HBO Maxin uutuussarjan lanseeraus liimasi naiskohderyhmän ruutujen ääreen
Kiinnostava sisältö ja sopiva vaikuttaja saivat kävijät viihtymään kampanjasivulla ennätyksellisen kauan, lähes 13 minuuttia.
1. Lähtötilanne
Kampanjassa haluttiin kertoa HBO Maxin uudesta ruotsalaisesta alkuperäissarjasta LUST. Kampanja oli osa sarjan lanseerausta.
Kohderyhmänä oli 30-54-vuotiaat naiset ja kampanja-ajankohtana kevät 2022.
2. Ratkaisu
Sarja kertoo neljästä keski-ikäisestä ruotsalaisnaisesta, heidän seksuaalisuudestaan sekä intohimon ylläpitämisen vaikeudesta keskellä ruuhkavuosia. Sarjan teemaan tarttunut natiivikampanja käsitteli aihetta asiantuntijahaastattelun kautta: lääkäri ja kirjailija Emilia Vuorisalmi pohti yli nelikymppisten naisten seksuaalisuutta ja sitä, miten tiede selittää esimerkiksi sukupuolten välisiä eroavaisuuksia.
Keskeinen osa kampanjaa oli myös HBO Maxin teettämä kyselytutkimus pohjoismaisten, yli 40-vuotiaiden naisen seksuaalisuudesta. Sisällössä peilataan Vuorisalmen huomioita itse teemasta, tutkimustuloksista sekä siitä, millainen vaikutus sarjan aiheella voi olla yleisöönsä. Mediaksi valittiin halutun naiskohderyhmän tehokkaasti tavoittava Anna.fi, jonka lisäksi kampanja näkyi vahvasti myös Kotiliesi.fi:n ja Kaksplus.fi:n digitaalisissa kanavissa.
Kattavaan kampanjakokonaisuuteen kuului Anna.fi:ssä julkaistu natiiviartikkeli, jossa Emilia Vuorisalmen haastattelun lisäksi kerrottiin tiivistetysti itse sarjasta. Osana kampanjaa julkaistiin myös Emilia Vuorisalmen omalle Instagram-tililleen tuottamaa sisältöä (reels sekä tarinat), jotka toimivat itsenäisinä sisältöelementteinä ja ohjasivat samalla Emilian seuraajia artikkelin pariin.
Monikanavainen toteutus piti sisällään muitakin ohjaavia elementtejä:
- natiivinostopaikat kaikissa kolmessa digimediassa (Anna.fi, Kotiliesi.fi ja Kaksplus.fi),
- orgaanista sekä maksettua somesisältöä medioiden somekanavissa (Facebook ja Instagram) sekä
- medioiden uutiskirjesisältöjä erilaisilla näkökulmilla aiheeseen.
Osana toteutusta oli lisäksi erillinen display-kampanja, jolla ohjattiin kohderyhmää HBO Maxin kanaviin Otavamedian verkostosta.
Alla on esimerkkejä kampanjan toteutuksista, kuvat suurentuvat klikkaamalla.
3. Tulokset
Asiantuntijahaastattelu ja tunnistettu, kiinnostava teema puhutteli Otavamedian tavoittamaa naiskohderyhmää selvästi. Yli 32 000 sivunkatselua kolmen viikon kampanja-ajalla on erityisen hyvä tulos ja miltei 13 minuutin keskimääräinen lukuaika on artikkelille poikkeuksellinen. Haluttu kohderyhmä tavoitettiin hyvin ja analytiikka paljasti aiheen kiinnostaneen merkittävissä määrin myös miehiä.
Asiantuntijana ja vaikuttajana kampanjassa mukana ollut Emilia Vuorisalmi tavoitti omissa kanavissaan merkittävästi yleisöä ja sopi myös kasvona valittuihin Otavamedian medioihin erinomaisesti.
HBO Maxin valmis kuvamateriaali sarjasta istui mainiosti sisältöjen kuvitukseksi valittuihin medioihin.
LUST-sarjan elämänmakuiset aihealueet ovat monille aikuisille naisille tuttuja, mutta samalla valitettavan usein niistä helposti vaietaan. Yhteistyö Otavamedian kanssa tarjosi tähän hyvän alustan ja tavoittelemamme kohderyhmän. Suunnittelu ja toteutus oli sujuvaa ja tarpeemme ymmärrettiin hyvin. Olemme tyytyväisiä erinomaiseen kokonaisuuteen, joka todella upposi lukijoihin!
Suomen brändi- ja sisältömarkkinointijohtaja, HBO Max
Warner Bros Discovery
*Yhteenlasketut näytöt artikkelin sivunäytöistä, natiivinostoista ja somesisällöistä sekä Otavamedian että Emilia Vuorisalmen kanavissa
Kysy tarkemmin kampanjan tuloksista Mediamyynnistä!
Toivon, että pystyin antamaan kampanjaan tuoretta kulmaa tuomalla esiin, miksi LUST on tieteenkin näkökulmasta tärkeä ohjelma. Ohjelma kun käsittelee upeasti seksuaalisuuteen liittyviä iän mukanaan tuomia haasteita. LUST tekee sen mitä komedia parhaimmillaan eli antaa vertaistukea ja ymmärrystä kipeisiinkin asioisin ilon ja naurun kautta.
Lääkäri, kirjailija, yrittäjä
Menestysresepti
Näillä keinoilla Otavamedia auttoi saavuttamaan tulokset.
-
Natiivimainonta
-
Verkkomainonta
-
Some-markkinointi
-
Anna.fi
-
Kotiliesi.fi
-
Kaksplus.fi
-
Vaikuttajamarkkinointi
-
Monikanavainen kampanja
Kampanja + oikea vaikuttaja = tehokas pari
Sopisiko vaikuttajamarkkinointi sinun kampanjaasi?
Kysy lisää vaikuttajamarkkinoinnista
Henna Manninen
Kaupallinen tuottaja Vaikuttajamarkkinointi
+358 50 4414309
Caset
Hae inspiraatiota oman menestystarinasi rakentamiseen.