Nämä mainosformaatit ja sisällöt toimivat poikkeuksellisen hyvin juuri nyt
Verkkosisältöjen kulutus on lisääntynyt kevään aikana merkittävästi. Tarinallisuus ja laadukas, kotimainen sisältö ovat erityisesti nousussa. Mobiilikäyttö kasvaa edelleen, mutta miten mobiilissa kannattaa mainostaa?
Teemasisällöt tehostavat mainontaa
Otavamedian sivustoille tullaan hyvien ja laadukkaiden sisältöjen perässä. Niistä siirrytään mainoksiin, jotka puhuttelevat kuluttajaa. Otavamedian teemakokonaisuudet toimivat tehokkaana alustana kaupallisille sisällöille. Ne vastaavat hyvin kuluttajien tarpeisiin, jotka ovat muuttuneet lyhyessä ajassa.
Ihmiset kaipaavat inspiraatiota kotoiluun: ruokareseptejä, käsitöitä, puutarhanhoitoa, sisustamista, hyvinvointia sekä vinkkejä terveyteen ja lapsiperhearkeen. Ruokasisältöjen kulutuksessa korostuvat arkiruoanlaitto ja leivonta. Juhlat hoidetaan perhepiirissä ja kotona kokkaillen. Hyviä esimerkkejä Otavamedian sivustoilla pyörivistä kotoiluun liittyvistä teemakokonaisuuksista ovat Viihdytään kotona, Ihana puutarha, Ihanat juhlat, Grilli kuumaksi ja Anna-energiaa-livetreeniryhmä.
Kuluttajat hakevat vertaistukea ja samaistumispintaa omaan tilanteeseensa. Suomalaisten lapsiperheiden selviytymistarinat ovat keränneet valtavasti lukijoita Kaksplussan kanavissa. Mainostajan kannattaakin nyt hyödyntää tätä tarinallisuuden vetovoimaa esimerkiksi natiivimainonnan ja liikkuvan kuvan avulla!
Kotiin hankitaan uusia etätyövälineitä ja tietotekniikkaa – Tekniikan Maailman kävijämäärät ovat olleet ennätyskorkealla maaliskuusta lähtien. Pelien ja elokuvien kasvanut kulutus on tuonut paljon kävijöitä Muropaketin sivuille ihmisten etsiessä vinkkejä kotona viihtymiseen. Poikkeuskevät on lisännyt kotimaanmatkailua, mikä näkyy Nettimökin ja Nettivuokrauksen kasvaneissa kävijämäärissä.
Journalistisia sisältöjä kulutetaan ahkerasti. Suomen Kuvalehden lisääntyneet digitilaukset ja Amppareiden huima kävijämäärän nousu kertovat asiantuntevan, ajantasaisen ja luotettavan tiedon kovasta kysynnästä.
Kontekstuaalinen kohdentaminen kasvaa
Otavamedia tarjoaa paljon laadukasta toimituksellista sisältöä, mikä mahdollistaa kontekstuaalisen kohdentamisen asiasanojen perusteella. Tämä korostuu entisestään evästepolitiikan muuttuessa.
Toimitusten sisällöt perustuvat ajankohtaisuuteen. Natiivimainonnan keinoin tuodaan paljon esille tuotteita, jotka toimivat vuodenajasta riippumatta. Silloin on tärkeää löytää tuotteeseen esimerkiksi sesonkiin liittyvä näkökulma, yhdistää se pinnalla olevaan keskusteluun tai liittää kampanjaan mukaan teemaan ja aikaan sopiva kasvo. Näin kaupallinen sisältö saadaan kuluttajalle juuri nyt relevantiksi. Lue lisää kontekstuaalisesta mainonnasta esimerkkeineen.
Vaikuttajamarkkinoinnilla tuloksia
Vaikuttajamarkkinointi on tehokas tapa tavoittaa haluttu kohderyhmä. Tämän avulla voidaan esimerkiksi toteuttaa tuotteen lanseeraus, vahvistaa brändimielikuvaa tai tehostaa sesonkimyyntiä. Otavamedian verkostoon kuuluu lukuisia vaikuttajia, joiden blogeja luetaan aktiivisesti. Sivustoilla pyörii läpi kesän useita kampanjoita, joissa esitellään matkakohteita ja muuta kesätekemistä vaikuttajien kokemusten kautta. Lue, mihin kaikkeen vaikuttajamarkkinointi taipuu.
Nyt suosittua: mobiili ja liikkuva kuva
Kuluttaja hakeutuu sisältöjen pariin yhä useammin mobiilissa. Liikkuva kuva ja videomainonta ovat nyt yleisesti nosteessa ja niitä myös kulutetaan paljon. Kesällä mobiilin käyttö korostuu entisestään. Erityisesti mobiilivertikaalivideo on mainosratkaisuna tehokas. Muita mobiiliin soveltuvia, toimivia ratkaisuja ovat rich media, engagement ja dynaaminen mainonta. Tutustu tarkemmin verkkomainonnan showroomiin.
Kiinnostuitko? Ota yhteyttä mediamyyntiin!