Nyt tavoitetaan kotoilijat

Nyt tavoitetaan kotoilijat

Otavamedian kanavissa kohtaat 2,1 miljoonaa kotoilijaa

Kotoilijat tavoitat monista Otavamedian suosituista medioista, kuten Annasta, Dekosta, Kotiliedestä ja Toukolasta, sekä näiden medioiden verkkosivuilta ja sosiaalisen median kanavista. (Lähde: KMT 2023, Kantar TNS Oy)

Keitä kotoilijat ovat?

Kotoilijat ovat monipuolinen hyggeilyä rakastava kohderyhmä, jolle kotiin liittyvät asiat – kuten sisustus, pihan ja puutarhan laitto, käsitöiden tekeminen ja vieraiden kotiin kutsuminen – ovat sydämen asioita. He viihtyvät kotona, mökillä, pihalla ja puutarhassa, minkä vuoksi he panostavat erityisesti kodin viihtyvyyteen. Näistä kotoilijoista 25 % ansaitsee 35 000 – 50 000 € vuodessa, 22 % 50 000 – 85 000 €, ja 29 % alle 35 000 €.

Kotoilijoiden harrastukset ja kiinnostuksen kohteet liittyvät vahvasti kotoiluun.

Puhuttele Otavamedian kautta kaikkia heitä: Sisustajat, tuunaajat, puutarhurit, mökkeilijät, käsityöintoilijat, asunnon ostajat ja hifistelijät. 🌷

Kotoilijoiden piirteet:

  • Kotoilijat asuvat usein omakoti- tai rivitaloissa ja sisustavat myös ulkotilat mieleisekseen.
  • Kotoilijat investoivat sisustustavaroihin, huonekaluihin ja kodinkoneisiin luodakseen juuri heidän näköisensä kodin.
  • Yli 43 % kotoilijoista käyttää mökkiä säännöllisesti ympäri vuoden.

Kotoilijat edustavat monipuolista ikäjakaumaa, mikä tekee heistä houkuttelevan kohderyhmän mainostajille. 44 % kotoilijoista on 35–64-vuotiaita, 27 % alle 35-vuotiaita ja 29 % yli 65-vuotiaita. Lisäksi 66 % kotoilijoista asuu 1–2 hengen taloudessa, 34 % 3 tai useamman hengen taloudessa, ja 33 % on lapsiperheitä.

Kotoilijat ovat intohimoisia monipuolisesta kodin ja arjen kehittämisestä. Ruuanlaitto ja leivonta kiinnostavat 41 % kotoilijoista, 40 % panostaa rakentamiseen ja remontointiin, ja 36 % viihtyy puutarhanhoidon, kasvien sekä talous- ja raha-asioiden parissa. Lisäksi sisustaminen, mökkeily ja käsityöt ovat kotoilijoiden suosikkeja, jotka lisäävät arjen viihtyisyyttä ja merkityksellisyyttä.

Otavamedialla tavoitat yleisösi heidän intohimojensa kautta.

Otavamedian B2B-mediamyynnin Sini on myös pastellivärejä rakastava kotoilija, joka nauttii kodin sisustamisesta kukilla, tyylikkäillä esineillä ja tekstiileillä sekä rentoutumisesta kauniissa ja harmonisessa ympäristössä.

Otavamedian kohderyhmäpaketilla
tavoitat Sinin ja 420 000 muuta kotoilijaa

  • 1/1 s ilmoitus Anna, Deko, Maalla ja Kotiliesi Käsityö-lehdissä

HINTA YHT. 6 065 €


Hintaan lisätään alv.

🏡​​ ​​Mökkeilijät

🌱 Puutarhurit

🪑 Sisustajat ja tuunaajat

💻 Hifistelijät

🧶 Käsityöintoilijat

🏠 Asunnon ostajat

Tavoita kotoilijat nyt

Inspiroidu kotoilijoita kiinnostavista sisällöistä – tutustu case-artikkeleihin!