Pian saa taas upottaa sormet multaan

Viherpeukalot heräävät talviunesta, kun kevätaurinko luo ensimmäisiä säteitään. Tämä asialleen omistautunut ihmisryhmä etsii parhaita vinkkejä, inspiraatiota ja tuotteita saadakseen kasvinsa kukoistamaan ja nurmikon vihreäksi. Tutustu Viherpeukaloiden heimoon!

Keitä oikein ovat Viherpeukalot?

Viherpeukalot-heimo on huolellisesti rakennettu yleisöprofiili, jonka lähteinä ovat mm. KMT 2022 ja Mind Kuluttaja 2020 (Kantar TNS Oy), Otavamedian Mainosmittari-tutkimukset ja -tietopankki vuosilta 2014-2022 (Leanlab by Digitalist) sekä medioidemme aihepiiriin liittyvä sisältö. Tästä mehevästä datamullasta on versonut Viherpeukaloiden heimo.

Tietojen perusteella Viherpeukaloita löytyy kaikista ikäryhmistä ja perhetilanteista. Suurin osa Viherpeukaloista on naisia, noin 73 %. Viherpeukaloista 46 % asuu omakoti- tai erillistalossa ja 44 %:lla on käytössään mökki tai vapaa-ajanasunto, nämä osuudet ovat suurempia kuin suomalaisilla keskimäärin.

Viherpeukalot

Heimonimensä mukaisesti Viherpeukaloita yhdistää kiinnostus kasveihin ja puutarhaan. Niiden lisäksi Viherpeukalot panostavat kotiin. He käyttävät rahaa sisustamiseen, huonekaluihin, kodinkoneisiin ja ylipäätään kotiin liittyviin asioihin. Kuluttajina viherpeukalot ovat vastuullisia, he suosivat ympäristöystävällisiä ja kotimaisia tuotteita.

Meillä on Viherpeukaloista paljon tietoa, mm. heidän remonttisuunnitelmistaan ja ostoaikeistaan. Kysy lisää omalta Otavamedian yhteyshenkilöltäsi tai keneltä tahansa Mediamyynnistä!

Näin tavoitat Viherpeukalot huipputehokkaasti

Miten nurmikko pysyy tuuheana? Mikä on toimivin lannoitus? Miten saa parhaan sadon? Mitkä ovat sesongin puutarha- ja pihatrendit? Sisältöjen ammattilaiset toimituksissa tarjoavat vastauksia, inspiraatiota ja uusia ideoita Viherpeukaloille juuri silloin, kun tiedolle on tarvetta. Siksi löydämme Viherpeukalot niin verkossa kuin printissä.

Ihana puutarha -teemaosio palvelee yli miljoonaa multasormea

Kotilieden laaja Ihana puutarha -teemaosio kokoaa puutarha- ja huonekasviaiheiset sisällöt. Osio sisältää yli 600 puutarha-aiheista artikkelia, hakukoneissa nousevat ikivihreät sisällöt, viikoittain uutta, ajankohtaista aihepiiristä ja paljon muuta! Ei siis ihme, että monet Viherpeukalot löytävät tiensä Kotilieden Ihanan puutarhan sivuille uudelleen ja uudelleen.

Teemaosio on aktiivinen maaliskuun alusta lokakuun loppuun ja yleensä eniten vipinää osiossa on huhti-toukokuussa. Ihana puutarha -osioon on tehty käteviä, valmiita mainosratkaisuja, joilla saat viestillesi sopivaa näkyvyyttä, mm.

  • Näyttävät display-paikat
  • Display-paikat ja natiivi
  • Display, natiivi ja Kotilieden Puutarhanumero 8

Vaihtoehtoja riittää! Näin mainoksesi voivat olla esillä esimerkiksi osion display-paikoilla:

Esimerkkejä mainospaikoista Ihana puutarha -teemaosiossa

Viherpeukalot viihtyvät monen mediamme parissa

Heimo laajentaa perinteistä ajattelutapaa ostaa mediaa brändin perusteella. Heimot rakentuvat ihmisistä, jotka ovat aidosti tietystä aiheesta kiinnostuneita, ja heitä löytyy monesta mediasta.

Viherpeukaloita on Kotilieden lisäksi Annan, Dekon, Maallan, Kotilieden, TM Rakennusmaailman, Seuran, Suomen Kuvalehden ja Vivan yleisöissä, niin verkossa kuin printissä. Se on aika paljon enemmän kuin yksi media.

Otavamedia tavoittaa noin 800 000 Viherpeukaloa, jotka ovat oikeasti pihasta, puutarhasta ja kasveista kiinnostuneita.


Heimot on hinnoiteltu mainostajalle edullisesti. Maksat kiinnostuneiden kontaktien määrän mukaan, et koko lukijamäärän tai verkon kävijämäärän. Saat muut kontaktit kaupan päälle!

Anna Heimoille hetki aikaa juurtua, ja tavoita Viherpeukalot heimona. Mediamyynnin yhteyshenkilösi kertoo mielellään lisää!

Kukoistavimmat printin teemat

Viherpeukaloiden tavoittamista voi tietysti ajatella printtimedioidemme teemapoimintojen avulla. Oheisissa medioissa puutarha tai viherkasvit on nostettu mukaan kyseisen numeron erikoisaiheisiin. Teemoista on helppo valita sopivat täsmänumerot omille tuotteille!

MediaNroIlm.pv.VarausAineistoErikoisaihe
Anna1222.3.20232.3.20239.3.2023Sisustusteemana viherkasvit.
Anna1910.5.202319.4.202326.4.2023Sisustusteemana pihat ja parvekkeet.
Deko31.3.20231.2.20238.2.2023Sisusta kasveilla: ruukut, hittikasvit, kasvivalot, laatikot ja hoito.
Kotiliesi51.3.202331.1.20237.2.2023Helppo versokasvatus omalla ikkunalaudalla.
Kotiliesi85.4.20237.3.202314.3.2023Puutarhanumero. Omavaraisviljely, lavakaulukset. Kasvihuoneet. Feng shui -puutarha, puutarhatrendit. Varmista pihan kukoistus koko kesäksi.
Kotiliesi1519.7.202319.6.202327.6.2023Välimeren herkut omat pihan antimista.
Kotiliesi1913.9.202315.8.202322.8.2023Puutarhan syksy: tulppaanien kasvatus, istutus ja lajikkeet.
Kotiliesi2111.10.202312.9.202319.9.2023Parvekkeen neljä vuodenaikaa. 
Kotiliesi2218.10.202319.9.202326.9.2023Unelmien joulu: askartelu, leivonta, pikkusuolaiset, joulukukat ja käsityöt. 
Kotiliesi2415.11.202317.10.202324.11.2023Huolla huonekasvit talven pakkasiin.
Maalla315.3.202316.2.202323.2.2023Ryhtyisinkö omavaraiseksi? Oman maan hoito, kylvö ja viljely. 
Maalla412.4.202314.3.202321.3.2023Puutarhat, istutustrendit, ruukut, viher- ja lasihuoneet. Terassin päivitys.
TM Rakennusmaailma419.4.202321.3.202328.3.2023Piha, puutarha ja parveke. Ensimmäinen uudistettu TM Rakennusmaailma.
Viva53.5.20233.4.202312.4.2023Uusia laitteita pihanhoitoon.
Viva75.7.20237.6.202314.6.2023Löydä kompostoinnin uudet apuvälineet.

Käsi osoittaa oikealleYhtä oikeaa tapaa ostaa mediaa tai näkyä ei ole, joten juttelemme mielellään lisää tarpeisiinne sopivasta tavasta tavoittaa Viherpeukalot. Ihana puutarha -teemaosioon liitetyt mainosratkaisut ovat erinomaisia. Näkyvyys printin teemanumeroissa on erittäin hyvä vaihtoehto. Viherpeukaloiden puhutteleminen Heimona useissa eri medioissa on ehdottomasti kokeilun arvoista. Joten kerro tavoitteesi ja kysy lisää!

Laitetaan viestisi kukoistamaan

Sini Virta
Asiakkuuspäällikkö
+358 50 355 3003

Ota yhteyttä