

Maraboun toimivin kampanjakokonaisuus vuonna 2017
Lähestymistapa oli erottuva ja viihdyttävämpi kuin alan mainonta yleensä on. Asiakas oli niin tyytyväinen tuloksiin, että halusi kampanjalle jatkoa.
1. Lähtötilanne
Kampanjan tavoitteena oli Marabou Premium -tuoteperheen tunnettuuden lisääminen, premium-mielikuvan vahvistaminen sekä kuluttajien ostohalukkuuden kasvattaminen. Kohderyhmänä erityisesti 25-54-vuotiaat naiset.

2. Ratkaisu
Anna on arjen luksusta lukijoilleen ja näitä hetkiä hyödynnettiin myös Marabou Premium -kampanjassa. Marabou Premium näkyi lähes vuoden kestävän kampanjan aikana jokaisessa Anna-lehden numerossa: joko advertoriaalein tai marginaalimainoksin.
Sisältö vietiin printtiadvertoriaalien lisäksi kuukausittain myös Anna.fi-sivustolle, jossa kuluttajia aktivoitiin muun muassa arvontojen ja bloggaajien kautta. Lisäksi Marabou Premium -yhteistyö jatkui näytejakeluin, Asuntomessujen yhteydessä, yhteisessä leffaillassa… Katso video, joka kertoo tämän kaiken:
Sisältö vietiin printtiadvertoriaalien lisäksi kuukausittain myös Anna.fi-sivustolle, jossa kuluttajia aktivoitiin muun muassa arvontojen ja bloggaajien kautta.
Olimme erityisen tyytyväisiä jatkuvaan näkyvyyteen ja brändistä muistuttamiseen sekä eri medioiden laajaan käyttöön.
Brand Manager
Mondelēz International
3. Tulokset
Tavoitteet olivat kovat, mutta tulokset ylittivät ne, tässä niistä muutamia:
- Aikakauslehtimainonta tavoitti yhteensä 1 063 000 naista, joista 857 000 oli kiinnostunut ostamaan tuotteen.
- verkkokilpailuihin osallistuttiin yli 50 000 kertaa
- verkkokävijöistä 100 % (!!) oli kiinnostunut ostamaan tuotteen
- kampanjakokonaisuus oli toimivin kaikista v. 2017 mitatuista kampanjoista
”Olimme erityisen tyytyväisiä jatkuvaan näkyvyyteen ja brändistä muistuttamiseen sekä eri medioiden laajaan käyttöön. Juuri eri medioiden käytön avulla tavoitimme laajalti haluttua kohderyhmää. Voisin vilpittömästi sanoa, että Otavamedia kannattaa ottaa yhteistyökumppaniksi, sillä tekeminen oli heidän puoleltaan kovin innostunutta, proaktiivista ja positiivista. Meillä oli oikeasti tosi hauskaa vuoden mittaan. Ja se vaikutti mielestäni myös positiivisesti työn tuloksiin.” Anna Latvala, Brand Manager
Otavamedia kannattaa ottaa yhteistyökumppaniksi, sillä tekeminen oli heidän puoleltaan innostunutta, proaktiivista ja positiivista.
Brand Manager
Mondelēz International
Menestysresepti
Näillä keinoilla Otavamedia auttoi saavuttamaan tulokset.
-
Natiivimainonta
-
Aikakauslehtimainonta
-
Monikanavainen kampanja
-
Sisällöntuotanto verkkoon
Mitä on natiivimainonta?
Miksi se on niin tehokasta?
Haluatko jutella natiivimainonnasta asiantuntijamme kanssa?
Maarit Nykänen
Kaupallinen tuottaja
+358 40 717 1726
Caset
Hae inspiraatiota oman menestystarinasi rakentamiseen.


Otava – Kirjan tie vastuullisesti

BMW: Katseet pysäyttävä aikakauslehtikampanja

Natiivikampanja herätti kiinnostuksen kattaviin varainhoitopalveluihin

Unelmien joulu: S-marketin menestyskampanja Kotiliesi.fi:ssä

BABÉ valloitti suomalaiset naiset testiryhmäkampanjalla

Novart kasvatti tunnettuuttaan natiivikampanjalla erinomaisin tuloksin
