Cellbes-kampanja Anna-lehdessä toimi kaikilla mittareilla

Aukeaman mainokset Annassa kasvattivat kampanja-aikana verkkokaupan uusasiakasmyyntiä peräti 10 %.

Jaa

1. Lähtötilanne

Ruotsalainen muodin verkkokauppa Cellbes halusi kasvattaa tunnettuuttaan – ja tietysti myyntiään – Suomessa. Cellbes halusi toivottaa verkkokauppaansa tervetulleiksi kaikenkokoiset ja -ikäiset naiset.

2. Ratkaisu

Oikean brändimielikuvan, tunnettuuden ja myynnin kasvattamiseksi Cellbes valitsi selkeän kampanjastrategian: aukeamat aikakauslehdessä. Cellbes mainosti kevään 2018 aikana 11:ssä Anna-lehdessä. Luova ratkaisu erottui tyypillisistä muotialan mainoksista. Mainoksia oli neljä erilaista, joissa eri-ikäiset ja -kokoiset naiset olivat keilaamassa tai häissä. Lehdeksi valikoitui Anna, joka sopi kampanjastrategiaan erinomaisesti, koska sillä on iso tavoittavuus halutussa kohderyhmässä.

Luova ratkaisu erottui tyypillisistä muotialan mainoksista.

Selkeä, pitkäjänteinen ratkaisu toimi ennätyksellisen hyvin.

3. Tulokset

Selkeä, pitkäjänteinen ratkaisu toimi ennätyksellisen hyvin. Kevään aikana tehtiin mainonnan jälkimittaus neljästi. Tulokset olivat vakuuttavat, kuten allaoleva kaavio kertoo. Edelleen, mainoksia pidettiin muusta mainonnasta erottuvina ja kiinnostavina. Myös mainostaja tuli hyvin esille.

Mikä tärkeintä, komeiden tunnuslukujen lisäksi Cellbesin myynti kasvoi kampanja-aikana selvästi. Cellbesin markkinointipäällikkö Kristina Hermansson toteaakin:

”Cellbesin kampanja Annassa tavoitti sekä nykyisiä että uusia asiakkaita. Kampanja sai aikaan 10 % myynnin kasvun uusasiakkaiden keskuudessa Q2:n aikana. Olemme iloisia, että valikoimamme puhutteli niin monia suomalaisnaisia, jotka valitsivat Cellbesin. Tänä syksynä panostamme jakkujen ja takkien markkinointiin ja joulun alla kampanjoimme jouluteemalla. Kaikkea tätä tulemme mainostamaan Annassa, koska olimme sekä tuloksiin että yhteistyöhän Otavamedian kanssa niin tyytyväisiä.” 

Kampanja sai aikaan 10 % myynnin kasvun uusasiakkaiden keskuudessa Q2:n aikana
Huomioarvo 91 %, brändin tunnettuus 82 %, ostokiinnostus 72 %

Kampanja sai aikaan 10 % myynnin kasvun uusasiakkaiden keskuudessa Q2:n aikana.

Kristina Hermansson
Markkinointipäällikkö
Cellbes

Caset

Hae inspiraatiota oman menestystarinasi rakentamiseen.