Display-mainonta

Display-mainonta

Tyylikäs ja oikein sijoiteltu bannerimainos saa ansaittua huomiota.

Miksi tehdä display-mainontaa?

Display-mainonnassa tehokas kuva ja teksti yhdistyy banneriksi, joka herättää kiinnostuksen asiakkaassa.

Otavamedian display-ratkaisut

Laadukkaat ja turvalliset mediaympäristöt sekä osaaminen ovat Otavamedian valtteja.

Miten tehdään tehokasta display-mainontaa?

Lue viisi vinkkiä artikkelin lopusta!

Tehokas, tunteita herättävä display-mainonta

Banneri- eli display-mainonta, Internetin vanhin ja eniten huomiota herättänyt mainosmuoto synnyttää edelleen paljon tunteita puolesta ja vastaan. Loppuun asti mietitty sekä teknisesti ja sisällöllisesti hyvin toteutettu, laadukas, kuluttajaa arvostava visuaalinen display-mainos herättää kuitenkin kiinnostuksen ja näin mainos myös muistetaan – positiivisesti.

Kohdennettu display-mainonta kasvattaa brändinäkyvyyttä

Monesti unohtuu, että esim. hakukonemainonta ei itsessään synnytä kiinnostusta, vaan se vastaa tarpeeseen. Kiinnostuksen on synnyttänyt joku muu mainonnan keino, usein juuri display-mainonta. Esimerkkinä: Jos lanseerataan uusi tuote, niin ei kuluttaja osaa hakea sitä hakukoneista, ellei siihen ole annettu ”herätettä” muualla. Juuri tässä roolissa display-mainonnan erinomaisuus korostuu.

Display-mainonta on yksinkertainen ja kustannustehokas keino tavoittaa suuret yleisöt ja tehdä tarkkoja kohdennuksia perustuen mediaympäristöön, dataan tai kontekstiin. Tärkeänä osana kokonaisuudessa on helppo mitattavuus (niin laadun kuin tulosten osalta) sekä ostamisen vaivattomuus erityisesti viime vuosina kasvaneen ohjelmallisen ostamisen ansiosta.

Tarkemmin ohjelmalliseen ostamiseen voit tutustua täällä.

2,0 miljoonaa kohtaamista brand safety -ympäristössä

Otavamedian display-mainonnan ratkaisut

Display-mainonta on mm. yksinkertaista, kiinnostavaa, helppoa toteuttaa ja hyvin mitattavaa, meillä on tästä paljon kokemusta. Otavamedia tarjoaa mainostajille display-mainonnan kautta laadukkaat ja turvalliset mediaympäristöt vahvistamaan tavoitteen toteuttamista. Esitämme display-mainontaa kuukausittain yli 100 miljoonaa kertaa yli 2,0 miljoonalle eri kävijälle, minkä vuoksi pystymme tekemään erilaisia optimointikeinoja mainostajan kampanjoinnin onnistumiseksi. (Lähde: FIAM vk 9/2023 ja helmikuu 2023, AudienceProject ja Otavamedian mainonnanhallinta)

Vahvuutemme on erityisesti kiinnostusperusteisissa laadukkaissa medioissa, joiden parissa viihdytään pitkään. Näin mainostajan viestillä on enemmän vaikuttamisaikaa.

Viisi vinkkiä display-mainonnan suunnitteluun:

1) Onko display-mainonnan tarkoituksena rakentaa brändimielikuvaa vai olla taktista mainontaa? Tämän perusteella valitaan oikea mainoskoko tavoitteen saavuttamiseksi.

2) Halutaanko, että display-mainos ohjaa ainoastaan mainostajan sivuille (mittarina CTR) vai olisiko välillä parempi saada kuluttaja viettämään aikaa tai aktivoitumaan mainosviestin parissa (mittarina CPE)?

3) Millaista kohdeyleisöä display-mainonnalla halutaan tavoittaa ja kuinka paljon tulokset voisivat parantua, jos mediaympäristö sopii viestiin nykyisen yleisöperusteisen kohdentamisen sijaan?

Tämä on lähitulevaisuuden suunta kohdentamisessa, sillä nykyiset kohdentamisteknologiat ovat hyödyntäneet pääasiallisesti evästeitä, joiden tulevaisuus on epävarmaa.

4) Älä unohda käyttöhetken merkityksellisyyttä (missä, milloin ja millä laitteella mainos nähdään), sillä ne eroavat mobiilissa ja desktopissa.

Helpointa on ostaa peittoa Cross Screen -tyylillä eli molemmista päätelaitteista, mutta toisinaan voisi olla perusteltua huomioida eri päätelaitteet paremmin myös luovassa sisällössä.

5) Kysy Otavamedian tiimiltä vinkkejä medialta toimialakohtaisen mainonnan toimivuudesta.

Display-mainonnan caset

Tutustu työnäytteisiin

Kysy lisää tehokkaista display-mainonnan ratkaisuista

Jukka Pulkkinen
Head of Digital Media Sales
050 390 4851

Ota yhteyttä