korkealaatuinen paperi viestii tuotteen eksklusiivisuudesta.

Mainosmediaksi valikoitui data-analyysin perusteella Tekniikan Maailma, koska sen lukijaprofiilissa korostuu erityisesti uuden auton hankintaa harkitsevien määrä. Tämä varmisti, että mainonta tavoittaa oikean kohderyhmän.

Kampanja löytyy Tekniikan Maailman numerosta 17/2024.


Katso alla oleva video kampanjan toteutuksesta.

3. Tulokset

Kampanjan tulokset olivat erinomaiset ja se puhutteli toivottua kohderyhmää. Mainos herätti myönteisiä tunteita ja sai kiitosta näyttävästä, laadukkaasta ja mielenkiintoisesta ilmeestään. Tämä korosti sähköauton korkeaa laatua ja huipputason muotoilua.

  • Huomioarvo nousi vaikuttavaan 83 %
  • Yli 70 % mainoksen nähneistä koki, että mainos puhutteli heitä
  • 93 % mainoksen huomanneista tunnisti brändin, mikä osoittaa, että kampanja on tavoittanut oikean kohderyhmän
  • Yli puolet vastaajista ilmoitti myös, että mainos herätti heidän ostohalukkuutensa kyseiseen automalliin

BMW oli erittäin tyytyväinen kampanjan näyttävään ilmeeseen ja sen erinomaisiin tuloksiin.

Kampanja saavutti vaikuttavan 83 % huomioarvon
93 % kohderyhmästä tunnisti brändin

Caset

Hae inspiraatiota oman menestystarinasi rakentamiseen.