Unelmien joulu:
S-marketin menestyskampanja Kotiliesi.fi:ssä

Yhteistyö Kotiliesi.fi:n Unelmien joulu -teemaosiossa herätti kuluttajissa myönteisiä mielikuvia ja korkeaa ostohalukkuutta

Jaa

1. Lähtötilanne

S-market jatkoi monivuotista yhteistyötään Otavamedian kanssa vakiinnuttaakseen brändimielikuvansa laadukkaana, laajana ja edullisena ruokakauppana. Kampanjan lisäksi tehdyn kyselytutkimuksen avulla arvioimme mainosten huomioarvoa ja vastaanottoa kuluttajien kesken.

Otavamedian Mediamyynti ja Digitaalisen kehittämisen tiimi suunnittelivat yhdessä S-marketin kanssa tehokkaan ja vaikuttavan ratkaisun tavoitteen saavuttamiseksi.


2. Ratkaisu

Kanavaratkaisuksi valikoitui Unelmien joulu -teemaosio Kotiliesi.fi-verkkosivustolla, missä S-marketin kutsuvat ja monipuoliset ruoka- ja kattausinspiraatiot sulautuivat saumattomasti yhteen. Kampanja oli aktiivinen 18.10.2023-24.12.2023 välisen ajanjakson, jonka aikana toteutettiin kuuden mainoksen kampanjakokonaisuus.

Mainoksissa pyrittiin saavuttamaan visuaalisesti yhtenäinen ja tunnelmallinen ilme vaihtuvilla teemoilla. Ne olivat näkyvillä Kotilieden avaussivulla ja teemaosion omilla sivuilla kattaen monipuolisesti etusivun, artikkelit ja reseptit.

Kampanjaa vahvistettiin S-marketin logolla, joka oli näkyvillä kaikissa Unelmien joulu -teemaosion markkinointimateriaaleissa, Kotilieden uutiskirjeen mainosbannerissa sekä Otavamedian printtilehdissä.

Katso alta esimerkkikuvia kampanjan ja logon näkyvyydestä eri kanavissa. Klikkaa kuva suuremmaksi.

3. Tulokset

S-marketin yhteistyö Kotiliesi.fi:n Unelmien joulu -teemaosiossa oli jälleen loistava menestys. Vuoden 2023 Unelmien joulu saavutti kaikkien aikojen ennätyksen lukumäärissä vaikuttavalla ja monipuolisella sisällöllään, tarjoten mainoksille oivallisen määrän silmäpareja ja tehden niistä merkittävän osan teemaosiota.

Kampanjan kokonaisvaikutus kasvoi merkittävästi edellisvuoteen verrattuna ja osoittautui elintarvikemainontaa tehokkaammaksi. Mainokset herättivät kuluttajissa myönteisiä mielikuvia ja korkeaa ostokiinnostusta, saavuttaen hyvän huomioarvon. Ne koettiin myös yksilölliseksi ja S-marketin ilmeeseen sopivaksi.

Otavamedian Virpi Åberg kommentoi yhteistyötä asiakkaan kanssa:

”S-marketin kanssa on ollut ilo tehdä pitkäjänteistä yhteistyötä teemaosioiden kanssa ja tavoitteenani on aina ylittää asiakkaan odotukset hyvillä tuloksilla joka vuosi. S-market on kumppanina erittäin innostava ja inspiroi koko Otavamediaa.”

yli 4 000 000 display näyttöä
lähes 100 000 klikkausta

Kampanjan tuloksista voi kysyä lisää Mediamyynnistä!

S-marketille kumppanuus Unelmien joulu -teemaosiossa on melkeinpä jo loppuvuoden sesongin vakiokalustoa. Kotiliesi tarjoaa meille luontevan ympäristön ja yhteistyö on selvästi kehittänyt mielikuvia oikeaan suuntaan. Meille on myös tärkeää sujuva ja proaktiivinen kumppanuus, joka toteutuu Otavamedian kanssa todella hyvin.

Viivi Päivölä
Digital Marketing Strategist
S-ryhmä

Caset

Hae inspiraatiota oman menestystarinasi rakentamiseen.