Sunin tiskikonetabletit saivat huikean tavoittavuuden natiivikampanjalla

Hyödylliset ja yllättävätkin vinkit saivat aikaan aktiivista keskustelua ja toivat valtavasti näkyvyyttä Unileverin sisällöille.

Jaa

1. Lähtötilanne

Unileverin kampanjan tavoitteena oli vahvistaa Sunin brändimielikuvaa ja antaa kuluttajille hyödyllisiä vinkkejä sekä aktivoida heitä.

2. Ratkaisu

Kampanjan ajankohta oli kevät 2022 ja kampanja tehtiin yhteistyössä mediatoimisto GroupM:n kanssa. Otavamedian tiimi suunnitteli Unileverille kahden artikkelin natiivikampanjan, joka sopi loistavasti lukijoiden opastamiseen. Artikkeleissa tarjottiin lukijoille hyödyllisiä ja yllättäviäkin vinkkejä tiskikonetablettien käyttöön sekä astioiden pesuun. Molempiin artikkeleihin otettiin kampanjaa varten personoidut valokuvat.

Medioiksi valikoituivat Kotiliesi ja Anna, jotka tavoittavat hyvin siivoamisesta ja kotoilusta kiinnostuneet. Artikkeleihin ohjattiin natiivinostoilla, uutiskirjenostoilla ja some-postauksilla.

Pyrimme vahvasti aktivoimaan lukijoita vinkkien kokeilemiseen. Toisessa artikkelissa oli esimerkiksi lisänä kevyt tietovisa, jossa oli mukana arvonta. Pääset lukemaan natiiviartikkelit linkeistä:

Alla on esimerkkejä kampanjan toteutuksista, kuvat suurentuvat klikkaamalla.

3. Tulokset

Kampanja sai erittäin paljon näkyvyyttä eri Annan ja Kotilieden kanavissa. Kahden kuukauden aikana näyttökertoja eri kanavissa kertyi huimat 3,2 miljoonaa. *Lukuun on laskettu yhteen natiivinostojen ja somepostausten näyttökerrat. Hienosti aktivoitunut kohderyhmä antoi kampanjalle myös orgaanista näkyvyyttä, mikä ilahdutti niin Otavamedian tiimiä kuin Unileveriä. Kampanja kiinnosti ja siitä puhuttiin!

Lainausmerkki Otavamedian natiivitiimin tuottaja Pinja Karvonen kommentoi kampanjaa näin:
”Kampanjan sisällöt menestyivät erinomaisesti ja saavutimme huikeat tulokset. Tarjosimme natiiviartikkelien avulla lukijoille hyödyllisiä ja uudenlaisia siivousvinkkejä. Onnistuimme aktivoimaan lukijoita ja luomaan keskustelua. Erityisesti tiskikonetablettien hyödyntäminen normaalista poikkeavalla tavalla herätti lukijoiden kiinnostuksen ja sisältöihin myös reagoitiin paljon. Yksittäisenä vinkkinä kenkien peseminen tiskikoneessa nostatti eritoten keskustelua ja ihmetystä.”

Tutkimus ikoni Kampanjan ensimmäinen artikkeli tutkittiin Kotiliesi.fi-sivustolla

Tutkimuksen toteutti Digitalist, tutkimuskyselyyn vastasi 150 henkilöä. Tutkimuksen tulokset tukivat vahvasti kampanjan onnistumista:

  • 97 % luki artikkelin
  • 96 % huomasi mainostajan brändin
  • 97 % koki mainoksen itseään kiinnostavaksi
  • 93 % oli kiinnostunut ostamaan tuotteen
  • 79 % koki mainoksen vaikutuksen mielikuvaan mainostajasta positiiviseksi, 19 % koki vaikutuksen neutraaliksi, vain 2 % koki mainoksen vaikuttaneen negatiivisesti mielikuvaan mainostajasta
  • 90 % oli kiinnostunut saamaan lisätietoja

Lainausmerkki Poimintoja asiakkaiden avoimista tutkimusvastauksista:

  • Aion kokeilla vessanpöntön puhdistamista pesukonetabletilla heti seuraavalla kerralla.
  • Ihan uusia mahdollisuuksia, joita en olisi itse hoksannut
  • ASIAA, käyttömahdollisuudet hyvin kerrottu. Otan käyttöön.
  • Hyvä idea käyttää kotona jo olevia aineita muuhunkin kuin tiskikoneeseen.
  • Mielenkiintoinen, mietityttää kyllä hygienia, jos apk:ssa pyörittää kenkiä…
  • Yllättäviä niksejä. Kokeilen ehdottomasti.
  • Todella kiinnostava ja menee käyttöön!
  • Oli kiinnostavaa lukea, mihin kaikkeen tiskitabletteja voi käyttää. On hyvä voida vähentää keittiössä ja muualla käytettävien kemikaalien määrää, joten tämän artikkelin kannustamana aion kokeilla paria siinä mainittua juttua.
  • Mukavia ajatuksia, minulla ei ole tiskikonetta, mutta ostan pesutabletteja puhdistamaan esim. pohjaan palaneeseen kattilaan ja nyt sain lisää ideoita, huippua!
Näyttökertoja eri kanavissa 3,2 miljoonaa*
150 000 sivun katselua
80 000 uniikkia sivun katselua
Artikkelin parissa vietetty aika keskimäärin 2 min 14 sek
2 400 reaktiota Facebook-jaoissa
Yli 3 200 osallistumista tietovisaan
93 % ostokiinnostus
97 % koki mainoksen kiinnostavaksi
96 % huomasi mainostajan brändin

The collaboration with Otavamedia worked very well, it has been a smooth process and they were always quick to respond. As they put in a great effort to make the campaign and articles successful the overall result was above expectation, and I would indeed work with them again in the future.

Jenny Trolläng
Brand Manager
Unilever

Pyydä ehdotus teille sopivasta natiivikampanjasta

Maarit Nykänen
Tiimin esimies, Natiiviratkaisut
+358 40 717 1726

Ota yhteyttä

Caset

Hae inspiraatiota oman menestystarinasi rakentamiseen.