Kiinnostus kokoaa yleisöt – luovuus saa aikaan vaikutuksen

Kun puolitoista vuotta sitten muutimme uusiin toimitiloihin Triplaan, odotin kovasti asiakkaidemme kutsumista tupaantuliaisiin. Vaan toisin kävi, kun jouduimme kaikki pandemian vuoksi etätyökomentoon. Alkoi edelleen jatkuva Teams-aikakausi, joka on opettanut minulle tärkeitä asioita ihmisistä, kommunikaatiosta ja spontaanin keskustelun roolista.

Kokoukset ovat virtuaaliaikana muuttuneet asiakeskeisimmiksi ja napakammiksi. Mutta liiallinen tehostaminen on toisaalta myös syönyt tilaa luovuudelta ja ajattelun rikkaudelta. Tämä oppi on hyvä muistaa myös sitten, kun palaamme vähemmän rajoitettuun aikaan.

Ideoiden heittelyllä ja spontaanilla ajattelulla on oleellinen rooli kaikessa kehityksessä ja uuden luomisessa. Vaikka digitaalisena aikana meillä on työkalut ja dataa johtaa, on tärkeää muistaa myös ratkaisun sisällöllinen, laadullinen ja luova ulottuvuus. Olen varma, että jatkamme dataperusteisen mainonnan polulla vielä uusiin saavutuksiin, kuitenkin sisällöllisen laadun korostuessa samalla niin mainonnan ratkaisuissa kuin mediakonteksteissa.

Kiinnostuskohderyhmiin keskittynyt mediavalikkomme on erityisen aktiivisessa kulutuksessa lomakausina. Omaa elämänvaihetta, harrastuksia ja mielenkiintoa puhuttelevia sisältöjä kulutetaan kiireettömissä hetkissä, jopa itse harrastuksen parissa. Tällainen hetki on mainostajan kannalta lyömätön, sillä kontekstuaalinen kohdentaminen voi tutkitusti jopa moninkertaistaa mainonnan tehon. Lomalla on vihdoin mahdollisuus hiljentää tahtia. Arvokkaat lukuhetket riippumatossa tai laiturin päässä vietetään itseään kiinnostavien sisältöjen parissa, jolloin Otavamedian lehtien tunnetusti pitkät lukuajat kasvavat entisestään. Reissatessa myös mobiilin käyttö kasvaa, joten halusimme varmistaa mainostajan ja kiinnostuneiden kuluttajien kohtaamiset rakentamalla sekä printin että verkon paketeista entistäkin houkuttelevammat!

Tutustu kaikkiin kesäetuihimme ja varmista yrityksellenne kannattava kesä 2021 siellä, missä kiinnostuneet kohderyhmät viettävät aikaansa!

Minutkin löytää kesällä Otavamedian verkosta, muun muassa matkailua, ulkoilua ja asumista käsittelevistä sisällöistä, sillä teemat kuuluvat omaan lomaani. Odotettu muutto uuteen kotiin on koko perheelle tärkeä tapahtuma. Vietämme aikaamme myös upeassa kotimaassamme matkustellen, sen monimuotoiseen luontoon ja rikkaaseen historiaan tutustuen.

Omalla kohdallani kulunut vuosi toi siis myös paljon hyvää, kuten uudelleen avartuneen suhteen rakkaaseen kotimaahamme, johon tutustumiseen olosuhteiden pakko avasi kaivatun ikkunan.

Kohdataan siis loma-Suomessa – monikanavaisesti ja kiireettömästi!

Aurinkoista ja elämyksellistä kesää toivottaen,

Tomi Takanen
johtaja, B2B myynti
+358 50 310 3052
tomi.takanen@otava.fi