MyVeho-lehti:
printtimedian tyylikäs paluu automaahantuojan viestintätyökaluksi

MyVeho-lehden asiakaslähtöiset, laadukkaat sisällöt ja upea ulkoasu kirkastivat Vehon brändimielikuvaa ja lisäsivät houkuttelevuutta.

Jaa

1. Lähtötilanne

Korkealaatuinen ja nykyaikainen Mercedes-Benz-tuotevalikoima muodostaa perustuksen, jonka päälle Mercedes-Benzin maahantuoja Veho on rakentanut suomalaisille asiakkailleen monipuolisen ja Pohjolan oloihin räätälöidyn palvelukokonaisuuden.

Veho on aiemmin julkaissut Mercedes Me -lehteä, joka on suurelta osin perustunut autonvalmistajan kansainvälisiin sisältömateriaaleihin. Veho halusi kuitenkin kirkastaa brändimielikuvaansa, lisätä houkuttelevuuttaan sekä vahvistaa tunnettuuttaan vastuullisena toimijana.

“Haluamme tarjota asiakkaillemme käsinkosketeltavaa laatua. Autot ovat tuotteina voimakkaasta digitalisoitumisesta huolimatta varsin fyysisiä laitteita, joissa koetun laadun on kohdattava odotukset. Kun kyseessä on Mercedes-Benz, ovat odotukset automaattisesti korkealla, ja laadun tulee huokua eri elementeistä. Meille painettu asiakaslehti on yksi tapa tuoda esiin sitoutumistamme laadun tarjoamiseen – luonnollisesti kiinnostavalla tavalla“, summaa Vehon markkinointijohtaja Janne Hällfors.

Meille painettu asiakaslehti on yksi tapa tuoda esiin sitoutumistamme laadun tarjoamiseen – luonnollisesti kiinnostavalla tavalla.

Janne Hällfors
Markkinointijohtaja
Oy Veho Ab

2. Ratkaisu

Vastauksena Vehon tarpeisiin uusi MyVeho-lehti lanseerattiin yhteistyössä Otavamedian kanssa vuonna 2022.

Uudella, kaksi kertaa vuodessa ilmestyvällä MyVeho-lehdellä tuodaan Vehon palveluja lähemmäs asiakkaita. Lehti kertoo tarinoita kiinnostavista henkilöistä, suomalaisten liikkumisen arjesta, autoiluasioista, harrastuksista ja elämyksistä sekä koko valtakunnallisen Veho-organisaation aikaansaavista ihmisistä ja palveluista. Uusien autojen ja vaihtoautojen myynnin lisäksi Vehon ammattilaiset toimivat esimerkiksi autojen huollon ja vauriokorjausten parissa.

3. Tulokset

Lehti tuntuu käsissä arvokkaalta, mutta myös läheiseltä, houkuttelevalta ja Vehon brändiin sopivalta painotuotteelta. Valitut paperit, liimasidonta ja kohdelakkaukset korostavat sisällön olevan laadukasta ja kiinnostavaa. Lehti säilytetään kahvipöydällä ja siihen palataan yhä uudestaan.

Lehden sisällöt vastaavat Vehon bränditavoitteita. Visuaalinen ilme on näyttävä ja henkii tätä päivää. Artikkelit alkavat suurilla kuvilla, jotka imaisevat lukijan elämyksiin ja vauhtiin mukaan lukemaan kiinnostavaa asiaa. Sisällöissä painotetaan vahvasti asiakaslähtöisyyttä: huomioidaan kohdeyleisöt, joita ovat esimerkiksi perheet, uraputkessa olevat menestyjät, aktiiviset seniorit ja ammattiautoilijat. Lehden ensimmäisen numeron lukijapalautteen ja sidosryhmiltä saadun palautteen perusteella tässä onnistuttiin jopa yli odotusten.

MyVeho-lehti on ilahduttava esimerkki printtimedian paluusta automaahantuojan viestintä- ja markkinointityökaluksi. Printin paluuseen motivoivat sekä asiakkailta että muilta sidosryhmiltä saadut toiveet. Haluttiin jotakin kouriintuntuvaa, joka tiivistää Vehon uuden ”tätä me olemme” -ajattelun. Korkealaatuisen painoasun, visuaalisuuden ja vastuullisuuden painottamisen kautta viestitään nykyaikaa. Lehti myös tiivistää Vehon omalle organisaatiolle tavan, jolla liikkumisen asioista viestitään.

Yhteistyö Otavamedian ammattilaisten kanssa ylitti odotuksemme. Ammattimaisen jämäkkä ote kunkin lehden toteuttamiseen ja mielenkiintoisten näkökulmien keksimiseen on ollut kaikille lehden tekoon osallistuneille veholaisille miellyttävä kokemus.

Janne Hällfors
Markkinointijohtaja
Oy Veho Ab

Haluatko keskustella strategian tai konseptin uudistuksesta?

Maarit Nykänen
Head of Content Marketing
+358 40 717 1726

Ota yhteyttä

Caset

Hae inspiraatiota oman menestystarinasi rakentamiseen.